Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع تایوان از پرواز انواع هواپیماهای نظامی چین بر فراز منطقه پدافندی جنوب جزیره خبر داد.

 به گزارش مشرق، منابع خبری عصر شنبه به وقت تهران از پرواز چند فروند جنگنده و هواپیمای نظامی ارتش چین به منطقه پدافندی جنوب تایوان خبر دادند.

به نوشته وبگاه هندی «اینی نیوز» ۱۰ فروند هواپیمای نظامی چین روز شنبه وارد منطقه پدافندی جنوب غربی تایوان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روز جمعه نیز ۱۱ فروند هواپیمای چینی وارد این منطقه شده بودند. این هواپیماها از نوع جنگنده‌های «جی-۱۶»  و انواع هواپیماهای ضد زیر دریایی و تجسسی بود. وزارت دفاع تایوان از پرواز سریع جنگنده‌های تایوان برای هشدار به جت‌های چین و آماده باش سامانه پدافندی جزیره خبر داد.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدهای خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است.

این در حالی است به دنبال سقوط یک فروندجنگنده «اف-۱۶» ارتقا یافته نیروی هویی تایوان در دریا، نیروی هوایی تایوان تصمیم به زمین گیر کردن ناوگان این جنگنده‌های آمریکایی گرفته است.   نیروی هوایی تایوان چهارشنبه گذشته از سقوط یک فروند جنگنده اف-۱۶ خود در دریا و ناپدید شدن خلبان آن خبر داد. این سانحه در حالی رخ داد که نیروی هوایی تایوان دو هفته قبل رزمایش بزرگی را همزمان با تداوم پروازهای نظامی چین بر فراز منطقه پدافندی جنوب غربی جزیره انجام داد. نیروی هوایی تایوان اینک اعلام کرده که ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ تا اطلاع بعدی زمین‌گیر می‌شوند.

این دومین سانحه هوایی برای ارتش تایوان در ماه‌های اخیر است. وزارت دفاع تایوان از اعزام تیم‌های جست‌وجو برای یافتن خلبان این جنگنده خبر داده و رئیس جمهور تایوان نیز دستور اکید صادر کرده تا تحقیقات در زمینه این سانحه صورت گیرد.

تحلیلگران نظامی، خلبانان تایوان را یکی از بهترین خلبانان جهان ستایش می‌دانند. یکی از خلبانان تایوانی جنگنده اف-۱۶ هفته گذشته در طول رزمایش نظامی به خبرنگاران گفت که نیروی هوایی جزیره ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است و اغلب خلبانان را مجبور می‌کنند که در نیمه های شب یا صبح زود از زمین بلند شوند تا هواپیماهای چینی را رهگیری کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت وزارت دفاع تایوان چین تایوان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروی هوایی تایوان منطقه پدافندی جنوب نظامی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن

به گزارش قدس آنلاین، تایوان امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ هواپیمای نظامی چین از خط حساس میانه در تنگه تایوان عبور کردند درحالیکه سفر هفته گذشته بلینکن به چین بمنظور حفظ کانال‌های ارتباطی و بهبود روابط با پکن دیروز پایان یافت.

آمریکا مهم‌ترین حامی بین‌المللی و عرضه کننده تسلیحات به تایوان است برغم اینکه دو طرف روابط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. بلینکن در جریان سفر به چین مدعی شده بود که حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان حائز اهمیت است.

وزارت دفاع تایلند اعلام کرد که امروز شنبه ۲۲ هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ را شناسایی کرده که ۱۲ فروند از آنها از خط میانه عبور کردند.

چین تایوان را مهم ترین موضوع در روابط خود با آمریکا می‌داند و پکن بارها از واشنگتن خواسته است تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

لای چینگ ته، رئیس منتخب تایوان، پس از پیروزی در انتخابات ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲)، در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) کار خود را آغاز می‌کند. پکن او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند و درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است.

لای روز پنجشنبه گفت که چین باید اعتماد داشته باشد تا با دولت منتخب قانونی تایوان صحبت کند. تسای اینگ ون رئیس پیشین تایوان همانند لای چینگ ته معتقد است که فقط مردم تایوان می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی