Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:54:09 GMT

ژاپن و فرانسه نشست امنیتی برگزار می کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۲۷۷۸

ژاپن و فرانسه نشست امنیتی برگزار می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «کیودو» به نقل از منابعی در دولت توکیو از برنامه ریزی ژاپن و فرانسه برای برگزاری نشست امنیتی مجازی با هدف گفتگو درباره قدرت یابی پکن در دریاهای چین شرقی و چین جنوبی و همچنین آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی خبر داد.

احتمال می رود که این نشست برای نیمه دوم ماه میلادی ژانویه تدارک دیده شود و عمده تمرکز آن بر افزایش همکاری های نظامی و ارتقای قدرت پاسخگویی به مسائل امنیتی با توجه به افزایش تهدیدها در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با حضور وزرای خارجه و دفاع دو کشور و در حالی تدارک دیده می شود که فرانسه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده گرفته است.

با وقوع برگزیت، فرانسه تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا تلقی می‌شود حال آنکه با توجه به کلونی‌هایی که در ایندوپاسیفیک دارد، در تعیین آینده این منطقه دخیل خواهد بود.

در حال حاضر، ایندوپاسیفیک خانه ۱.۵ میلیون فرانسوی زبان و میزبان هشت هزار نیروی نظامی این کشور است. این واقعیت ژئوپلیتیکی می‌تواند به یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه تبدیل شود.

از سوی دیگر، خیز فرانسه برای ایفای نقش در تعریف نظم امنیتی ایندوپاسیفیک با توجه به دلخوری پاریس از پیمان امنیتی «آکوس» قابل ارزیابی است.

این توافق به نقض قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری استرالیا با فرانسه در زمینه ساخت زیردریایی منجر شد. به این ترتیب، استرالیا به جای زیردریایی های متعارف فرانسوی، از آمریکا و انگلیس زیردریایی هسته ای خریداری می کند.

کد خبر 5400046 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه ژاپن ایندوپاسیفیک توافق آکوس عراق ایالات متحده امریکا روسیه فلسطین ایران قزاقستان رژیم صهیونیستی ناتو اوکراین مسکو مذاکرات وین پارلمان عراق واشنگتن لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ضربات آخر تمرکز نداشتیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

حمید مطهری در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به فوت هوادار عزیزمان دوست داشتم بازی را ببریم و تقدیم روح آن مرحوم کنیم. از اول گفتم اولویت ما هوادار باشد. ما برای هواداران بازی می‌کنیم. بچه های من جانانه جنگیدند.

وی افزود: با توجه فشاری که روی تیم بود عدم تمرکز در ضربات آخر وجود داشت. این برای من مهم است که بچه‌ها جانانه بازی کردند و نشان دادند تیم هستیم.

سرمربی تراکتور ادامه داد: بازی پویا بود و هر دو تیم خوب بودند. بعد از گلی که زدیم ذوب آهن تغییراتی ایجاد کرد و پلن های مختلفی داشت و بازی را عوض می‌کرد. تیم ذوب آهن هم تیم خوبی است و در نهایت این برد را به هواداران و خانواده لاله (هوادار) تقدیم می‌کنم.

این گزارش تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد