Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:12:32 GMT

پیش‌بینی آینده کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۵۴۳

پیش‌بینی آینده کرونا در ایران

در این گزارش پیش‌بینی ۳ پزشک متخصص در خصوص آینده کرونا در ایران بیان شده است.

به گزارش مشرق، کاهش چشمگیر آمار کرونا نسبت به چند ماه گذشته و همچنین پوشش بالای واکسیناسیون در کشور مردم را بسیار نسبت به بهبود اوضاع امیدوار کرده است، اما از طرفی دیگر شیوع اومیکرون در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غربی مشکل ساز بوده و نگرانی‌های فراوانی را به وجود آورده است و این امر سبب شده که آینده کرونا در ایران و جهان با هاله‌ای از ابهام  همراه باشد و به علاوه بسیاری از مردم با این پرسش مواجه شوند که چرا وضعیت ایران در مواجهه با تازه‌ترین جهش کرونا همچون اروپا و آمریکا بحرانی نشده است؟

در این گزارش پیش‌بینی ۳ پزشک متخصص در خصوص آینده کرونا در ایران بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا وضعیت ایران در مواجهه با تازه‌ترین جهش کرونا همچون اروپا و آمریکا بحرانی نشده است؟

محمد وجگانی در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت ایران در مواجهه با تازه‌ترین جهش کرونا همچون اروپا و آمریکا بحرانی نشده است، گفت: یک احتمال در این رابطه این است که از آنجایی که ما به نسبت به اروپا و آمریکا واکسیناسیون را با تاخیر آغاز کردیم در حال حاضر سطح بالایی از ایمنی ناشی از تزریق واکسن را در جامعه داریم و از این رو هنوز با وضعیتی که تعدادی از کشورها در خصوص اومیکرون با آن مواجه شدند، رو به رو نشده ایم.

دبیر بورد ایمنی شناسی کمیته علمی کشوری کووید ضمن اشاره به اینکه هنوز در این رابطه که آیا عوامل دیگری هم در بحرانی نشدن وضعیت شیوع اومیکرون در ایران دخالت دارند یا نه اطلاعاتی در دسترس نیست، اما این احتمال هم وجود دارد که عوامل متعددی هم در این باره موثر باشند، ادامه داد: در مباحث ایمنولوژی و سیستم دفاعی بدن بحث ژنتیک و پاسخ ژن‌های ایمنی و همچنین موضوع ارتباطات افراد و امکان انتقال بیماری مطرح هستند و شرایط اقیلمی هم در بعضی موارد در انتقال برخی از بیماری‌ها موثر است، اما در خصوص این بیماری اطلاعاتی در این باره در دسترس نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم وضعیت شیوع این سویه در کشور چگونه پیش می‌رود و فعلا نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد.

موج بزرگی در روزها و هفته‌های آینده در راه است

مسعود یونسیان در خصوص این موضوع که چرا با وجود بحرانی شدن وضعیت شیوع اومیکرون در آمریکا و اروپا وضعیت شیوع کرونا در ایران با وجود ورود این سویه جدید به کشور نه تنها بحرانی نشده بلکه رو به بهبود است، گفت: مباحثی از این قبیل مطرح است که عنوان می‌کنند این اتفاق به دلیل تاخیر ما در انجام واکسیناسیون نسبت به اروپا و آمریکا رخ داده و ما در حال حاضر سطح بالایی از ایمنی ناشی از تزریق واکسن را در جامعه داریم، اما تحلیل دیگری هم در این رابطه وجود دارد که ما با تاخیر در حال ورود به مرحله‌ای هستیم که هم اکنون کشورهای غربی در حال تجربه آن هستند.

آغاز موج جدید سرنوشت محتوم همه کشورها است

این متخصص اپیدمیولوژی ضمن اشاره به اینکه من به شدت نگران آغاز یک موج بزرگ در روزها و هفته‌های آینده هستم، ادامه داد: ما واکسیناسیون موثرتر از اروپا نداشته ایم و تا کنون هم این نتیجه به دست آمده که اقیلم کشورها تاثیر چندانی بر شیوع کرونا نداشته است و تاخیر در انجام واکسیناسیون هم تاثیراتی در این رابطه داشته البته نه تا این اندازه و درگیری با اومیکرون و آغاز موج جدید سرنوشت محتوم همه کشورها است و ما هم از این امر مستثنی نیستیم و موج جدیدی در راه داریم و باید صبور باشیم و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

نکند اومیکرون برایمان آتش زیر خاکستر باشد

آمیتیس رمضانی در خصوص دلیل تاخیر ورود به پیک ششم گفت: اینکه چرا کشور ما در ورود به پیک ششم تاخیر دارد و اتفاقا این موضوع ما را نگران کرده است که نکند اومیکرون برایمان آتش زیر خاکستر باشد، به نظر می‌رسد دلیلش این باشد که ما پیک پنجم بسیار شدیدی را گذراندیم و در آن موج تعداد زیادی از مردم به کووید مبتلا شدند و در عین حال در همان زمان واکسیناسیون عمومی همه افراد بالای ۱۸ سال در کشور آغاز شد و این در حالی است که هنگامی که افراد هم به بیماری مبتلا شوند و هم واکسن دریافت کنند، ایمنی هیبریدی و یا دوگانه یعنی ترکیب ایمنی طبیعی و واکسن را به دست می‌آورند.

وی ضمن اشاره به اینکه زمان زیادی از پشت سر گذاشتن پیک پنجم نگذشته است و ما همین چند ماه پیش از این موج عبور کردیم، ادامه داد: هنوز تعدادی زیادی از مردم هم آنتی بادی ناشی از ابتلای طبیعی دارند و هم ایمنی ناشی از واکسن و از این رو به نظر می‌رسد که این عامل موجب شده تا با وجود بروز مشکل در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع اومیکرون ما خوشبختانه تا کنون با مشکلی در این باره مواجه نشویم.

تعداد مبتلایان اومیکرون بسیار بیشتر از موارد قطعی است که هم اکنون اعلام می‌شود

این متخصص بیماری‌های عفونی متذکر شد: البته هیچکدام از این موارد سبب نمی‌شود که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و خیالمان از بابت اومیکرون راحت باشد چرا که قطعا این سویه جدید در کشور ما وجود دارد و تعداد مبتلایان آن هم بسیار بیشتر از موارد قطعی است که هم اکنون اعلام می‌شود و بنا براین باید حواسمان را در رابطه با این ویروس جمع کنیم، اما به طور کلی به نظر می‌رسد که به سبب ایمنی هیبریدی که حاصل شده ما با شیب کمتری پیک ششم را پشت سر بگذاریم و امیدواریم که این ایمنی ما را تا یک ماه دیگر هم در برابر این بیماری محافظت کند.

قطعا با افزایش موارد ابتلا طی ۳ تا ۴ هفته آینده در کشور رو به رو هستیم

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور با بیان اینکه قطعا با افزایش موارد ابتلا طی ۳ تا ۴ هفته آینده در کشور رو به رو هستیم و باید با رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در دورهمی‌ها نگذاریم اوضاع مانند پیک قبلی شود، افزود: تزریق دز سوم واکسن کرونا بسیار به این امر کمک می‌کند که ما با روند کندتری وارد موج بعدی شویم و همچنین موجب می‌شود تا موج ششم را راحت‌تر و سبک‌تر پشست سر بگذاریم و با وضعیتی مانند آمریکا که در آن سیستم بهداشت و درمان تحت فشار قرار دارند، مواجه نشویم.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کرونا وزارت بهداشت واکسن کرونا کووید ۱۹ سلامت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آینده کرونا در ایران اروپا و آمریکا شیوع اومیکرون بحرانی نشده وضعیت شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ویندوز ریپورت، این مدل‌ها قادر خواهند بود پیش‌بینی‌های آب‌وهوای ۳۰ روزه را با دقت بیشتری ارائه دهند.

در حالی که «مایکروسافت استارت» به خاطر کارهای گذشته مورد تحسین قرار گرفته‌ است، به نظر می‌رسد که آنها روش خوب خود را همچنان ادامه می‌دهند.

به‌طور خاص، «آب‌وهوا از مایکروسافت استارت» با عنوان «دقیق‌ترین ارائه‌دهنده پیش‌بینی آب‌وهوای جهانی» شناخته شد. شرکت مانیتورینگ پیش‌بینی هواشناسی ForecastWatch که در ایالات متحده مستقر است، سال گذشته در ماه مارس این عنوان را به تیم «مایکروسافت استارت» اعطا کرد.

در سوم ماه مه ۲۰۲۴، مایکروسافت از طریق وبلاگ‌ بینگ اعلام کرد که تیم «استارت» مقاله‌ای در وب‌سایت ArXiv در مورد مدل جدید پیش‌بینی آب‌وهوای میان‌مدت منتشر کرده است.

مقاله منتشرشده توضیح می‌دهد که چگونه مدل‌های هواشناسی مبتنی بر هوش مصنوعی با جدیدترین مدل‌های مرکز اروپایی پیش‌بینی‌های میان‌مدت هواشناسی (ECMWF) مقایسه می‌شوند.

مایکروسافت در آخرین پست‌های وبلاگ بینگ خود می‌گوید که به جای استفاده از یک مدل هوش مصنوعی، ۵مدل آموزش‌دیده مختلف را ترکیب کرده است. این شامل سه معماری یادگیری عمیق دیگر می‌شود که پیش‌بینی یک ماهه آب‌وهوا را تضمین می‌کند.

این شرکت همچنین می‌افزاید که این مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند از چندین دهه داده‌های آب‌وهوایی بیاموزند تا الگوهای مربوطه را شناسایی کرده و پیش‌بینی‌های دقیقی از آب‌وهوا ارائه دهند.

مایکروسافت در ادامه در همین زمینه می‌افزاید: «این مدل‌های هوش مصنوعی تقریباً مانند مدل NWP عمل می کنند: با توجه به وضعیت کنونی جو در یک کره سه بعدی (عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و ارتفاع)، وضعیت جو را برای مدتی در آینده، به‌عنوان مثال یک ساعت، پیش‌بینی می‌کنند. سپس این پیش‌بینی را به مدل برمی‌گردانند تا دو ساعت بعد را پیش‌بینی کنند و به همین ترتیب.»

بیشتر بخوانید:

پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید

مدل‌های جدید هوش مصنوعی می‌توانند وضعیت آب‌وهوا را بسیار سریع‌تر پیش‌بینی کنند و با استفاده از یک پردازنده گرافیکی (GPU) تنها چند دقیقه زمان ببرند. این امر به مدل‌ها اجازه می‌دهد تا بسیار مکرر اجرا شوند و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از آب‌وهوا ارائه دهند.

مدل جدید پیش‌بینی آب‌وهوای هوش مصنوعی که توسط تیم استارت توسعه یافته است، می‌تواند خطاهای دمایی را به‌طور مؤثرتری اندازه‌گیری کند.

مایکروسافت می‌گوید که روش‌های اختصاصی اندازه‌گیری خطاهای دمای آنها تاکنون دقیق‌تر از روش‌هایی بوده است که توسط ECMWF استفاده می‌شود. آنها این مدل را برای پیش‌بینی آب‌وهوای ۳۰روزه به مدل‌سازی تیم مایکروسافت استارت خود اضافه خواهند کرد.

«مایکروسافت استارت» یکی از سرویس‌های مایکروسافت به‌شمار می‌آید که به نمایش اخبار روز دنیا، نتایج مسابقات ورزشی و وضعیت آب‌وهوا می‌پردازد.

کد خبر 849530 برچسب‌ها آب و هوا - جهان شرکت مایکروسافت هوش‌ مصنوعی اینترنت

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد