Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، اکران خصوصی فیلم سینمایی لیپار به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید خانی که با همکاری انجمن دوستی ایران و هند، خانه فیلم و بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است، چهارشنبه گذشته (۲۲ دی‌ماه) ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با همراهی «راویندرسینگ» رئیس مرکز فرهنگی سفارت هند و سایر دیپلمات‌های سفارت، تعدادی از روسای انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها، عوامل فیلم، اهالی سینما و هنرمندان در پردیس سینمایی صبا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اکران این فیلم، مسیح میرحسینی بازیگر و رئیس کمیته فرهنگی انجمن دوستی ایران و هند بر روی صحنه رفت و از راویندرسینگ رایزن فرهنگی سفارت و رئیس خانه فرهنگ هند، رضا سیدان رئیس انجمن دوستی ایران و هند و حسین ریگی کارگردان فیلم دعوت کرد تا صحبتی کوتاه داشته باشند.

حسین ریگی کارگردان فیلم روی صحنه حاضر شد و خطاب به حاضران گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم سالن پر شده است و از دیدن فیلم استقبال کرده‌اید. این فیلم به نوعی نخستین فیلمی است که در سیستان و بلوچستان به‌عنوان یک فیلمساز بومی در عرصه سینمای حرفه‌ای ساخته شده است.

او افزود: البته ما در استان سیستان و بلوچستان تهیه‌کننده و فیلمساز فیلم‌ کوتاه و مستند زیادی داریم که تعدادی از آنان اینجا حضور دارند و از حضورشان تشکر می‌کنم.

ریگی در پایان گفت: از سعید خانی تهیه‌کننده «لیپار» و همه عوامل این فیلم نیز قدردانی می‌کنم که برای ساخت این فیلم بسیار زحمت کشیدند.

راویندرسینگ رئیس خانه فرهنگ سفارت هند نیز در ادامه گفت: از کارگردان، تهیه کننده و کلیه عوامل «لیپار» برای ساخت این فیلم بسیار خوب، تشکر می‌کنم، از دیدن فیلم بسیار لذت بردم و خوشحالم که امروز اینجا حضور دارم.

وی افزود: باعث خوشحالی است که می‌بینم تا این حد مردم ایران به فرهنگ و سینمای هند علاقمند هستند. هیجان و واکنش مخاطبان نسبت به بخش‌هایی از فیلم که مربوط به سینمای هند بود برایم جالب بود و با این امر بیشتر متوجه شدم که سینمای بالیوود از نظر بین‌المللی در ایران و در عرصه بین‌الملل علاقمندان زیادی دارد.

راویندرسنگ ابراز امیدواری کرد که بتوانیم کارهای فرهنگی مشترکی با ایران داشته باشیم و از این بابت نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و هند، ضمن قدردانی از کارگردان ‌و عوامل فیلم «لیپار» گفت: از دیدن فیلم بسیار لذت بردم، به خوبی روابط دو ملت و تاثیر آن در نزدیکی فرهنگی و رابطه دوستانه بین دو ملت در این فیلم مشهود بود.

وی بیان‌داشت: هند کشوری وسیع و پرجمعیت با فرهنگی غنی است، ما در انجمن دوستی ایران و ‌هند در تلاشیم تا با کارهای مشترک فرهنگی بین دو ملت ایران ‌و هند به رابطه دوستانه تعمق بخشیم.

مسیح میرحسینی رئیس کمیته فرهنگی انجمن دوستی ایران و ‌هند گفت: فیلم لیپار جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره بین‌المللی کودک را دریافت کرده است ‌و نامزد بهترین فیلمنامه، کاندید بهترین فیلم، بهترین دستاورد هنری و تقدیر به عنوان نگاهی دیگر به استان سیستان و بلوچستان نیز شده است و ما نیز هم اکنون از طرف انجمن دوستی ایران و ‌هند تقدیرنامه‌ای تهیه کرده‌ایم و به کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهداء می‌کنیم.

رضا سیدان و راویندرسینگ لوح تقدیر عوامل فیلم لیپار را اهداء کردند و مخاطبان برای حضور در عکس یادگاری با عوامل فیلم به روی صحنه رفتند.

در این برنامه مهمانانی از سفارت هند، علاقمندان به سینما و فرهنگ هند، هندی‌های مقیم ایران و مهمانانی از سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.

فیلم سینمایی لیپار با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، استانداری سیستان و بلوچستان، سازمان منطقه آزاد چابهار، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تولید شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ایرنا استانداری سیستان و بلوچستان سفارت هند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ایرنا سیستان و بلوچستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ایرنا استانداری سیستان و بلوچستان سفارت هند سیستان و بلوچستان عوامل فیلم تهیه کننده فیلم بسیار سفارت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، خسروی بنجار مدیر کل فرودگاه بین المللی استان گفت: پرواز کاروان حاج استان با ۲۵۶ سرنشین در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز جمعه به زمین می‌نشیند.
وی ازخانواده خواست به دلیل همزمانی با پرواز داخلی از اجتماع در فرودگاه خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان