Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:08:16 GMT

اشتغال‌آفرینی بنیاد برکت برای ناشنوایان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۳۷۹۴

اشتغال‌آفرینی بنیاد برکت برای ناشنوایان

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس در جریان سفر محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت به استان کهگیلویه و بویراحمد طرح اشتغال‌زایی این بنیاد ویژه معلولان ناشنوا در شهر یاسوج افتتاح شد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره این طرح اشتغال‌زایی توضیح داد: کارگاه چرم‌دوزی ویژه ناشنوایان به همت یکی از کارآفرینان شهرستان یاسوج و با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی بنیاد برکت به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمانه ادامه داد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این کارگاه چرم‌دوزی ۳ میلیارد ریال است و ۱۵ معلول ناشنوا در این واحد تولیدی مشغول به‌کار شده‌اند.

وی یادآور شد: آغاز به فعالیت این کارگاه چرم‌دوزی باعث اشتغال‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم برای ۴۵ نفر شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: این کارگاه چرم‌دوزی محصولاتی از جمله کیف، کفش، جاکارتی و سایر منسوجات چرمی را تولید و روانه بازار می‌کند.

ترکمانه تصریح کرد: تاکید بنیاد برکت و کارآفرین که یکی از بانوان یاسوجی است، استفاده از افراد معلول به عنوان نیروی کار در این کارگاه تولید چرم بوده است.
وی در تشریح عملکرد بنیاد برکت در حوزه مشاغل خرد و خانگی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به امروز ۴ هزار و ۹۴۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم ۹ شهرستان استان به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۴ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال است.

ترکمانه با تاکید به تمرکز بنیاد برکت بر اشتغال‌زایی در کشور تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷۱ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۵۱۳ هزار نفر و با حجم کل سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد ریال را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت برای سال آینده نیز ایجاد ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را در برنامه‌های خود دارد که فرصت‌ کسب و کار برای ۳۰۰ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: ۹ هزار و ۷۱۱ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال در مناطق محروم و روستایی استان به بهره‌برداری رسیده یا در دست اجرا است.

 مدیرعامل بنیاد برکت در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از دو کارگاه صنایع تبدیلی میوه خشک و تولید کتاب پارچه‌ای نیز بازدید به‌عمل آورد.

انتهای ‍یام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد برکت مددجویان ناشنوایان بهره برداری رسیده کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل بنیاد برکت طرح اشتغال زایی کارگاه چرم دوزی بنیاد برکت سرمایه گذاری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه