Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:10:51 GMT

رئیس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۰۳۵

رئیس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی منصوب شد

وزیر علوم، تحقیات و فناوری با صدور حکمی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی را به عنوان رئیس موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، در متن انتصاب دکتر رضا غلامی بر بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی، پژوهشگاهی و حوزوی و تعامل موثر با مراکز علمی جهان، به ویژه جهان اسلام، در قلمرو ماموریت‌های موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در این حکم انتصاب بر انجام ماموریت‌هایی از جمله، رصد، پویش، پالایش و پیرایش فرهنگی جامعه و به ویژه فرهنگ دانشگاهی، فرهنگ پژوهی و تلاش در جهت بومی‌سازی فرهنگ‌های نوین حاصل از علوم، فناوری‌ها، نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان و پیشنهاد روش‌های هدایت ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موسسه در جهت خلق فرهنگ شایسته و ارائه راهکارها و روش‌های علم‌پایه برای تقویت فرهنگ گذشت و ایثار، جبهه و جهاد، اخلاق، هویت و قانون‌مداری، دین‌باوری، مسئولیت اجتماعی، دانش و نوعع‌ذیری، نوع‌دوستی، روحیه کار تیمی و گروهی، سرمایه اجتماعی و فرهنگی تاکید کرده است.

در ادامه این حکم، ارائه راهکارهای علمی برای تحقق مرجعیت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، پژوهش هدفمند و ارایه راهکارهای نوین علمی برای تحقق دیپلماسی فرهنگی، انقلابی و تمدنی، انجام مطالعات تطبیقی ملی و فراملی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و ارائه تحلیل‌های علمی به مسئولان و مدیران فرهنگی و اجتماعی و تهیه پیوست فرهنگی برای تمام اقدامات علمی، عملی، عمرانی و آموزشی در موسسات آموزش عالی از دیگر وظایف موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برشمرده شده است.

همچنین، تهیه نقشه فرهنگی برای جغرافیای فراغت دانشجویان، تهیه جورچین (پازل) منعطف فرهنگی و اجتماعی زمان دار برای مقاطع و مرتبه های مختلف تحصیلی، علمی و اداری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری، ارایه راهکارهای نوین برای تقویت بسیج فرهنگی و فرهنگ بسیجی، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، ایفای نقش سفارش‌گیر، سفارش دهنده و هادی پروژه‌های پژوهشی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور از طریق مهندسی معکوس پروژه‌های کلان ملی مرتبط و تبدیل آنها به زیر پروژه‌های قابل سفارش به غیر، ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقاء فرهنگ کار به ویژه نگاه جهادی به کار و تلاش برای خلق ثروت از دانش، کارآفرینی و آبادی ایران عزیز اسلامی از دیگر انتظارات وزیر علوم از موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این حکم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی، متولد ۱۳۵۵، دانش‌آموخته سطح چهار حوزه علمیه دارای دکتری رشته علوم سیاسی با گرایش اندیشه سیاسی، عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و پژوهشگر و مدرس عرصهٔ فلسفهٔ سیاسی و مطالعات فرهنگی است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، ریاست شورای سیاست‌گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی و ریاست پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی دانشگاه شاهد و عضویت در هیات امنای دانشگاه صدا و سیما و دانشگاه سوره اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی فرهنگی و اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه صادرات ایران افتتاح شد

مدرسه صادرات ایران از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مدرسه صادرات از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی افتتاح شد.

مرتضی کارگر رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این موسسه سابقه 30ساله دارد، بحث صادرات محور بودن دوره‌های آموزشی در مدرسه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هشت دوره جامع آموزشی در این مدرسه برای تجار و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوره‌های جامع صادرات محصولات پتروشیمی، صادرات فراورده‌های نفتی، محصولات معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، صادرات خدمات و مصالح ساختمانی، دوره جامع خرده‌فروشی صادراتی و تربیت کارشناسی صادرات در مدرسه صادرات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه WWW.IBTC.ir مراجعه کنند.

کارگر با اشاره به اینکه مرکز آموزش بازرگانی در راستای رسالت خود مبنی بر ارتقای دانش و مهارت فعالان اقتصادی، اقدام به تأسیس مدرسه صادرات کرده است گفت: این پایگاه آموزشی با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و کمک به توسعه صادرات کشور است.

وی عنوان کرد: کمک به حل چالش‌های صادرات، ارائه راهکارهای عملی برای افزایش صادرات، ارتقای دسترسی به داده‌های تجاری و سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای هدف، معرفی فرصت‌های صادراتی، ارتقای دانش و مهارت‌های صادراتی، افزایش شانس موفقیت در صادرات، کاهش هزینه‌ها و ریسک صادرات و دسترسی به شبکه‌ای از متخصصان و صادرکنندگان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

رئیس هیات عامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: مدرسه صادرات با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است.

*برگزاری  دوره های تخصصی برای تجار

محمد وحیدی مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در باره جزییات این مدرسه گفت: در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم 12 موضوع کالایی مشخص شده است.

وی افزود: در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در زنجیره ارزشمندتری قرار دارد، گفت: صادرات محور کردن کالاها منجر به تقویت فعالیت‌های کسب و کارها و استانداردسازی کالاها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌سازی در صادرات و تجارت از مهم‌ترین مسایلی است که در این مدرسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مدرسه صادرات با تمرکز بر کالاهای صادرات محور و کشورهای هدف صادرات راه‌اندازی شده که در آن دوره‌های تخصصی و علمی برای تجار و بازرگانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد