Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن بیشتر از ما نیازمند دستیابی به توافق در مذاکرات رفع تحریم‌هاست، گفت: باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت، عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

به گزارش برنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: در جنگ دیپلماسی باید غیرت‌مندانه ایستاد که مذاکره کنندگان ما ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما در مذاکرات عجله‌ای نداریم؛ اما نمی‌گذاریم مذاکرات به یک جریان فرسایشی تبدیل شود، اضافه کرد: در سیاست خارجی وقتی چنین ملت غیوری پشتوانه است، باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت و عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید حساب شده و دقیق پیش برویم، گفت: ان شاءالله مذاکره کنندگان موفق خواهند بود که تحریم‌های ظالمانه را از سر راه ملت بردارند.

غیرت دینی بزرگترین فضیلت برای جامعه ایمانی و انقلابی است

حاج‌علی‌اکبری همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرازی از سخنان گهربار امام علی (ع) گفت: حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند اگر می‌خواهید نعمت‌های الهی که به شما داده شده، حفظ شود راهش صبر بر طاعت پروردگار متعال و آن چیزی است که خداوند متعال از کتاب ، شریعت و دین به شما سپرده است و اگر دین خود را نگه دارید به هیچ وجه دنیای شما ‌آسیب نخواهد دید.

 خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر جایگاه اخلاق جامعه انقلابی گفت: یکی از بزرگترین  فضیلت‌ها برای جامعه ایمانی و انقلابی غیرت دینی است ،موضوعی بسیار اساسی و حیاتی که در منظومه معارف قرآنی و روایی دارای جایگاه ویژه ای است.

حاج علی اکبری گفت: بنیان و زیرساخت بسیاری از فضیلت‌ها در اخلاق و اعمال همین مسئله غیرت دینی است و خداوند تبارک و تعالی در زبان پیامبر اعظم و اولیا غیور معرفی شده است.

وی یادآورشد: خداوند غیور است و غیرتمندان را دوست دارد. حضرت حق تبارک و تعالی، غیرت را در فطرت انسان به ودیعه گذاشته و همه انسان‌ها بر حسب فطرت الهی از این سرمایه غیرت بهره مند هستند.یعنی نسبت به آنچه ایمان و تعلق خاطر دارند، حساسیت نشان می‌دهند. وقتی محبوبشان  تهدید می شود واکنش نشان می‌دهند این در همه فطرت همه انسان ها وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنچه که غیرت را در وجود انسان پرورش می دهد، ایمان به خدای متعال و محبت نسبت به حضرت حق تبارک و تعالی است. این بنیان و اساس غیرت الهی ،دینی و ایمانی است و خداوند تبارک و تعالی این نعمت بزرگ را در پرتو ایمان در وجود انسان مومن پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه غیرت دینی عنوان فراگیری است که سایر جلوه‌های غیرت ، خانوادگی ، ناموسی ، ملی و وطنی را پوشش می‌دهد، افزود: در قرآن کریم کلمه غیرت به عنوان خاص مطرح نشده اما با مراجعه دقیق به آیات قرآنی و بر اساس مبنا همه آیات جهاد و همه آیات مربوط به برائت از کفار ،حفظ حدود الهی و حفظ خانواده آیات غیرتند.

در حال تکمیل است ... 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماز جمعه جنگ سیاست خارجی جامعه امام علی دین اخلاق سرمایه پوشش قرآن کریم خانواده نماز جمعه تهران خطیب نماز جمعه تهران مذاکره کنندگان تبارک و تعالی غیرت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • نماز جمعه تهران
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد