Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردیس میلیاردی دانشگاه آزاد یاسوج با وجود چندین ساختمان بزرگ لوکس اداری و لاکچری ،امروز به عنوان یک پروژه میلیاردی رها شده آه و افسوس زیادی را برای مردم این دیار به بار آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس ،پردیس بزرگ دانشگاه آزاد یاسوج در یک دهه گذشته آبستن مسائل زیادی شد و امروز به عنوان یک پروژه میلیاردی بدون هیچ عملکرد و استفاده ای در گوشه ای از کوه های یاسوج رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پردیس دوم دانشگاه آزاد یاسوج، مجموعه‌ای است که در سال 1390 حدود 30 میلیارد تومان برای احداث آن هزینه و در کوه‌های منطقه سرآبتاوه یاسوج بنا شد،ساختمان هایی که حالا برای تکمیل آن بیش از 130 میلیارد تومان نقدینگی لازم بوده و به گفته مسئولان این پردیس ۳۸ هکتار زمین یا به‌عبارت دیگرکوه را اشغال کرده است.

 

چه کسی جوابگوی این هزینه میلیاردی است

این پردیس میلیاردی با وجود چندین ساختمان بزرگ لوکس اداری و لاکچری ،امروز به عنوان یک پروژه میلیاردی رها شده آه و افسوس زیادی را برای مردم این دیار به بار آورده است.

پردیس بزرگ دانشگاه آزاد که در یک تصمیم اشتباه در مکانی بیرون از شهر یاسوج قرار گرفت که امروز نه سودی برای این استان  در زمینه آموزشی داشته و نه منفعتی توانسته به مسئولان آن برساند و به عنوان  ابر پروژه ای میلیادی رها شده است.

تصمیمات اشتباه در احداث یک پردیس میلیاردی

دانشگاه آزاد مرکز یاسوج که طی دهه های 80 و 90 بیشترین سود و منفعت خود را از وجود دانشجو یان داشت،برای پیشبرد اهداف خود در دانشجو پروی اقدام به احداث این پردیس در ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز کرد که ناآگاه با افول این دانشگاه  و تعدد دانشگاههای دیگر ، این اقدام به جز صرف هزینه زیاد و هدررفت بیت المال چیز دیگری برای آن نداشت.

 

احداث بدون راهبرد و برنامه این پردیس به گونه ای بوده که مسئولان این دانشگاه در سطح کشوری از جمله  رئیس دانشگاه آزاد کشور از احداث بدون مطالبه و راهبرد آن انتقاد کرده اند.

وقتی بی برنامگی حرف اول را می زند؟

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی کشور در بازدید از پردیس میلیاردی در مرکز استان  به خبرنگاران گفته بود، ساخت ۶۰ هزار متر مربع سازه آموزشی درشرایط سخت تحریم های اقتصادی آن هم در شهری که ظرفیت‌های موجودش پر نشده ناشی از بی برنامگی است.

 

طهرانچی در این این بازدید با انتقاد از مسئولان سابق این دانشگاه در احداث این پروژه گفته  بود، براساس مطالعات انجام شده پردیس دانشگاه آزاد در یاسوج حتی فراتر از نیاز‌ها و ظرفیت آموزشی کل این استان  بوده و اصلا مورد نیاز نبوده و نیست.
وی به کمبود دانشجو در این استان نیز اشاره کرده و گفته بود، درحالیکه بخشی از ۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی موجود در  پردیس شماره یک دانشگاه آزاد یاسوج خالی و با کاهش دانشجو روبرو است، مسئولان اسبق بدون مطالعه اقدام به ساخت مجموعه‌ای عریض و طویل کردند که نتیجه‌ای جز هدر رفت سرمایه ملت و بدبینی در پی نداشته است.

خیانت به مردم با احداث یک پروژه ای میلیاردی
همچنین دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از این پروژه بزرگ میلیاردی، رها شدن پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج را خیانت به مردم و بر اثر بی تدبیری دانسته بود.

 

سورنا ستاری در بازدید از پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با اشاره به اینکه نباید چنین فضاهای مناسبی بلااستفاده بماند گفته بود، آمادگی داریم تا واحد های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را به این مکان انتقال بدهیم.

هم چنین رحیم اکرامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در این زمینه به خبرنگاران گفته است، در سال 1387 این زمین تحت عنوان قرارداد اجاره به شرط تملیک، از سوی منابع طبیعی به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار و در سال 1388 اولین عملیات اجرایی جهت ساخت‌وساز در آن آغاز شده است.

وی ادامه داد است، این سایت به وسعت بیش از 38 هکتار بوده و حدود 60 هزار مترمکعب از آن تحت عملیات ساخت‌وساز قرار گرفته و از این مجموعه حدود 23 هزار مترمکعب به دانشگاه تحویل داده شده و مابقی هم به صورت نیمه‌تمام رها شده‌اند.

سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری از اموال دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج با انتقاد از سهل انگاری در حفظ و حراست از این پردیس نیز گفته است،متاسفانه مدیران قبلی  تلاشی برای حفظ این سایت نکردنه اند و درواقع نه‌تنها ساختمان‌ها و سازه‌هایی که نیمه‌تمام بوده بلکه بسیاری از پروژه های تمام رسیده این پردیس از شدت برف، گرما و بارش‌ها در طول این 8 سال آسیب جدی دیده اند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با تأکید بر استفاده منقول از این پردیس گفته است،  این مجموعه هم برای صنعت گردشگری علمی، فرهنگی استان و هم برای رشد علمی کشور مفید خواهد بود و معتقدم این مجموعه باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته می‌تواند در توسعه استان از نظر علمی و همچنین اشتغالزایی جوانان نیز تاثیر‌گذار باشد.

سود مردم کجای این پروژه است؟

حال جواب سئوال اینجا چرا این پروژه میلیاردی در این شرایط تحریمی با این هزینه میلیاردی احداث شد و چرا امروز بعد از یک دهه همچنان راکد و بدون استفاده رها شده و به جزتخریب و مستهلک شدن چیزی از آن بجای نمانده است.


انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج دانشگاه آزاد یاسوج رئیس دانشگاه آزاد پردیس میلیاردی پروژه میلیاردی یک پروژه رها شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد

به گزارش جام جم آنلاین، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

دیگر خبرها

  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج