Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا مذاکراتی را با چند شرکت انرژی بین‌المللی درباره طرح‌های احتمالی عرضه گاز طبیعی به اروپا انجام داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، 2 مقام آمریکایی و 2 منبع آگاه صنعتی روز جمعه فاش کردند که دولت آمریکا مذاکراتی را با چند شرکت انرژی بین‌المللی درباره عرضه و تامین گاز مورد نیاز اروپا انجام داده است تا اگر مناقشه روسیه و اوکراین منجر به قطع و اختلال عرضه گاز روسیه شود، کشورهای اتحادیه اروپا با مشکل جدی برای تامین گاز مورد نیاز خود روبرو نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین مخازن ذخیره اضطراری گاز اروپا به پایین‌ترین سطح خود رسیدندکاهش قیمت گاز اروپا با قول شرکت گازپروم برای صادرات بیشتر

 

اتحادیه اروپا یک سوم گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کند و تحریم های آمریکا می تواند موجب قطع جریان صادرات گاز روسیه به اروپا شود. هرگونه اختلال احتمالی در جریان عرضه گاز روسیه به اوکراین می تواند موجب تشدید بحران انرژی اروپا شود.

رشد فزاینده قیمت انرژی در کشورهای اروپایی فشار زیادی را بر مصرف کنندگان وارد کرده است.

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود در این باره گفتند: مقام های وزارت خارجه آمریکا با شرکت‌های انرژی بین‌المللی در این باره رایزنی کرده‌اند که آیا در صورت نیاز امکان عرضه بیشتر گاز طبیعی به بازار اروپا را خواهند داشت یا نه. این شرکت های انرژی نیز در پاسخ گفته‌اند که وضعیت عرضه جهانی گاز به شدت محدود است و منابع ناچیزی برای جایگزینی گاز روسیه وجود دارد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: آموس هوشتاین مشاور ارشد امنیت انرژی کاخ سفید ریاست این مذاکرات را بر عهده داشته است.

مقام های آمریکایی همچنین این سئوال را مطرح کرده‌اند که کدام یک از شرکت های انرژی ظرفیت لازم برای افزایش صادرات گاز به بازار اروپا را دارند.

هنوز معلوم نیست که مقام های آمریکایی با کدام یک از شرکت های انرژی رایزنی کرده‌اند ولی رویال داچ شل، کنکوفیلیپس و اگزون موبیل حاضر به توضیح در این خصوص نشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های انرژی گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه