Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:39:55 GMT

انتخاب بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۹۳۷۳

انتخاب بازرسان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

بیست‌وسومین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی شیدا رنجبر، شهلا انتظاریان و حمید اباذری را به‌عنوان بازرسان اصلی و فاطمه زمانی و پروین پناهی را به‌عنوان بازرسان علی‌البدل انجمن برگزیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در این دوره‌ مجمع عمومی انجمن، فریدون عموزاده خلیلی، رئیس هیئت مدیره‌ انجمن و رئیس مجمع، از استقرار و تداوم فعالیت تأثیرگذار انجمن در طول بیش از دو دهه یاد کرد و گفت: به یاد داشته باشیم در جامعه‌ای بیش از ۲۰ سال دوام آورده‌ایم که نه دولت در مفهوم کلان خودش چندان روی خوشی به تشکل‌های غیردولتی و نهادهای مدنی نشان می‌دهد و نه جامعه ساز و کارهای لازم را برای این فعالیت‌ها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌ رو به‌رغم انتقادهایی که حتماً بسیاری از ما به عملکرد انجمن به‌خصوص در دوران کرونا داریم، اهمیت وجود و کارکرد چنین انجمن‌هایی را از یاد نبریم. هر کس می‌تواند به قدر مقدوراتش و با حفظ نگاه انتقادی، به بقا و تداوم فعالیت این نهاد مدنی، کمک کند.

 عموزاده خلیلی ضمن اشاره به واکنش نشان دادن انجمن در مورد مسائل مربوط به کودکان و همچنین تلاش انجمن برای کمک به کاهش مشکلات نویسندگان گفت: انجمن اساسنامه‌ای دارد که راهنمای ما برای حرکت در مسیر درست است و اعضا به هیئت مدیره وکالت می‌دهند که از طرف ایشان مواد این اساسنامه را که در پی حمایت صنفی و فرهنگی از اعضا، ارتقای ادبیات کودک و کمک به کودکان از طریق ارتقا و رشد ادبیات کودک و نویسندگان کودک است، محقق کند. این سخنان بدین معناست که بسیاری از کارهای لازم روی زمین مانده و به انجام نرسیده، اما امیدواریم انجمن بتواند پس از گذر از دوره‌ کرونا فعالیت‌هایش را بیشتر کند. 

 رئیس هیئت مدیره‌ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل انجمن و اعضای آن یادآور شد: همه باید برای استفاده‌ بهتر از پتانسیل موجود تلاش کنیم و برگزاری نشست‌ها، دورهمی‌ها، کارگاه‌ها و... می‌تواند جزو این برنامه‌ها باشد و البته مجمع عمومی هم می‌تواند در صورت لزوم با  انتخاب اعضای هیئت مدیره‌ و بازرسان قوی‌تر، چنین فرصتی را فراهم کند.

 رئیس مجمع عمومی انجمن همچنین به تأسیس انجمن صنفی نویسندگان کودک و نوجوان پس از مدت‌ها تلاش و پیگیری اشاره کرد و آن را کاری بزرگ در این حوزه دانست.

 در جلسه‌ مجمع عمومی، گزارش فعالیت‌های یک‌ساله و تراز مالی سال ۱۳۹۹ انجمن که از قبل در دسترس شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود، پس از اظهار نظرها و توضیح‌هایی در این زمینه و اظهار نظر بازرسان، مورد تأیید مجمع قرار گرفت و تصویب شد. همچنین حاضران در مجمع عمومی انجمن، پس از گفت‌وگو و اظهار نظر برخی از آنان، بودجه‌ پیشنهادی و مبلغ حق عضویت و ورودیه اعضای جدید  انجمن را نیز تصویب کردند.

 معصومه انصاریان نایب رئیس مجمع و از پیشکسوتان انجمن نیز در این جلسه درباره‌ صندوق حامی که مستقل از صندوق انجمن و با حمایت اعضا، تشکیل شده دستاوردهای آن را برای حاضران توضیح داد و اعضا را دعوت کرد که در صورت امکان و در حد توان، به‌طور مرتب و ماهیانه به این صندوق کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن نويسندگان كودك و نوجوان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مجمع عمومی انجمن هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود