Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم سلمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که در راستای تشویق و ترغیب مردم برای واکسیناسیون علیه بیماری کرونا واحد سیار اتوبوسی در یزد ایجاد شده است، اظهار کرد: این واحد برای تسهیل در دسترسی مردم یزد برای واکسیناسیون راه‌اندازی شده و به مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان این‌که مردم می‌توانند هر روز به این مرکز مراجعه و واکسن کرونای خود را تزریق کنند افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون علیه بیماری کرونا دو محور اصلی برای مقابله با این بیماری است و این امر مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد هدف از راه‌اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون را رفاه حال شهروندان مناطق حومه شهری و تسریع در امر تزریق واکسن به جمعیت هدف دانست و ادامه داد: طرح واکسیناسیون سیار علیه ویروس کرونا برای تحت پوشش قرار دادن افراد ناتوان و سالمند در محل‌های پرتردد شهری با همکاری مرکز بهداشت در مرکز استان راه اندازی شده است.

سلمانی با بیان این‌که پیش از این واحدهای سیار واکسیناسیون در خودروهای سواری ویژه سالمندان نیز در یزد راه‌اندزای شده بود، تصریح کرد: در این مرحله از راه‌اندازی واحد سیار واکسیناسون کرونا تمام واجدین شرایط در نقاط مختلف می‌توانند از خدمات این واحد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک دستگاه اتوبوس با تجهیزات کامل و نیروهای با تجربه بهداشت و درمان استان تا ۲۲ بهمن فعالیت خواهد داشت افزود: شهروندانی که به هر دلیل اعم از مشغله زیاد، دوری از مراکز واکسیناسیون، معلولیت و یا کهنسالی، امکان حضور در مراکز تزریق واکسن را ندارند، می‌توانند با مراجعه به اتوبوس سیار واکسن تزریق کنند.

سلمانی با بیان اینکه خودرو سیار واکسیناسیون کرونا در نوبت صبح و عصر در مناطق مختلف شهر آماده انجام واکسیناسیون به عموم مردم شهر یزد است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد افرادی بالای ۱۲ سال استان واکسن دریافت کردند و حدود ۸۰ درصد افراد واجد شرایط استان هر ۲  دُز و ۴۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال هم  دز سوم را ترزیق کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از کاهش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد نسبت به روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر، ۱۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز واکسیناسیون کرونا استان یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابراهیم سلمانی سیار واکسیناسیون راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک