Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان کارشناس خانواده بهزیستی شهرستان همدان گفت: ویژگی بارز تک فرزندی در خانواده این است که فرزند رابطه برابر را یاد نمی‌گیرد چراکه توجه کامل والدین را دارد و این فرزندان معمولا در زندگی زناشویی به مشکل می‌خورند چون تعریف زندگی زناشویی متقابل بودن همه مسائل است.

زینب ایمانی در نشست "بررسی پیامدهای طلاق" که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با اعلام اینکه در ۹ ماهه سالجاری یک هزار و ۲۷۰ طلاق در شهرستان همدان داشتیم و ثبت افراد جدید در یک ماه اخیر نیز ۳۵۸ نفر است، افزود: تعداد ۷۹۲ نفر به بهزیستی ارجاع داده شده است، ۶۵۱ عدم سازش، ۱۱۰ سازش و ۱۳ نفر نیز زوجه‌هایی بودند که حق طلاق داشتند و ۱۸ مورد نیز سایر موارد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "طرح تصمیم" با مشارکت بهزیستی و دادگستری در همدان در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح زوج‌هایی که درخواست طلاق می‌دهند به بهزیستی ارجاع شده سپس به مشاور بهزیستی معرفی می‌شوند و آماری که در زمینه طلاق وجود دارد از این طریق به دست می‌آید.  

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۴۰ طلاق در استان همدان ثبت شده است، تصریح کرد: در گذشته هم طلاق در جامعه وجود داشته اما به علت بعضی از مسائل پر رنگ نبوده است در گذشته به راحتی طلاق را عنوان نمی‌کردند اما امروز ترس و واهمه‌ای از این مسئله وجود ندارد بنابراین امروز دیدگاه‌ها متفاوت شده است، همچنین امروزه ابزارهای ارتباط جمعی به دنبال مسائل منفی هستند که این اثرات مثبتی را به دنبال ندارد.

ایمانی در رابطه با خدمات بهزیستی در رابطه با موضوع خانواده بیان کرد: بهزیستی طرح‌های آموزش پیش از ازدواج و آموزش خانواده را اجرا می‌کند، حدود ۹۰ درصد از مراکز و دفاتر مشاوره در سطح شهرستان همدان در بحث خانواده کار می‌کنند، همچنین همکاری با طرح تصمیم از فعالیت‌های این سازمان است، علاوه بر این ارجاعاتی از دادگستری داریم که آنها را در مرکز مشاوره دولتی مشاوره می‌دهیم.  

وی افزود: اگر جامعه را صد در صد در نظر بگیریم به طور معمول ۹۰ درصد مردم ازدواج می‌کنند، همچنین ۸۰ درصد کسانی که جدا شده‌اند دوباره ازدواج می‌کنند و در بحث رضایت زناشویی معمولا تفکر کسانی که جدا می‌شوند این است که در ازدواج اول آگاه نبودیم و اشتباه کردیم و به همین دلیل منجر به طلاق شد اما در ازدواج دوم این تفکر غالب است که ازدواج موفقی خواهیم داشت اما تحقیقات نشان داده که ۴۰ درصد از کسانی که در اولین ازدواج می‌مانند نارضایتی دارند اما از میان افرادی که منجر به ازدواج دوم می‌شود ۸۰ درصد نارضایتی از زندگی زناشویی دارند.

ایمانی با اشاره به اینکه اگر زوجین پیش از ازدواج تست شخصیت بدهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اظهار کرد: در مرکز بهزیستی کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و فرزندپروری دایر است و مشاوره‌هایی در این زمینه ارائه می‌دهند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ازدواج و طلاق زندگی زناشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر