Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیامک‌هایی که در روز‌های اخیر به برخی مالکان ارسال شده آخرین مرحله خوداظهاری است و مربوط به کسانی می‌شود که اطلاعات سکونتی‌شان در سامانه موجود نیست و به همین دلیل خانه خالی تلقی شده‌اند؛ بنابراین اگر تا پایان ماه جاری نسبت به تعیین وضعیت سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام نکنند به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب آذرماه ۱۳۹۹ حدود ۱.۳ میلیون واحد خالی از سکنه را شناسایی کردیم و با وجود فراخوان‌هایی که برای خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان دادیم، برخی افراد نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود اقدام نکردند. البته برخی تغییرات نیز با خوداظهاری افراد صورت گرفت و این رقم ۱.۳ میلیون دائما به‌روز می‌شود. هموطنان باید اگر تغییری از نظر خرید و فروش یا اجاره واحد آن‌ها صورت گرفته در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir درج کنند؛ در غیر این صورت مبنای ما خالی بودن واحد مذکور است.

وی افزود: هم‌اکنون اطلاعات سکونتی بیش از ۶۰ میلیون نفر از هموطنان در سامانه وجود دارد و قابل رصد است. اما تعدادی که اخیرا برای آن‌ها پیامک ارسال شده کسانی هستند که اطلاعاتشان موجود نیست و در واقع وضعیت سکونت آن‌ها درج نشده است.

به گفته محمودزاده، اگر مالکان واحد‌های مذکور تا قبل از پایان ماه جاری که آخرین مرحله اخذ خوداظهاری است نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی خود اقدام نکنند، واحد آن‌ها به عنوان خانه خالی تلقی و برای اعمال مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود. هموطنان اگر واحد مذکور را خرید و فروش کرده یا اجاره داده‌اند باید مستندات آن را در سامانه ثبت کنند.

وی درخصوص شائبه اختلاف وزارت راه و شهرسازی با سازمان امور مالیاتی بر سر نحوه معرفی خانه‌های خالی گفت: حدود دو هفته قبل جلسه‌ای با مسئولان سازمان امور مالیاتی داشتیم و این هماهنگی صورت گرفت تا بر اساس فهرستی که تا ما تا پایان دی‌ماه به آن‌ها ارایه می‌دهیم موضوع مالیات خانه‌های خالی محقق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این موضوع که عنوان می‌شود به برخی مالکان پیامک اشتباهی خانه خالی ارسال شده است تصریح کرد: اشتباهی در کار نیست. با توجه به اینکه این افراد از خوداظهاری امتناع کرده‌اند برداشت این است خانه آن‌ها خالی است. در متن پیامک نیز آمده که وضعیت املاک خود را تعیین تکلیف کنند.

محمودزاده تصریح کرد: کسانی که پیامکی برای آن‌ها نیامده عمدتا جزو ۶۰ میلیون نفری هستند که اطلاعات سکونتی‌شان موجود است. بعد از سال ۱۳۹۵ که اسناد تک برگی شده اطلاعات نقل و انتقالات به ثبت می‌رسد و به سهولت قابل دسترس شده است. کسانی که اخیرا برای آن‌ها پیامک ارسال شده جزو کسانی هستند که اطلاعات ثبتی آن‌ها موجود نیست.

بر اساس اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب آذرماه ۱۳۹۹ اگر واحد مسکونی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مالیات بر خانه های خالی وزارت راه و شهرسازی سازمان امور مالیاتی اطلاعات سکونتی ارسال شده خانه خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند