Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - فواد مصطفی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: طی گزارش‌های واصله از سوی دوستداران و همیاران محیط زیست مبنی بر صید سهره طلایی و نگهداری آن در مکان غیر مجاز، بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت پیگیری تخلف را در برنامه کاری خود قرار داده و ضمن اخذ دستور قضایی، مرکز نگهداری را در اسرع وقت شناسایی کردند و با همکاری نیروی انتظامی، پرندگان اسیر شده در قفس را از دست فرد خاطی نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی نژاد گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست تعداد ۵ قطعه سهره طلایی، ۶ عدد قفس فلزی و ۳ عدد شبکه چوبی مطبق ویژه نگهداری پرندگان را در مرکزی نگهداری پرنده کشف و شناسایی کردند.

او گفت: پرونده متخلف مذکور جهت بررسی و صدور حکم به مراجع قضائی ذیربط ارجاع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: سهره‌های طلایی اسیر شده بعد از تیمارداری و اطمینان دامپزشک متخصص از سلامت جسمی، در زیستگاه‌های شهرستان سنندج به دامان طبیعت باز گشتند و دوباره در آسمان آبی به پرواز درآمدند.

امروزه جمعیت حیات وحش به عناوین مختلف بشدت در حال کاهش است و دست درازی، سودجویی و شکار بی ضابطه و غیر مجاز یکی از علت‌های نابودی و کاهش جمعیت آنهاست و نتیجه آن انقراض گونه‌های جانوری است که بهترین ذخایر ژنتیکی هر ملتی بوده و به هیچ عنوان قابل احیا نبوده و برگشت پذیر نیست؛ لذا ضروری است که آحاد جامعه در زمینه حفاظت و نگهداری از حیات وحش تلاش جدی داشته باشند و هرگونه تخریب، شکار و صید غیر مجاز و سودجویی در طبیعت را با شماره بر خط ۱۵۴۰ به اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهاسازی پرنده محیط زیست حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افغانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملاً تفکیک و جدا شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به‌سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر و مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل... .

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان