Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل محبی پور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی ها و ارزیابی ها نشان می دهد که صدای اعلام نیاز مردمان سیل زده شهرهای جنوب این استان آنگونه که باید و شاید به گوش مسئولان و وزرای مربوطه در هیات دولت و مدیران در سطح ملی رسیده است.
معاون استاندار فارس ابراز داشت: تصمیات و اقدام های خوب و اثرگذاری هم تاکنون در این راستا انجام شده و در ادامه هم با جدیت بیشتری از سوی استاندار و سایر مدیران مربوطه در سطح استان برای جذب اعتبارات و بهبود و ساماندهی وضعیت مناطق سیل زده تلاش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید وحیدی وزیر کشور از منطقه سیل زده بیرم لارستان

محبی پور یادآور شد: ما مرحله نخست مدیریت بحران سیل که همان خدمات رسانی های گسترده و امدادرسانی از همان لحظات وقوع سیلاب و بارش های سیل آسا در منطقه بود را پشت سرگذاشتیم.
معاون استاندار فارس گفت: مرحله بعد که دوره بازسازی و ترمیم و توسعه زیرساخت ها و امکانات بریا مناطق سیل زده بوده  نیز با قوت در حال انجام است و کارها و اقدامات در این مرحله با مدیریت و تلاش شبانه روزی همه مسئولان ، نهادها و دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال پیگیری است.  
 

بازدید استاندار فارس از منطقه سیل زده بیرم ساعاتی پس از وقوع سیل۱۴۰۰

محبی پور یادآور شد: بسیاری از مشکلات، تنگناها و نارسایی های ناشی از سیل اخیر با همکاری و جمع بندی نهایی از سوی فرمانداران، بخشداران و دهیاران منطقه به طور دقیق و جامع احصا شد و البته حضور تعدادی از مسئولان کشوری و وزرا به منطقه هم باعث شد که انها خودشان از نزدیک این مشکلات را به گونه ای ملموس تر و عینی تر ببینند و همین امر تا حدود زیادی می تواند در گره گشایی از چالش های موجود و تامین امکانات و نیازهای استان در زمینه مدیریت بحران کمک شایانی کند.

محبی پور معاون استاندار فارس در حال بازدید از بافت قدیم شهر لار برای بررسی خسارات سیل

معاون استاندار فارس ادامه داد: بدون شک با توجه به نگاه ویژه دولت و تاکید شخص رئیس جمهور مبنی بر به خدمات‌رسانی و رسیدگی به سیل زدگان، شاهد انجام اقدامات خوبی برای جذب اعتبارات و تامین امکانات و ماشین آلات برای کل استان به خصوص مناطق سیل زده خواهیم بود.

کار ساخت منازل مسکونی سیل زدگان با قوت ادامه می یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس هم گفت: کار آوار برداری و آغاز عملیات اجرایی منازل مسکونی خسارت دیده اعم از تخریبی و تعمیری در شهرهای جنوبی استان آغاز شده و با قوت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این کار ادامه خواهد یافت.
محمود رضایی افزود: بارش های سیل آسای ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری به یکهزار و ۳۸۰ واحد مسکونی در جنوب استان خسارت زد که ۹۳۱ خانه را به طور کامل تخریب کرد؛ بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هر منزل مسکونی اعم از تخریبی و تعمیری با سود پنج درصدی برای مناطق شهری و چهار درصدی برای روستاها پیش بینی شده است.
وی با اشاره به تصویب اعتبار در مجموع دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تسهیلات پرداختی به سیل زدگان فارس در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور وزرای مرتبط ابراز داشت: همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال برای خانه های تخریبی ، ۲۰۰ میلیون ریال برای منازل تعمیری و ۲۰۰ میلیون ریال هم برای اسکان موقت سیل زدگان در قالب کمک های بلاعوض پرداخت خواهد شد.
وی یادآور شد: دولت هم بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت بلاعوض در اختیار افرادی که نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی اشان اقدام کنند ، قرار خواهد داد .
رضایی یادآور شد: سیل اخیر در جنوب استان رقمی افزون بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت ها و امور زیربنایی و ۵۰۰ میلیارد تومان هم به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

برچسب‌ها بیرم لامرد امداد رسانی بارش باران لارستان استانداری فارس سیل دولت سیزدهم فارس پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرم لامرد امداد رسانی بیرم لامرد امداد رسانی بارش باران لارستان استانداری فارس سیل دولت سیزدهم فارس معاون استاندار فارس مناطق سیل زده یادآور شد سیل زدگان محبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان صبح یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی اظهار کرد: مدیران با تمام توان گره‌ها و مشکلات مردم را باز کنند.

وی افزود: استخر دانش آموزی شهر خورموج سریعاً فعال و تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: از محل اعتبارات سفر ۲۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده است که می‌طلبد مطالبات دانش آموزان رفع شود.

وی تصریح کرد: از اجرای پروژه‌های مسکن در سطح شهرستان تقدیر می‌شود و انتظار داریم دیگر فازها نیز تسریع و تکمیل شود.

رستمیان بیان کرد: ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان از هم اکنون پیگیری‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز این واحدها انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: اداره کل نوسازی و راه و شهرسازی از هم اکنون نسبت به احداث یک فضای آموزشی جدید در طرح نهضت ملی مسکن شهر خورموج اقدام کنند.

وی بیان کرد: ادارات آب و برق نسبت به تسریع در خدمات طرح جوانی جمعیت اقدام کنند.

رستمیان خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری با مشارکت شهرداری پروژه تقاطع غیر همسطح شهر خورموج را سریعاً شروع کنند.

وی اضافه کرد: پروژه ساختمان مرکز رشد شهرستان تا پایان شهریور تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: سالن ورزشی کارگران شهرستان تا پایان هفته دولت تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی گفت: محور خورموج - لاور روند خوبی ندارد و انتظار داریم تا پایان خرداد ماه تکمیل و آسفالت آن شروع شود.

رستمیان یادآور شد: علی رغم تأمین اعتبار محور ناصری - شنبه ولی هنوز پروژه شروع نشده که موجب نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: پل کاکی_ شیخیان دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی است که روند خوبی ندارد و باید شتاب بیشتری بگیرد که باید تلاش شود تا هفته دولت تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: قطعه دوم محور گزدراز - شیخیان تا پایان هفته دولت تکمیل شود.

وی یادآور شد: مطالعات میدان چهار راه کردوان ها تا پایان تیرماه انجام شود.

رستمیان بیان کرد: اصلاح حریم محور، تلخو و کاکی سریعاً انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: انتقال آب کاردنه به دهستان شنبه به طول ۱۶ کیلومتر تا پایان اسفند ماه تکمیل شود.

کد خبر 6096901

دیگر خبرها

  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور