Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- قاسم مایلی رستمی گفت:بر اساس آمار‌های موجود تعداد تلفات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن عمدتاً در فصل زمستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر از دیگر ایام سال است؛ بنابراین شرکت گاز مازندران بر رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز به هم میهنان تأکید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعایت نکات ایمنی، در هنگام استفاده از وسایل گاز سوز گرمایشی، می‌تواند در پیشگیری از حوادث تلخ و حفظ جان هموطنان عزیزمان بسیار کارآمد باشد.

شهروندان باید توصیه‌های مهم ایمنی به خانواده‌ها در آغاز فصل سرما برای پیشگیری از حوادث گاز اعم از آتش‌سوزی، گازگرفتگی و مرگ خاموش را جدی بگیرند.

شهروندان باید پیش از استفاده از بخاری، از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند، استفاده از بخاری‌های که مجهز به سیستم کمبود اکسیژن بسیار با اهمیت است، بررسی نشتی گاز از اتصالات امری مهم است و این کار می‌تواند با استفاده از کف آب و صابون انجام شود.

اطمینان از مکش مناسب دود‌کش، تست مکش دودکش پیش از نصب لوله دودکش بخاری با استفاده از روشن کردن یک تکه روزنامه و قرار دادن آن روبروی لوله دودکش مورد تاکید است.

در صورتی که دودکش بخاری درست کار کند باید شعله آتش را به سمت خود بکشاند.

شهروندان باید بدانند که سرویس پارسال دودکش بخاری ملاک بر درست بودن دودکش نیست چرا که امکان دارد در طی این یک سال که از بخاری استفاده نکرده باشند، جسم خارجی درون دودکش قرار گرفته باشد یا کلاهک آن افتاده باشد.

تمام شیلنگ‌ها باید با بست استاندارد به شیر‌ها و لوله گاز نصب شده باشد، تمام شیر‌های مرتبط به وسایل گاز سوز باید مجهز به سرشیر باشند تا در صورت حادثه به سرعت بسته شوند.

شهروندان نباید بدون هماهنگی و اطلاع همسایه اقدام به قطع شیر اصلی گاز واحد‌های دیگر کنند؛ چراکه برخی از خانواده‌ها از وسایل گازسوز استفاده می‌کنند که مجهز به ترموکوپل نیست مانند سماور گازی به یک بار باز و بسته کردن شیر، شعله خاموش و گاز در واحد منتشر می‌شود.

در صورتی که وسایل گرمایشی را روشن کرده و احساس سنگینی و سردرد کردند باید آن را جدی بگیرند و به بررسی و چک کردن وسایل گاز سوز و سیستم گاز منزل اقدام کنند؛ البته در فصل سرما از پوشاندن تمام درز منزل و پنجره به بهانه گرم‌تر شدن خانه خودداری کنند.

همچنین پیش از روشن کردن وسایل گازسوز باید به پشت‌بام رفته و از وجود کلاهک H مطمئن شوند (برای دودکش معمولی یا بدون فن)، در صورت نیاز به مشورت می‌توانند با آتش‌نشانی ۱۲۵ و یا امداد گاز ۱۹۴ تماس حاصل کنند.

شهروندان باید از سالم بودن شیلنگ وسایل گرمایشی اطمینان حاصل کنند؛ چراکه ممکن است طی یک سال گذشته پوسیده شده باشند و دوام خود را از دست دهند؛ استفاه از وسایلی گازسوزی که دودکش آن از شیشه و دیوار بیرون داده شده، مجاز نیست و وزش یک باد شدید می‌تواند مانع از مکش دودکش شود این دودکش‌ها مکش مناسبی ندارند و خطر گاز گرفتگی را تشدید می‌کنند.

بار گذاشتن غذا از شب برای صبح روی اجاق گاز، کار اشتباهی است و این کار با توجه به تغییر ساختار خانه‌ها از جمله به کار بردن درب و پنجره دو جداره و بدون درز و در نتیجه کمبود اکسیژن و نشر گاز CO خطرناک است.

لوله‌های قابل انعطاف یا خرطومی که اشتبا‌ها به عنوان رابط دودکش استفاده می‌شود دودکش نیست و امکان اتصال و چفت و بست کامل آن‌ها به وسیله گازسوز و دودکش دیواره وجود ندارد.

همچنین به آسانی سوراخ‌های ریزی در بدنه لوله‌های خرطومی ایجاد می‌شود و گاز مونوکسید کربن از محل اتصالات و این سوراخ‌های ریز، نشت می‌کند و سلامت و جان خانواده را به شدت تهدید می‌کند.

شهروندان باید با توجه به توصیه‌های ایمنی در پیشگیری از حوادث گاز طبیعی، سلامت خود و اعضای خانواده خود را به مخاطره نیندازند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز مونوکسید کربن شرکت گاز مازندران مسمومیت با گاز وسایل گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه گفت: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند و این موضوع سبب استقبال شهروندان روسیه در سراسر این کشور شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، الدر بوتائف نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه باحضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد. 

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد. 

وی افزود: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع سبب استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است. 

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود