Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور امشب در برنامه بسته پیشنهادی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای خوزستان گفت: تریلی در دید با مشکل مواجه می‌شود و همانجا وسط جاده سرعتش را به حداقل می‌رساند و سواری پشت سری بدون توجه به جلو با او برخورد می‌کند و باقی خودروها هم یکی پس از دیگری با هم برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم توانایی در کنترل خودرو از طرف رانندگان و عدم رعایت قوانین راهنمایی در مه زیاد را از جمله دلایل این تصادف دانست و گفت: سوال اصلی و مهمی که از سوی رئیس پلیس راهور هم مطرح است این است که چرا کیسه هوای هیچکدام از خودروها باز نشده است؟ اگر کیسه هوای این خودروها باز می‌شد و عمل می‌کرد شاید می‌توانست جلوی مرگ یا مجروح شدن عده‌ای را بگیرد.

معاون اجتماعی راهور اضافه کرد: انتظار ما این است که خودرو مامنی برای راننده باشد و نه اینکه خودش مشکل را تشدید کند. حوادث دلخراش گذشته سبب شد تا پیگیری کردیم و باعث توقف تولید پراید و پژو شدیم.

جهانی اظهار کرد: اگر سازمان ملی استاندارد و محیط زیست تاییدیه های لازم برای خودرو را به وزارت صمت ارسال کنند و آن وزارت هم به پلیس بفرستد می‌توان بهتر بر این استاندارها نظارت کرد.

وی عنوان کرد: تا سازمان استاندارد و محیط زیست تأیید نکند ما هیچ خودرویی را پلاک نمی‌کنیم ولی مساله این است که اینها حتماً باید نظارت داشته باشند خودرو اول تولید می‌شود و بعد به خط تولید می‌رسد اما مگر خط تولید نمی‌تواند انحرافی داشته باشد؟

سرهنگ جهانی روی مقاومت بدنه و سطوح، باز شدن کیسه هوای خودروها در این نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: قرار است استانداردها به ویژه استانداردهای آلایندگی اروپایی از اسفندماه امسال اجباری شود و ماشین‌ها بر اساس کیفیت ستاره دار شوند.

کد خبر 5399663 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: عین الله جهانی پلیس راهور تصادف زنجیره ای استانداردهای جهانی خودروسازان آلودگی هوا شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه پلیس راهور آتش سوزی ثبت ملی میراث فرهنگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصادفات رانندگی شهر تهران شورای عالی استان ها ترافیک سربازی تصادف زنجیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • فیلم| وقتی پلیس راهور راه خودروها را باز می‌کند!
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟