Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@05:30:12 GMT

افزایش نرخ تورم در عربستان طی ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۴۸۰

افزایش نرخ تورم در عربستان طی ماه گذشته

نرخ تورم در عربستان در دسامبر گذشته به طور سالانه ۱.۲ درصد افزایش یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،نرخ تورم در عربستان سعودی در دسامبر گذشته به طور سالانه 1.2 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل و 0.1 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت.

بر اساس داده‌های رسمی، نرخ تورم در ماه دسامبر به صورت سالانه بالاترین نرخ تورم در 6 ماه گذشته یعنی از ژوئن 2021 است که به   6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2درصد رسید.

تورم ماه گذشته بیست و چهارمین افزایش متوالی بود.

نرخ سالانه قیمت مصرف کننده (تورم) در عربستان سعودی در نوامبر گذشته 1.1 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح از ژوئن گذشته است که 6.2 درصد را ثبت کرد.

رزمایش نظامی مشترک نیروهای امنیتی شورای همکاری در عربستانثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در عربستان

افزایش نرخ تورم در ماه گذشته ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و آشامیدنی به عنوان دومین بخش تاثیرگذار بوده است.

افزایش قیمت مواد غذایی و آشامیدنی به صورت سالانه همزمان با شیوع ویروس کرونا است که کشورها را وادار به بستن مرزهای خود کرد. عربستان سعودی به دلیل کمبود منابع آبی برای کشاورزی، بیشتر مواد غذایی خود را از کشورهای خارجی وارد می‌کند.

نرخ تورم در بخش مواد غذایی کماکان در سطح بالایی باقی مانده که احتمالا بخشی از آن به خاطر قرنطینه‌ها و تمایل مردم برای ذخیره‌سازی گسترده این اقلام است و پیش بینی می‌شود که با توجه به اجرایی شدن لایحه افزایش مالیات بر ارزش افزوده، نرخ تورم در سطح بالای فعلی بماند.

عربستان سعودی در جولای 2020 به دنبال سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضای نفتی و کاهش درآمدهای دولت، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را به 15 درصد افزایش داد و کسری بودجه دولت عربستان در ماه‌های اخیر همواره صعودی بوده است.

عربستان سعودی برای هفتمین سال متوالی با کسری بودجه روبروست و کارشناسان بر این باورند که ریاض برای جبران این کسری، از ذخایر خود استفاده خواهد کرد. آمار و ارقام از این مسئله حکایت دارد که ذخایر ریاض در حال اتمام است و پیش‌بینی می‌شود که این ذخایر از 92 میلیارد دلار در سال 2020 به 74.6 میلیارد دلار در سال آینده برسد.

شاخص قیمت مصرف کننده نشان دهنده تغییرات در قیمت‌هایی است که مصرف کنندگان برای یک سبد ثابت از کالاها و خدمات متشکل از 490 کالا می‌پردازند.

مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی در اوایل دسامبر گذشته پیش بینی کرد که سال 2022 سال سختی برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

مؤسسه تحقیقات اقتصادی کپیتال ایکانامیکس اعلام کرده پیش بینی می‌شود که تورم در عربستان در 2022 و 2023 بین 1 تا 2 درصد باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی تورم در عربستان عربستان سعودی نرخ تورم مواد غذایی ماه گذشته پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز

ایسنا/البرز مدیر کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: از  یکم تا سی و یکم فرودین ماه سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۹  میلیون خودرو از جاده‌های استان البرز عبور کردند.

به گزارش ایسنا، علی زندی‌فر روز پنجشنبه ششم اردیبهشت اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی ۵۵ دستگاه‌ ترددشمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز طی فروردین ماه امسال ۱۹ میلیون ۲۰۲ هزارو ۹۲۲ خودرو از جاده های استان البرز تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت:در این  بازه زمانی ۹ میلیون و ۹۱۲ هزار و۳۰۶ خودرو  با ۲۶.۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته وارد استان البرز شده و ۹ میلیون و ۲۹۰  هزار و ۶۱۶  خودرو با ۱۷  درصد افزایش از استان البرز خارج شده اند.

این مسئول با بیان اینکه در این بازه زمانی حدود ۴.۸ درصد تردد در محورهای مواصلاتی البرز مربوط به خودروهای سنگین بوده است، گفت: سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز ۷۴ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان آزادراه تهران – کرج (محدوده شهرک خاتم) با تردد ساعتی ۶۱۵۳  خودرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز یادآور شد: در طی این ۹۸۰ هزار و ۳۹۹ خودرو با پلاک استان البرز در سایر استان‌های کشور مشاهده شده که بیشترین مقصد سفر به استان های تهران، قزوین، گیلان، قم و مازندران بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال