Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیر احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش، از رفسنجان تا مشهد است و از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با طول ۹۴۸ کیلومتر عبور کرده و سوخت موردنیاز شرق و شمال شرق کشور را تامین می‌کند.

به گزارش بازارنیوز، امروز شنبه ۲۵ دی‌ماه مراسم امضاء قرارداد تامین مالی خطوط لوله انتقال فرآورده نفتی در مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه و مشهد مابین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و یکی از بانک‌ها با حضور وزیر نفت برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجری این خط لوله شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است و تامین سرمایه آن از محل اعتبارات بانکی و منابع داخلی انجام می‌شود. منابع بازپرداخت اعتبارات نیز از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است.

احجام این پروژه به صورت احداث ۸۹۶ کیلومتر خط لوله ۲۲ اینچ و ۵۲ کیلومتر خط لوله ۱۸ اینچ مجموعا با تناژ ۱۵۰ هزار تن و احداث ۲ تلمبه‌خانه و ۳ پایانه تعریف شده است.

مسیر احداث این خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان تا مشهد است و از سه استان کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به طول ۹۴۸ کیلومتر عبور می‎‌کند


میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز برای این پروژه بر اساس برآورد‌های اولیه ۳۷۲ میلیون یورو خواهد بود؛ زمان شروع پروژه سال ۱۴۰۱ و مدت زمان اجرا چهار سال پیش‌بینی شده است.

از جمله اهداف این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
انتقال فرآورده با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز
تامین پایدار سوخت موردنیاز شرق و شمال شرق کشور (استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی)
کوتاه شدن مسیر انتقال فرآورده
کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های حمل
تسهیل صادرات فرآورده به کشور‌های همجوار
استفاده از خط لوله به عنوان جایگزین حمل و نقل جاده‌ای
این خط لوله انتقال فرآورده نفتی با توجه به نقش آن در «تامین انرژی بازار شرق» به عنوان خط لوله تابش نامگذاری شده است.

/فارس

برچسب ها: سوخت ، نفت ، خط لوله لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QMi

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سوخت نفت خط لوله لوله انتقال فرآورده خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا گفت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سیدهاشمی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی مالکان خودروهای نوشماره و خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

وی افزود: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر محافظت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

هاشمی ادامه داد: در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که در پی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا تنها اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش دریافت و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت‌سنجی و پس از آن تأیید شدن یا نشدن را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 749653

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • سختی کار نفتی‌ها
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود