Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در پی رگبار متناوب باران در سطح استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی تا اوایل روز سه‌شنبه به تناوب سبب رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی شدید به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان خوزستان و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سامانه مخاطراتی از قبیل آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی معابر و محورهای موصلاتی، اصابت صاعقه و تگرگ و یخبندان در ارتفاعات را به همراه خواهد داشت.

سبزه‌زاری گفت: تا اواخر هفته به علت برودت هوا و رطوبت مناسب، وقوع پدیده مه به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی مورد انتظار است. خلیج فارس نیز تا اواخر وقت امروز مواج و طوفانی و تا اویل روز سه‌شنبه در بعضی ساعات همراه با رگبار  و رعد برق خواهد بود.

وی افزود: تا اواخر هفته روند کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و از صبح چهارشنبه به بعد کاهش محسوس دما و احتمال یخزدگی سطح زمین در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته رامهرمز با ۲۲ و دهدز  با ۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۲۱.۳ و ۱۲.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان هواشناسي بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی از ١٢ تا ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ٠٥: ٠٠ پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ۲۳ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۱۳۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۵۰۲۲ نفر امدادرسانی کردند، ۱۵۳ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۱۸۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی افزود: ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۷۷۷ نفر امدادگر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۳۷ دستگاه چادر، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۴۷۱ بسته غذایی، ۴۶۹۹ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ قرص نان، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۵۴۸ کیلوگرم حبوبات، ۳۲۰ ست شست‌وشو و ۷۶ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی رگبار باران و رعد و برق در البرز
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • ۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان