Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:42:48 GMT

مهار حریق ساختمان متروکه‌

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۶۷۸۱

مهار حریق ساختمان متروکه‌

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: در پی گزارش شهروندان مبنی بر مشاهده حریق در یکی از مناطق شهر، نیروهای عملیاتی سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دو تیم عملیاتی از ایستگاه شماره یک آتش نشانی گرگان در پی گزارش شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر رؤیت یک مورد حریق منزل مسکونی در لاله سوم پشت پارکینگ طبقاتی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حادثه ساختمان متروکه‌ای به دلیل نگهداری حجم زیادی از ضایعات و داشتن سقف شیروانی دچار حریق شده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: به دلیل حضور نداشتن مالک نیروهای عملیاتی با برش قفل درب ورود به داخل راه پیدا کردند و پس از دسترسی اقدام به لوله کشی، آبرسانی و اطفا حریق کردند؛ خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشته و با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی از سرایت حریق به منازل مجاور جلوگیری به عمل آمد.

صفری با اشاره به ایمنی ساختمان‌های متروکه، تصریح کرد: بر اساس قانون مسئولیت، ایمنی این ساختمان‌ها بر عهده مالکان بوده و در صورت وقوع هر نوع حادثه‌ای مالک در قبال آن مسئول است و از این رو توصیه می‌شود که نسبت به ایمن‌سازی این اماکن اقدام شود.

وی اضافه کرد: وجود انبارهای ضایعات علاوه بر اینکه سیمای شهر را به هم می‌زند خطر آتش سوزی و سرایت آن به منازل مجاور نیز وجود دارد و اطفا حریق در این انبارها بسیار سخت و پرزحمت است.

کد خبر 548979

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری گرگان گرگان آتش نشاني سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشان مهار حریق اطفا حریق حادثه آتش سوزی آتش سوزی مهار آتش سوزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت

ایسنا/قزوین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از فوت سه نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در آزادراه قزوین- تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، داریوش مرادی در خصوص حادثه واژگونی پراید در اتوبان قزوین به تهران اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در عوارضی آزادراه قزوین- تهران خبر داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های یک و ۳ در محل حاضر ‌شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی آتش‌نشانی قزوین، وی در ادامه تصریح کرد: آتش‌نشانان با حضور در محل نسبت به ایمن‌سازی مکان حادثه اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: متأسفانه در این واژگونی ۲ زن و یک مرد به دلیل شدت حادثه در دم جان باختند و تحویل عوامل آرامستان در محل شدند و علت حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد