Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:26:34 GMT

هنر بهترین ابزار ترویج نماز برای نسل جوان است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۷۶۸

هنر بهترین ابزار ترویج نماز برای نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل رفیعی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز(معراج) با بیان اینکه نماز در سطح فردی نیاز فطری هر انسان است، اظهار داشت: در خصوص اثرات اجتماعی نماز می‌توان گفت که این فریضه الهی یک سبک زندگی را برای ما ترسیم می کند.

وی با بیان اینکه نماز عامل وحدت در امت اسلام است، اظهار داشت: همه امت اسلام با تمام فرقه هایی که در آن وجود دارد، در نماز اشتراک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی، نماز از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که این فریضه الهی در کاهش آسیب‌ها و ایجاد زندگی سالم موثر است و جامعه را در مسیر مناسب قرار می‌دهد.

وی افزود: آمارها هم نشان می‌دهد که در ایام و ماه هایی که در آن‌ها روح عبادت و معنویت در جامعه تقویت می‌شود، میزان جرائم نیز کاهش پیدا می‌کند.

رفیعی گفت: با وجود استقرار نظام اسلامی و ادعایی که در خصوص جامعه اسلامی داریم، موضوع نماز آن طور که باید و شاید در شأن نظام و جامعه اسلامی نیست و در این مورد در زمینه اقدامات ترویجی و تبلیغی جای کار زیاد داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به لزوم استفاده از ظرفیت هنر در ترویج نماز اشاره کرد و افزود: آثار هنری که بتواند به طور غیرمستقیم، کارهای ترویجی و تبلیغی را در خصوص نماز برای نسل جدید ارائه کنند کم داریم.

وی ادامه داد: اکنون همه افراد بخش قابل توجهی از وقت خود را با رسانه می گذرانند، از این رو این بستر ابزاری است که اگر از آن غفلت کنیم، فقط تهدیدها و آسیب هایش را خواهیم دید، در صورتی که در بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ملی می توانستیم بهتر عمل کنیم.

رفیعی افزود: با ظرافت می‌توان از ابزار هنر در زمینه ترویج نماز استفاده مطلوبی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اظهار داشت: در برنامه‌ریزی مختلف ما هم خیلی نماز پایه نیست، در حالی که خود نماز به زندگی شخصی و اجتماعی نظم می‌دهد.

وی گفت: در ستاد اقامه نماز و دستگاههای اداری و اجرایی استان فعالیت های مختلفی در حوزه ترویج نماز صورت می گیرد ولی فعالیت ها باید خیلی بیشتر از این باشد و اقدامات از حالت صرفا اداری خارج شود، در این خصوص باید جذابیت ها را به ویژه برای نسل نوجوان و جوان افزایش دهیم.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز معاون سیاسی استاندار زنجان ستاد نماز ترویج نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب، مسیر مصلحت جامعه

  حجاب یکی از آن عوامل و رفتارهایی است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی ایفا می‌کند. در واقع وقتی قرار است در محتوای یک جامعه عفت و پاکدامنی مطرح باشد آن وقت مسأله پوشش یک زن مسلمان مفهوم عمیقی به خود می‌گیرد و تبدیل به قانون می‌شود که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، حجاب یک حکم شرعی و قانونی است و عمل به آن بر همگان، مسلم و واجب است. دین اسلام، پوشش را یکی از بهترین عوامل حفاظت زنان و حفظ سلامت اجتماعی می‌داند و در واقع حجاب، لباس مشارکت اجتماعی و آزادی زنان در جامعه است و چون زن بدحجاب، هرگز نمی‌تواند جلوی نگاه‌های آلوده و هوس‌انگیز مردان را بگیرد، اسلام از زنان خواسته که با رعایت پوشش اسلامی ازچشم‌چرانی مردان جلوگیری وازحقوق فردی و اجتماعی‌شان محافظت کنند. امین کشوری، کارشناس عفاف و حجاب به جام‌جم می‌گوید:«حجابی که اسلام راجع به آن حرف می‌زند و در آیات قرآن به آن اشاره شده است به مصلحت مردم وهمین خانواده‌هاست.همان دختران جوانی که می‌خواهند همسران‌شان راحفظ کنندو پسرانی که می‌خواهند زن محبوب‌شان راازدست ندهند،بدون حفظ حجاب ورعایت حدوحدود آن این خواسته‌های‌شان‌عملی نمی‌شود.»
     
تضاد آموزه‌های غربی با ارزش‌های اسلامی
درجوامع غربی برای این‌که از زن، موجودی به وجود بیاورند که موردنظر خودشان و اهداف سودجویانه‌شان باشد، نیازدائم به مد دارند تا با درست کردن آن، چشم‌ها، دل‌ها و ذهن‌ها را به همین جذابیت‌های ظاهری و کوته‌بینانه مشغول کنند. اما فردی که به این ظواهر وسوسه‌انگیز مشغول شودمجالی برای رسیدن به ارزش‌های واقعی واخلاقی خواهدداشت؟امین کشوری می‌گوید: «آموزه‌های غربی به زنان می‌آموزد که همه ارزش‌های آنها در «تن» خلاصه شده‌ و اگر توانست اندام، ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش را به بهترین شکل ممکن برای افراد جامعه به نمایش بگذارد، می‌تواند ایفای نقش کند. اما این نگاه، مقابل ارزش‌های دینی و اسلامی است. اسلام می‌گوید: نقش اصلی زن در جایگاه همسری و مادری است و با حفظ این موقعیت‌ها و رعایت حجاب که برایش امنیت می‌آورد می‌تواند در عرصه اجتماع ظاهر شود و به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی یا حتی اقتصادی نیز بپردازد». البته اسلام هرگز نخواسته مرد از زن بهره‌کشی اقتصادی کند،بلکه سخت با آن مبارزه می‌کند و ازنظر اسلامی، استقلال اقتصادی زن، امری مسلم و متعلق به خود اوست. 

بالا رفتن سطح استانداردهای جنسی 
درجوامع غربی، دردسترس بودن زنان بی‌حجاب ورفتارهای غیرطبیعی آنان سبب شده که مردان به تدریج ازآنها رویگردان و حتی متنفر شوند.در واقع دیدن سطح بالایی از بی بندوباری و جذابیت‌های زنان برای مردان به عادت تبدیل شده، چون مردان روزانه با تعداد زیادی از زنان بی حجاب رو‌به‌رو می‌شوند و این تقاضای روحی،روانی و جنسی آنها را بالامی‌برد وطالب سطح جدید، متنوع و بی‌بندوبارتر ازوضعیت موجودشان می‌شوند. این موضوع باعث شده تا مردان برای ارضای غریزه جنسی خود به همجنسان خود روی آورند. سردی و بی‌مهری مردان نیز سبب شده تا زنان نیزبه همجنسان خودروی آورندکه همجنس بازی یکی ازمشکلاتی است که تمدن غرب با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما در اسلام همه نیازها و تامین آنها باید در مسیر تعالی و سعادتمندی انسان باشد نه این که همه فکر وذکر افرادبرای تامین نیازهای جنسی که به صورت عطش جنسی درآمده،صرف شود.به گفته کشوری، آزادی‌های جنسی نامشروع، موجب شده پیمان اخلاقی و زناشویی همسران و به عبارتی بنیان خانواده از بین برود و سبب به وجود آمدن پیامدهای ناگواری مانند سقط جنین، بچه‌های نامشروع، خشونت و تجاوز به زنان، خروج از مرز اعتدال در پرداختن به نیازهای جنسی و... شود. کم شدن و سیر نزولی جمعیت نیز یکی دیگر ازمعضلات چنین جوامعی است و هنگامی اتفاق می‌افتد که نسل موجود به دلایل تمایل نداشتن به تشکیل خانواده و فرزنداوری و ترویج روابط نامشروع جنسی و...تمایلی به تولید نسل جدید نداشته باشد. در این‌گونه جوامع تعداد سالمندان و سالخوردگان نسبت به درصد کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟