Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از کشورها، از جمله آمریکا، آلمان و سوئد با افزایش شدید مبتلایان در روز‌های اخیر مواجه بوده اند.

خبرگزاری میزان - گسترش سویه اومیکرون باعث شده است که موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان به بالاترین سطح در آمریکا برسد.


به گزارش «سی ان ان»، نرخ موارد ابتلا هنوز در شمال شرق آمریکا بالاتر از هر منطقه دیگری است و کارشناسان می‌گویند هفته‌ها طول می‌کشد تا هر تغییری به عنوان روند اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا به طور کلی روزانه بیش از ۷۸۶ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش می‌کند که دو برابر آمار دو هفته قبل است.


ردیاب داده‌های اداره بهداشت شهر نیویورک نشان می‌دهد که در حالی که میزان مثبت بودن آزمایش‌های تشخیصی کرونا پایدار است، اما روند موارد ابتلا افزایش می‌یابد، همانطور که بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر‌ها نیز افزایش می‌یابد.


موسسه رابرت کخ (RKI) برای بیماری‌های عفونی در گزارش هفتگی خود نوشت «سویه اومیکرون به سویه غالب ویروس کرونا در آلمان تبدیل شده است و ۷۳.۳ درصد موارد در سراسر این کشور را در مقایسه با ۴۴.۳ درصد هفت روز قبل تشکیل می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: اوج‌گیری شدید اومیکرون در آمریکا، استرالیا و انگلیس سرعت بالای انتشار کرونا در آمریکا و اروپا

سویه دلتا که برای مدت طولانی در این کشور غالب بود اکنون تنها ۲۵.۹ درصد موارد را به خود اختصاص می‌دهد.


این موسسه همچنین گفت «در هفته‌های آینده، ما انتظار افزایش شدید ابتلا‌ها به سویه اومیکرون را داریم. مطالعات اولیه به سهم کمتری از بستری شدن در بیمارستان در افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند در مقایسه با ابتلا‌های با سویه دلتا اشاره می‌کند.»


طبق این گزارش، حدود ۷۲ درصد از جمعیت آلمان اکنون کاملاً واکسینه شده اند و ۴۴ درصد دوز واکسن تقویت کننده تزریق کرده اند.


آژانس بهداشت سوئد هم اعلام کرد که این کشور در روز پنج‌شنبه به رکورد روزانه جدیدی در زمینه موارد ابتلا به کووید-۱۹ رسیده و این ارقام احتمالاً طی دو هفته آینده به سرعت افزایش می‌یابند تا در پایان ژانویه به اوج خود برسد.


تعداد موارد جدید ابتلا در روز پنجشنبه در میان افزایش سویه اومیکرون به ۲۵ هزار و ۲۱۵ نفر رسید و آژانس بهداشت عمومی هشدار داد که این رقم در بدترین سناریو ممکن است تا پایان ماه بیش از دو برابر شود.


سوئد اخیراً محدودیت‌های کرونایی خود را تشدید کرده و از مردم خواسته است تا در تلاش برای به حداقل رساندن شیوع ویروس، از خانه کار کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا اومیکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا اومیکرون سویه اومیکرون موارد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن