Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@10:04:17 GMT

اجرای توافق ۲۵ ساله با چین

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۹۷۰۵

اجرای توافق ۲۵ ساله با چین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت «وانگ یی» همتای چینی خود در رأس هیاتی به چین سفر کرده است، بعد از دیدارش با همتای چینی در شهر ووشی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این دیدار، گفت: توافق کردیم دو طرف اجرایی شدن و شروع عملیاتی شدن توافق همکاری‌های راهبردی و جامع ۲۵ ساله دو کشور را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما همزمان با گفتگوها در چین، مقدماتی را فراهم کرده بودیم که بتوانیم امروز را روز شروع اجرای توافق جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور اعلام کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: از جمله موضوعات دیگری که در دستورکار ما، برای عملیاتی کردن قرارداد ۲۵ ساله و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت، پیام کتبی رییس جمهور به آقای شی جین پینگ رییس جمهور چین بود.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: پیرامون مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها هم گفتگوهای مفصلی انجام شد.

وی تاکید کرد: نماینده چین در کنار نماینده روسیه در وین نقش مثبتی در حمایت از حقوق هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها دنبال می‌کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه امیدواریم در وین به یک توافق خوب و در زمانی کوتاه دست پیدا کنیم، اظهار داشت: نقش چین در این موضوع در کنار روسیه بسیار مهم است و امیدواریم طرف‌های غربی هم با نگاهی واقع بینانه و با هدف نیل به یک توافق خوب که حقوق و منافع ملت ایران در آن دیده شود، مذاکرات را در وین دنبال کنند و دارای ابتکار عمل باشند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اشکالی که در طرف غربی وجود دارد و امروز هم به وزیر خارجه چین توضیح دادم این است که هم سه کشور اروپایی و هم آمریکا در «Non-paper» هایی که تبادل می‌کنند و یا پیام‌هایی که از طریق برخی واسطه‌ها می‌فرستند، حرف‌های خوب می‌زنند، اما هیچ ابتکار عملی را ارائه نمی‌دهند.  

وی با اشاره به اینکه رفتار غربی‌ها در مقایسه با اظهارات آنها مبنی برآنکه نگران هستیم و عجله داریم اما عدم ابتکار آنها نشانگر آن است که در رفتار و گفتارشان تعارض وجود دارد، گفت: امیدوار هستیم از این مرحله عبور کنیم و بنده این جا با صدای بلند اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران از رسیدن به یک توافق خوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن استقبال می‌کند، اما این بستگی به طرف‌های غربی دارد.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و چین چین وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان وانگ یی قرارداد 25 ساله ایران و چین روابط ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • توافق میلان با خولن لوپتگی برای قراردادی ۳ ساله / ادعای گاتزتا
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • بازگشت مربی جنجالی: توافق سه ساله با ناپولی