Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز شنبه در نشست استانی مدیریت و مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: برگزاری تجمعات و دورهمی های مردم این استان در ایام تعطیلات نوروز پیش رو می تواند میزان شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون را در استان افزایش دهد که نوعی تهدید به شمار می رود. 

وی افزود: ضروری است که از هم اینک تمهیدات لازم برای کاهش این تجمعات و دورهمی های مردم در کهگیلویه و بویراحمد اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا اثرگذاری قابل توجهی در کاهش شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون در این استان دارد. 

هاشمی عنوان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تعداد مراکز تزریق واکسن کرونا در نقاط مختلف استان را افزایش دهند تا این امر مهم به نحو سریعتر و آسان تری انجام شود. 

وی ابراز داشت: انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در زمینه نقش و اثرگذاری تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کاهش میزان شیوع و سرایت اُمیکرون در این استان کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت بالای شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون ایجاب می کند که شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی هر چه بیشتر در این استان رعایت شود. 

هاشمی اظهار داشت: فراوانی میزان ابتلا به بیماری کرونای اُمیکرون در کشور بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین  افراد ۳۵ تا ۴۰ سال است و همین امر نیز جدی گرفتن محدودیت ها در کهگیلویه و بویراحمد را مضاعف می کند. 

وی افزود: نباید اجازه داد که آیین های تکریم و معارفه مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعیت زیاد برگزار شود زیرا تهدیدی برای سلامت مردم استان است. 

هاشمی بیان کرد: مشکل نبود سیستم تهویه هوا در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به زودی برطرف شود زیرا بنا به تأکید رییس جمهور در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برگزاری حضوری کلاس های درس در کشور ضروری است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: روز گذشته ۲۵۶ نمونه تست کرونا در استان گرفته شد که از این تعداد هشت مورد مثبت بوده است.  

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: هفته گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که مربوط به شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه و افراد با سنین ۸۹ و ۹۱ سال بوده است. 

وی افزود: میانگین سنی مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ سال و فوتی های ناشی از این بیماری در استان نیز ۶۷ سال است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بروز بیماری کرونا در این استان ۱۷ در هزار و در کشور نیز ۱۵.۵ در هزار است. 

یزدان پناه عنوان کرد: میزان کشندگی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۹ دهم درصد و در کشور نیز ۲.۱ درصد است. 

وی ابراز داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۰۵ هزار دُز واکسن کرونا در هر سه نوبت در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده و به طور میانگین نیز ۶۲ درصد جمعیت استان نیز این واکسن را دریافت کرده اند. 

یزدان پناه گفت: شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد تأیید نشده و باید آمادگی لازم برای مقابله هر چه بهتر با آن در استان وجود داشته باشد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان به لحاظ بیماری کرونای  اُمیکرون در یک شرایط آرامش قبل از توفان قرار دارد و باید تمهیدات لازم برای بستری و درمان مبتلایان و مقابله بهتر با آن در استان  اندیشیده شود. 

محمدمهدی بانشی اظهار داشت: پیش بینی می شود که از اواسط بهمن ماه یا اوایل اسفندماه امسال وضعیت افراد مبتلا و فوتی ناشی از بیماری کرونای اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد حاد شود. 

وی افزود: بدلیل بالا بودن میزان شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون خطر در کهگیلویه و بویراحمد جدی بوده و باید تجمعات و دورهمی های مردم در این استان نیز محدود شود. 

بانشی بر لزوم هوشمند کردن محدودیت ها در کهگیلویه و بویراحمد و نظارت بیشتر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در مدارس این استان برای کمک به ملایم تر شدن پیک بیماری کرونای اسمیکرون  در استان تأکید کرد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید دستورالعملی به منظور کاهش میزان حضور مردم این استان در آیین های تکریم و معارفه مسئولان اجرایی استان تعیین و ابلاغ شود. 

بانشی عنوان کرد: نبود واکسن آسترازنکا مختص کهگیلویه و بویراحمد نیست بلکه مربوط به تمامی استان های کشور بوده و قرار است این  مشکل به زودی برطرف شود. 

وی ابراز داشت: کیت تشخیص بیماری کرونای اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری ها و رایزنی های لازم در حال تأمین شدن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان تزریق واکسن کرونا بین فرهنگیان این استان در دُزهای اول و دوم به ترتیب ۹۸.۵ و ۹۲ درصد و بین دانش آموزان استان نیز به نرنیب ۹۵ و ۸۶ درصد است. 

هادی زارع پور اظهار داشت: فرهنگیان و دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد ملزم به تکمیل روند واکسیناسیون کرونا در دُزهای اول و دوم و تزریق دُز سوم آن شده اند. 

وی افزود: سه هفته گذشته تاکنون ۴۰۰ مورد بازدید از مدارس کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی انجام شده و این بازدیدها نیز به صورت شهرستانی است. 

برچسب‌ها اومیکرون کهگیلویه و بویراحمد واکسن کووید 19 یاسوج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون کهگیلویه و بویراحمد واکسن کووید 19 اومیکرون کهگیلویه و بویراحمد واکسن کووید 19 یاسوج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیماری کرونای ا میکرون کهگیلویه و بویراحمد بیماری کرونا واکسن کرونا استان نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا در تذکری با تبریک روز جهانی ماما اظهار داشت: تذکر امروز بنده در خصوص ضرورت تعیین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران است که بعد از تغییرات مدیریتی که در سازمان میادین میوه و تربار صورت گرفت، برای این سازمان از دیماه سال گذشته سرپرستی تعیین شده که هم اکنون نیز در حال فعالیت است. ضمن خسته نباشید به ایشان که عملکرد خوبی در این مدت داشته است، از شهردار تهران می خواهم وضعیت مدیریت این سازمان را تعیین و تکلیف نماید.

وی ادامه داد: لازم است شهرداری به بند "د" ماده ۱۳ اساسنامه سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران مصوب آبان ۱۴۰۲ در انتصاب فرد مورد نظر مورد توجه کند که در آن قید شده است انتخاب مدیرعامل سازمان از بین افراد واجد شرایط با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و داشتن ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط که حداقل ۳ سال آن سابقه کار در شهرداری تهران باشد. سرپرست فعلی سازمان این شرایط را ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگری گفت: به استناد بند ۲۳ قانون وظایف شوراهای اسلامی است. همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله که گفته می‌شود ۳ هزار متر است توسط شهرداری حصار کشی شده و بر اساس اخباری که به صورت غیر رسمی از شهرداری شنیده‌ایم قرار است در آن مجموعه فرهنگی ساخته شود و تاکید داشتند که ساخت این مجموعه بدون قطع درختان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: شهرداری منطقه عنوان می‌کند که این اقدام توسط سازمان بوستان ها صورت گرفته ما نقشی نداشتیم، اما دستور توقف داده‌ایم. سئوال بنده این است وقتی گفته می شود بدون قطع درختان یعنی در این محوطه بزرگ حدود ۳ هزار متر که حصار کشی شده هیچ درختی وجود ندارد.

نجفی ادامه داد: این با واقعیت تطابق ندارند و پارک لاله فاقد فضای این چنینی است که در آن درختان تنومند وجود نداشته باشند. البته گویا ظاهرا با پیگیری‌های اعضای شورا دستور توقف هرگونه اقدامی توسط معاون خدمات شهری صادر شده، اما وجود این حصار و اخباری که در خصوص ساخت و ساز در این پارک منتشر شده است نگرانی هایی برای شهروندان به وجود آورده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: از شهردار تهران می خواهم به فوریت نسبت به اطلاع رسانی درست و دقیق نسبت به این موضوع اقدام و دستور دهند تا حصارهایی که در این پارک کشیده شده است را بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد