Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی بازارهای مختلف سعی خواهیم کرد تولید و فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کند.

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی روز شنبه در حاشیه نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه با منظور  بررسی بخش درآمدی لایحه کل بودجه برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز در بحث تبصره‌های ۱و ۱۴ لایحه بودجه که عمدتاً درآمدهای ناشی از فروش و صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده‌ها بود توضیحات کاملی را خدمت اعضای کمیسیون تلفیق ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وزیر نفت ادامه داد: دوستان سوالات و ابهاماتی درباره درآمدها داشتند که با توجه به جداولی که در حوزه تبصره ۱۴ تنظیم شده، همچنین فروش فرآورده‌ها در داخل و هم درآمدهای صادراتی و هم فروش گاز در بخش داخلی و صادرات نفت و میعانات گازی که در تبصره یک بود،به این سوالات پاسخ داده شد. اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید: جلوگیری از خام‌فروشی نفت، راهی برای دورزدن تحریم اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر کارت ملی ایجاد ظرفیت تولید ۸۰ میلیون بشکه‌ای نفت با احیای چاه‌های کم‌بازده وی خاطرنشان کرد: با تلاشی که در حوزه وزارت نفت در چند ماه اخیر در حوزه فروش نفت و میعانات و هم صادرات گاز و هم فروش محصولات پتروشیمی صورت گرفته روند رو به بهبود و رشد بوده و درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، خالص گاز صادراتی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است. وزیر نفت ادامه داد: با تلاشی که همکاران ما در حوزه وزارت نفت با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی آن به‌کار گرفته‌اند و همچنین بازاریابی که در بسیاری از کشورها انجام می‌دهیم، اعداد و ارقامی که در بودجه و لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شده در سال ۱۴۰۱ محقق می‌شود. اوجی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحقق تولید و فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت اظهار کرد: با لطف پروردگار و همت همه همکارانمان در این حوزه و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و شناسایی بازارهای مختلف تمام تلاش ما و همکاران این است که این عدد یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تحقق یابد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر نفت بودجه 1401 کمیسیون تلفیق یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بررسی ویژگی های فقر در ایران نشان می دهد که افزایش نرخ فقر در ایران طی سال های اخیر تا حد زیادی معلول شرایط کلان اقتصادی است از این رو برای مقابله با آن نیازمند رویکرد تقویت رشد اقتصادی همراه با سیاست های حمایتی قاعده مند هستیم. اگرچه نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر، ظرفیت های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است، با توجه به اهمیت راهبردی مسأله فقر تحلیل بودجه عمومی از منظر فقرزدایی همچنان دارای اهمیت و یک موضوع کلیدی است.

ارزیابی مکانیزم های امحای فقر در لایحه بودجه سال 1403 نشان می دهد که لایحه به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ فقر اثرگذار است. اثرگذاری غیرمستقیم لایحه بودجه سال 1403 باید از طریق تقویت رشد اقتصادی و کاهش تورم باشد اما لایحه بودجه سال جاری به گونه ای تدوین شده که ادامه روند قوانین بودجه در سال های گذشته است و با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های بودجه ای، از لایحه نمی توان انتظار چندانی در مورد هدایت و تقویت رشد اقتصادی و در نتیجه فقرزدایی بخصوص از کانال ظرفیت سازی برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار داشت. با این حال، رویکرد نسبتاً انقباضی بودجه و حساسیت بالای آن به موضوع کسری که خود را در کاهش نسبت کسری ترازعملیاتی به کل بودجه عمومی نشان میدهد، می تواند از منظر کاهش اثرات منفی بودجه بر تورم و به تبع آن فقر، مثبت تلقی شود. در سمت دیگر اثرگذاری مستقیم لایحه بودجه بر روی نرخ فقر از طریق سیاست های حمایتی و تامین مالی مالیاتی نشان می دهد که بودجه ابتکار قابل توجهی برای تغییر رویکرد به منظور فقرزدایی از مجرای اثرگذاری مستقیم را پیش بینی نکرده و ظرفیت جدیدی را برای تخفیف فقر ایجاد نکرده است. در واقع در لایحه بودجه منابع یارانه ها و بودجه نهادهای حمایتی به عنوان مهمترین منابع مقابله با فقر درآمدی کمتر از تورم رشد کرده است.

در نمودار زیر ساختار توزیع اعتبارات سالیانه به دستگاهها در خصوص مقابله با فقر قابل مشاهده است. بر این اساس سازمان هدفمندی(جهت توزیع یارانه دارو، نان و یارانه نقدی)، وزارت کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد  و صندوق توسعه مسکن از این اعتبارات استفاده میکنند.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟