Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@04:37:15 GMT

طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۰۵۷

طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر فرزانه نیکو با اشاره به اینکه اختلالات روانی و بیماری‌ها عمده‌ترین مسائلی هستند که در بحث ازدواج نادیده گرفته می‌شوند، افزود: مشکلات ارتباطی زوجین نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ارتباطات دیگر مانند مهارت‌های زندگی و روابط بین فردی زوجین که تاثیر زیادی در پایداری و عدم پایداری زوجین دارد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه پنج نیاز اساسی زوجین عوامل جسمی، جنسی، اجتماعی، عاطفی و عقلانی هستند، مطرح کرد: نبود فضای امن در خانواده یکی دیگر از مشکلات است و در بیشتر مواقع مانند بروز خشونت، طلاق را به قطعیت می‌رساند، خیانت یا عهد شکنی نیز در چارچوب خود به خاطر اختلالات جنسی که بخشی به ناکارآمدی مسائل جنسی و بخشی هم به ناکارآمدی جنسی زن و مرد برمی‌گردد یکی دیگر از این موارد است.

این روانشناس با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد پس از ۱۰ سال از جدایی نیمی از زنان و یک سوم مردان درگیر آن رابطه هستند و در ارتباط‌های بعدی آنها تاثیرگذار است، اضافه کرد: بنابراین نمی‌توان گفت طلاق برای همه راحت است، از طرف دیگر سبقه‌های فرهنگی زیادی مانند سبک زندگی گذشتگان، ادبیات عامه و ضرب‌المثل داریم که طلاق باید شکل بگیرد.  

نیکو بیان کرد: قوه قضاییه سه سطح پیشگیری را در حوزه خانواده اجرا می‌کند که شامل مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره زوج درمانی برای زوج‌های متقاضی طلاق و زوج درمانی تخصصی و مشاوره طلاق است و سعی می‌کنیم به صورت علمی‌تر وارد حوزه طلاق بشویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهارت‌های لازم در دوران کودکی و نوجوانی در خانواده‌ها آموزش داده نمی‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این تعداد فرزندان کم اتفاق خاصی را در روند زندگی ما رقم می‌زند و معقول نبودن انتظارات افراد از زندگی زناشویی را به دنبال دارد و باید قبول کنیم در ازدواج نمی‌توانیم همه چیز را به صورت کامل داشته باشیم بلکه باید بدانیم یک رابطه ناکافی و ناکامل وجود دارد و باید در رابطه دوام بیاوریم و آن را پایدار کنیم.

نیکو افزود: در ازدواج چرخه تحول در خانواده داریم و این چرخه در هر دوران نیازهای خود را دارد و مراقبت از آن ضروری است، پنج سال اول ازدواج مهمترین بخش این چرخه است و تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین میزان طلاق بین یک تا پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد بنابراین اگر مانند دوران رشد به هر قسمت توجه نکنیم آسیب خواهیم دید.  

این روانشناس با اشاره به اینکه طلاق‌های منفی و عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود، گفت: برای مراکز خانواده در رابطه با طلاق‌های توافقی الزام شده است که از سه تیم بررسی طلاق توافقی که متشکل از مشاور در زمینه خانواده، مشاور حقوقی و کارشناس مذهبی استفاده شود، علاوه بر این مشاوره پیش از ازدواج و مهارت‌های فرزندپروری را نیز باید فعال کنیم.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خانواده طلاق عاطفی آمار طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شدند.‏‏

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق