Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی امسال، اظهار داشت: ایشان بر جنگ روایت ها و اینکه یک حادثه را از چه زاویه ای روایت کنیم تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه این جنگ در تاریخ اسلام نیز سابقه داشته است، افزود: دشمنان با تغییر روایت حادثه غدیر برای آن تعبیر جدیدی ارائه دادند تا در طول زمان در ذهن افراد این رخداد به معنای محبت به اهل بیت و نه ولایت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه عده ای تلاش می کنند اسلام غیرسیاسی را ترویج دهند، تصریح کرد: به فرموده امام راحل دو سوم قرآن و منابع فقهی و روایی ما سیاسی است.

عبداللهیان تحریم و مسدود کردن منابع مالی و اقتصادی جبهه حق را سنت منافقان از صدر اسلام تاکنون عنوان کرد گفت: در روز عاشورا ابتدا آب را بستند تا اطراف امام حسین (ع) را خالی کنند و امروز نیز ما را تحریم می کنند تا مردم از انقلاب پشیمان شوند و توبه کنند.

وی با اشاره به وجود کلیپ های تقطیع شده در فضای مجازی درباره انقلاب اسلامی یادآور شد: طوری انقلاب را روایت می کنند که از آن فقط تهدید و محرومیت و عقب افتادگی را القا کنند و اگر ما در نخستین زمان ممکن روایت صحیح را انجام ندهیم، در این فضای مجازی آلوده و تاریک خلأ ایجاد کردیم که موجب دلسردی سرمایه های اجتماعی انقلاب می شود.

امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگر صحبت های خود به سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) نیز اشاره و ابراز کرد: نخستین ویژگی این بانوی بزرگوار بصیرت و شناخت زمانه و قدرت تحلیل حوادثی بود که پیرامون او رخ داد.

عبداللهیان با تأکید بر ضرورت دارا بودن قدرت تحلیل در بین جامعه اسلامی، اظهار داشت: بصیرت یعنی انسان بتواند طراحی پشت صحنه شیطان را بفهمد که این فقط با دانش علوم سیاسی به دست نمی آید بلکه باید مبانی اسلامی و سیاست ورزی اسلامی را نیز بفهمد.

وی با بیان اینکه سیاست اسلامی را باید از قرآن و روایات استخرج کرد، افزود: مومنان افرادی هستند که وقتی خدا حکمی برای آن ها صادر کرد تشخیص خود را کنار بگذارند و یکی از ویژگی های مهم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز همین بود.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران شاهرود ایرنا قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شاهرود ایرنا انقلاب اسلامی ایران شاهرود ایرنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی نسب؛ مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه، ماموستا ملاصباح یاری به عنوان امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد.
 
در مراسم معرفی ماموستا ملاصباح یاری به عنوان امام جمعه شهر شروینه، ماموستا سیدمحمد محمدی؛ امام جمعه جوانرود، حجت الاسلام میرعباس سالمیان؛ معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه، حق پناه؛ بخشدار شروینه و جمعی از معتمدین این شهر حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد