Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان – بردلی کوپر، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا گفت: «نیروی دریایی آمریکا در حال کار بر روی تسلیحات لیزری در خاورمیانه است تا با افزایش قابل توجه استقرار و استفاده ایران از هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) در منطقه مقابله کند.»

به گزارش اسپوتنیک، کوپر در کنفرانسی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا (CSIS) به رشد ایران در زمینه موشک‌های کروز و پهپاد‌ و تکثیر این پهپاد‌ها در سراسر منطقه اشاره و افزایش فعالیت‌های ایران در این عرصه را «چشمگیر» عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوپر با اشاره به اقدامات متقابل نیروی دریایی آمریکا گفت: ناوگان پنجم در حال استقرار و توسعه استفاده از تسلیحات لیزری یا انرژی هدایت‌شده بر روی کشتی‌های جنگی خود در منطقه است و تاکید کرد که قصد ندارد جزئیات بیشتری از این طرح را فاش کند.

طی ماه‌های گذشته، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از اجرای یک رشته آزمایش بر روی سامانه پدافند هوایی جدید خبر داده بود که با اشعه لیزر کار می‌کند و مأموریت آن هدف قرار دادن پهپادهاست.

در دهه اخیر پهپاد‌ها (هواپیما‌های بدون سرنشین) به یکی از فناوری‌های برتر تجاری و نظامی در جهان تبدیل شده و استفاده از آن‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. پهپاد‌ها در صنعت فیلم‌سازی، صنایع پتروشیمی، تحویل کالا، امنیت، دنیای ورزش، امداد و نجات، تحقیقات علمی و ... کاربرد‌های بسیاری دارند.

در این بین برخلاف سایر کشور‌ها که ادوات و تجهیزات نظامی را خریداری می‌کنند، برخی کشور‌ها که علم، فناوری و نیروی متخصص ساخت این تجهیزات را دارند خودشان دست‌به‌کار شده و آن‌ها را می‌سازند. ایران یکی از این کشور‌ها است که با تکیه به توان، علم و نیرو‌های بومی خود دستاورد‌های مهمی را در حوزه تجهیزات نظامی به‌ویژه ساخت پهپاد به دست آورده است.

جمهوری اسلامی ایران توانسته طیف وسیعی از پهپاد‌های جنگی را بسازد و به گفته کارشناسان به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شود. نشریه هیل در سال ۲۰۱۹ نوشت ایران در حال تبدیل‌شدن به یک ابرقدرت پهپادی است و در این زمینه پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهپاد ایرانی هواپیمای بدون سرنشین دولت آمریکا رژیم صهیونیستی پهپاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، احسان نجاری مقدم اظهار کرد: با شروع بارندگی از روز گذشته ۲ هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا به صورت پراکنده فعال است، بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ لغایت ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شد و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش شد که به سرعت رفع شد.

نجاری مقدم خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش ۲ هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در ۳ شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و ۵ هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد مستقر هستند.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم