Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:32:13 GMT

مشکل دانشگاه ها برای آغاز آموزش حضوری از بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۱۹۲

مشکل دانشگاه ها برای آغاز آموزش حضوری از بهمن ماه

علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضوری شدن آموزش از بهمن ماه گفت: برای حضوری شدن دانشگاه‌ها از بهمن ماه، دو مساله وجود دارد که مشکل مشترک با تمام دانشگاه‌های سراسری است.

وی ادامه داد: اول اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ظرفیت خوابگاه‌ها باید یک تا دو نفر باشد که در گذشته حدود ۸ نفر در این خوابگاه‌ها اسکان می‌یافتند، این مساله قیمت خوابگاه را برای کسی که خوابگاه داری می‌کند، ۴ برابر افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی افزود: هنوز اعلام نشده که ما به التفاوت آن پرداخت می‌شود یا خیر. فقط اعلام شده در خوابگاه‌ها بیشتر از یک تا دو نفر نمی‌تواند اسکان یابند، مساله دوم مربوط به غذا است، در مورد غذا دو مشکل وجود دارد اول اینکه میانگین قیمت غذا که توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین شده، ۸ هزار تومان است، این درحالیست قیمت غذایی که اکنون ما تهیه می‌کنیم ۲۸ هزار تومان است.

وی یادآورشد: در گذشته مقدار اندکی از ما به التفاوت قیمت غذا به صورت یارانه پرداخت می‌شد، که اکنون نیز اعلام شده حدود ۳ الی ۴ هزار تومان آن پرداخت می‌شود، اما اگر این ۳ تا ۴ هزار تومان هم پرداخت شود، می‌شود ۱۲ هزار تومان و تا ۲۸ هزار تومان حدود ۶۰ درصد تفاوت دارد.

آهون منش افزود: مشکل دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که چون قیمت‌ها به شدت نوسان دارند هیچ پیمانکاری حاضر نیست متعهد شود برای خرداد آینده قیمت غذا را ثابت نگه دارد. پیمانکاران می‌گویند، چون قیمت مواد غذایی در حال تغییر است شما باید در قرار داد بنویسید که قیمت غذا همراه با نوسان قیمت مواد غذایی تغییر کند که این موضوع نیز برای ما غیر ممکن است.

کد خبر 5399858 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: تغذیه خوابگاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش حضوری دانشجویان دانشگاه تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان سنجش آزمون دستیاری حکم انتصاب دانشگاه آزاد اسلامی آموزش پزشکی سازمان امور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه ها هزار تومان قیمت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند