Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - اصغر گونجی گفت: براساس مطالعات صورت گرفته در حال حاضر ۱۸۴ روستای استان نیازمند ایمن سازی است که از این تعداد، ۷۷ روستا در شهرستان قزوین، ۹ روستا در آبیک، یک روستا در البرز، ۱۸ روستا در آوج، ۶۶ روستا در بویین زهرا و ۱۳ روستا در شهرستان تاکستان قرار دارد.

 از بین روستاها، ۴۵ روستای در اولویت ایمن سازی قرار دارند که ۹ روستا جزو مناطق رانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه ایمن سازی، طی سال های گذشته ۶ روستای استان قزوین با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی این نهاد ایمن سازی شده، تاکید کرد: طی این مدت و از محل اعتبارات استانی در کمیته برنامه ریزی اعتبارات شهرستان و مدیریت بحران تامین اعتبار لازم صورت نگرفته است.

این  اعتبارات برای ایمن سازی ۶ روستای یاد شده با توجه به تعداد روستاهای مورد نیاز برای انجام این کار و حجم عملیات ایمن سازی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای استان نیست.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  برای پیشگیری و مقابله با سوانح طبیعی و همچنین هر نوع تهدید غیرطبیعی در ۲ دهه گذشته و به صورت جدی اقدام به بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی استان کرده است تا جایی که امروز از ۹۴ هزار واحد مسکن روستایی موجود، ۵۴ درصد آنها یعنی ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده و در برابر حوادث طبیعی از مقاومت لازم برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده جهت بهسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی استان تا ۱۰ سال آینده حتی یک واحد مسکونی روستایی فرسوده نباید داشته باشیم، گفت: با توجه به سهمیه سالانه برای مقاوم سازی منازل روستایی که چهار هزار واحد است، تا سال ۱۴۱۰ مشکل مقاوم سازی در روستاهای استان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن ایمن سازی منازل روستایی مقاوم سازی ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی