Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در نامه‌های جداگانه به دبیرکل و رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت خواستار توقف سرکوب فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که از طریق ریاض منصور نماینده فلسطین در مقر سازمان ملل متحد، نامه هایی به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عبدلله شاهد رییس مجمع عمومی این سازمان و نمایندگی نروژ به عنوان ریاست دوره ای شورای امنیت درباره سرکوب فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، در پیام فلسطین آمده است: رژیم اشغالگر مردم فلسطین کوچک و بزرگ را به صورت غیرقانونی و خشن هدف قرار می دهد.

وزارت خارجه فلسطین افزوده است: تداوم سرکوب، زندگی را برای مردم فلسطین به جحنمی غیر قابل تحمل تبدیل کرده است و بر رنج های روزانه و زیاد مردم افزوده است.

در این پیام به وضعیت بحرانی اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر با توجه به تداوم نقض حقوق اولیه آنها که در قوانین بین المللی آمده و مشکلات و رنج های آن ها به خاطر سهل‌انگاری پزشکی، اشاره شده است.

وزارت خارجه فلسطین همچنین بر لزوم تلاش جامعه جهانی برای پایان دادن به نقض سیستماتیک حقوق اسرای فلسطینی از جمله مجازات دسته جمعی، سهل انگاری پزشکی و اعمال گسترده و غیرقانونی بازداشت اداری توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

در پایان این نامه تاکید شده که اکنون زمان آن فرا رسیده تا به این بی عدالتی تاریخی در راستای قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد، پایان داده شود.

این در حالی است که منابع خبری پیش تر گزارش داده بودند، ۱۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری زخمی شدند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته به روستاهای مختلف منطقه نقب یورش برده و تلاش کردند با نابود کردن مزارع کشاورزی ساکنان بومی این مناطق، زمین های آن ها را برای ایجاد شهرک های صهیونیست نشین جدید اشغال کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است

ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار تصاویری از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران دانشجو در این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «چشم‌انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی...»

بیشتر بخوانید: کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزارت خارجه پیشتر نیز در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشته بود: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز پنجشنبه به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضداسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

در حالیکه هر روز پرده جدیدی از جنایات ارتش تروریست صهیونیستی برملا می‌شود و رژیم صهیونیستی حتی به توصیه‌های ظاهری دولت آمریکا برای توقف نقض قوانین بین‌المللی، تجاوز و تنش آفرینی در سطح منطقه‌ای و پرهیز از انجام جنایت جنگی گسترده علیه کودکان و زنان بیگناه و بیماران و مجروحان بی اعتنایی می‌کند، ارائه حمایت‌های مالی کم سابقه به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و بطور همزمان مقابله با اعتراضات خودجوش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده دوگانگی آشکار بین مواضع ظاهری و رفتار سیاسی آمریکاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228423 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود