Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید رضا فاطمی امین روز جمعه در خصوص مشکل واحدهای تولیدی در بندرعباس افزود: مشکل‌ مالی وجود دارد و در مورد طرح‌های نیمه تمام با بانک‌ها صحبت شده است.

وی ادامه داد: مباحثی در سفر به هرمزگان در مورد صادرات کالا، معادن و بورس کالا مطرح شد که همه آن‌ها راه حل دارند و امیدواریم بتوان در سریع‌ترین زمان همه آن‌ها را حل و فصل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه پاسخگویی در وزارت صمت راه اندازی شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سامانه ای در وزارت صمت به عنوان سامانه «پاسخگویی» راه اندازی شده که در پنج استان از جمله هرمزگان مرحله اول آن اجرایی شده است.

وی بیان کرد: سامانه «پاسخگویی»، تمامی تقاضاهایی که به صورت‌های مختلف از جمله تماس با تلفن ۱۲۴، مکاتبه و حضوری به سازمان صمت استان ارجاع می‌شود را بررسی می‌کند و کار را متناسب با درخواست به واحد مربوطه ارجاع می‌دهد.

فاطمی افزود: بدین ترتیب کار در اسرع وقت به دست فرد مربوطه می‌رسد و سامانه پاسخگویی از طرف تماس گیرنده کار را پیگیری می‌کند تا انجام شود که این سامانه در هفته جاری در هرمزگان فعال شده و امید می‌رود تا ۲ هفته آینده به طور کامل راه اندازی شود، این نوید خوبی است که بروکراسی اداری یا فرآیندهای پیچیده اداری در سازمان صنعت معدن و تجارت از بین برود.

وی تصریح کرد: مردم ممکن است تا کنون تلفن ۱۲۴ را به عنوان مرکزی برای شکایت از کالا و خدمات مورد توجه قرار داده باشند و اکنون علاوه بر آن، در مورد همه مسائل و درخواست ها می‌توان از این تلفن استفاده کرد و هر مساله، درخواست و راهنمایی در مورد بخش‌های مختلف داشته باشند می‌توانند با این تلفن تماس گرفته و راهنمایی گیرند و درخواست های خود را منتقل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: امید می‌رود بدین ترتیب بتوان فرآیند پیچیده اداری را در این بخش از بین برد.

وی گفت: قبل از سفرهای استانی بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت آن استان در نشست هایی با فعالان بخش‌های مختلف، استاندار و رییس سازمان بررسی و چالش‌ها مشخص می‌شود.

فاطمی امین عنوان کرد: متناسب با چالش‌ها مصوبه‌هایی آماده می‌شود که در سفرهای استانی اطلاع رسانی و اعلام می‌شود و دیدارها و بازدیدهایی با واحدهای اقتصادی و نشست‌هایی با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود که در آن‌ها پیگیر این هستیم که با مسائلی که واحدهای اقتصادی مواجه‌اند را بشنویم.

وی بیان کرد: در خصوص برخی از مسائل راه حل‌ها وجود دارد که اطلاع رسانی می‌کنیم و امیدواری می‌دهیم و در برخی موارد ممکن است غفلت کرده باشیم که شناسایی و اولویت گذاری می‌شود تا در سریع‌ترین زمان آن‌ها را حل و فصل کنیم و در مجموع فضای مناسبی برای تولید فراهم کنیم.

برچسب‌ها سفر استانی هرمزگان بانک ها صمت بندرعباس پروندهٔ خبری هرمزگان، مقصد چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفر استانی هرمزگان بانک ها سفر استانی هرمزگان بانک ها صمت بندرعباس معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد