Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش باران‌های سیل‌آسا در هرمزگان صادر شده و هرمزگان از امروز تا سه شنبه آینده در شرایط بحرانی خواهد بود.

گشودن دریچه سد استقلال میناب

فرماندار میناب گفت: یکی از دریچه‌های سد استقلال میناب گشوده شده و آبی با دبی 175 متر مکعب بر ثانیه از روز گذشته در حال خروج از سد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جاری شدن آب در رودخانه میناب

مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: سد استقلال میناب کاملا با بارندگی هفته گذشته پر شده است و بیش از 230 میلیون متر مکعب آب در خود دارد و با توجه به پیش بینی بارندگی برای روزهای آتی در بالا دست سد استقلال، لذا از روز گذشته تخلیه بخشی از موجودی سد آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی شده که حدود 80 میلیون متر مکعب سیلاب وارد سد استقلال در بارندگی‌های روزهای جاری شود و لذا یکی از دریچه‌های سد با ظرفیت 175 متر مکعب بر ثانیه گشوده شده و از روز گذشته آب در رودخانه میناب نیز به جریان درآمده است.

احتمال نیاز به گشودن دریچه‌های اصلی

آب منطقه‌ای هرمزگان اعلام کرد: احتمال نیاز به گشودن تعداد بیشتری از دریچه‌های سد استقلال میناب وجود دارد به طوری که بتوانیم برآورد بارش و ورود 80 میلیون مترمکعبی باران و سیلاب در حوزه آبریز سد استقلال میناب در ساعات آینده را در پشت مخزن سد پذیرا باشیم.

اکنون یک دریچه به ظرفیت 175 متر مکعب در ثانیه باز است و آب در رودخانه میناب جاری شده است.

آمادگی برای اسکان اضطراری در روستاهای زیر دست سد استقلال میناب

رضا مدرس معاون عمرانی استانداری هرمزگان هم اظهار داشت: با احتمال ورود حجم وسیعی از سیلاب به سد استقلال میناب در ساعات آینده و احتمال نیاز به گشودن شمار بیشتری از دریچه‌های سد و احتمال بالا آمدن آب رودخانه، لذا آمادگی‌های لازم برای اسکان اضطراری اهالی روستاهای در معرض سیلاب ایجاد شده است.

این روستاها در منطقه کرگان و جنوب میناب واقع هستند.

آمادگی گروه‌های جهادی برای حضور در مناطق درگیر با سیل در روزهای آینده

منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام هرمزگان اظهار کرد: 4 گروه جهادی ستاد اجرایی و 20 گروه جهادی از بسیج سازندگی آمادگی دارند تا در صورت بحرانی شدن مناطق مختلف هرمزگان در آنها حضور یابند و به کمک مردم بشتابند.

به گفته وی، در سیل هفته گذشت در میناب نیز گروه‌های جهادی همکار با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق میناب و رودان حضور یافتند و بیش از 2 هزار بسته معیشتی نیز میان مردم این مناطق توزیع شده است.

هواشناسی هرمزگان: بارندگی در هرمزگان تا سه شنبه ادامه دارد

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان نیز اعلام کرد: بارش باران بصورت رگباری اما در شهرهای مختلف استان تا سه شنبه ادامه خواهد داشت و وزش باد شدید در مناطق دریایی نیز طی روزهای آینده سبب اختلال در ترددهای دریایی می‌شود.

بارش شدید باران در بندرعباس در ظهر شنبه

بارش باران شدید و رگباری در ظهر شنبه در بندرعباس سبب آبگرفتگی برخی معابر و جاری شدن سیلاب در مناطق روستایی شده است.

 

 

این ویدیو از بارش رگباری و شدید باران در بندرعباس گرفته شده است.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سد استقلال میناب دریچه های سد متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از سرریز شدن سد سنگی ملاتی پس از بارش باران

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899977

دیگر خبرها

  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • ببینید | تصاویری از سرریز شدن سد سنگی ملاتی پس از بارش باران
  • بارش شدید باران در بردسکن