Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، اعضای هیئت مسیحی کلیساهای مختلف پاکستان به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در شهر اسلام‌آباد با «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.
 
دو طرف در مورد زمینه‌های مشترک و ظرفیت‌های همکاری برای گفت وگوهای بین پیروان ادیان الهی و همچنین مسائل فرهنگی و ادیانی بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این دیدار که به منظور توسعه روابط دوجانبه فرهنگی دو کشور صورت گرفت، شرکت کنندگان در این نشست بر معرفی فعالیت‌های متنوع رایزنی فرهنگی کشورمان و مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان همچنین فعالیت‌های مراکز مسیحی تاکید کردند.
 
همچنین در خصوص تمایل رایزنی فرهنگی ایران و مرکز مطالعات مسیحی در مورد نحوه ایجاد روابط ادیانی بین جمهوری اسلامی ایران و ادیان مسیحی در پاکستان بحث و تبادل نظر انجام گرفت.
 
رایزن فرهنگی ایران ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی در خصوص معرفی فعالیت‌های فرهنگی ایران در پاکستان گفت: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، خانه‌های فرهنگ در شهرهای مهم پاکستان و نیز مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان دارای سابقه فعالیت طولانی در پاکستان هستند و تعدد این مراکز فرهنگی نشان دهنده سطح روابط بالای فرهنگی دو کشور است.
 
احسان خزاعی ضمن معرفی مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ‌ها جمهوری اسلامی ایران، توسعه و گسترش زبان فارسی، همکاری‌های علمی و دانشگاهی و تقریب مذاهب اسلامی را به عنوان دو محور مهم و اساسی و اولویت فعالیت‌های رایزنی فرهنگی، برشمرد و گفت: امروز دشمنان بشریت قصد دارند تا به اصل دین ضربه بزنند و غافل از این هستند که دین در فطرت انسان‌ها ریشه دارد و از بین نخواهد رفت لذا در زمان حاضر ضرورت اتحاد و همدلی بین ادیانی بیش از پیش احساس می‌شود.
 
وی در ادامه با تاکید بر این که تمام ادیان آسمانی و الهی پیام آور صلح، دوستی و همبستگی هستند، گفت: از تعالیم پیامبر اکرم (ص) احترام به ادیان را می‌آموزیم.
 
وی در خصوص اهمیت و تاثیر دین در زندگی مردم گفت؛ در ایام کرونا شاهد بودیم که مردم جهان برای دعا و التجا به مساجد، کلیساها، معابد و عبادتگاه‌ها رفتند و از خداوند طلب کمک کردند و این مسئله مهمی بود که اتفاق افتاد و باعث نزدیکی قلب‌های مردم به خدا شد.
 
در هیئت مسیحیان پاکستان وابسته به کلیساهای مختلف این کشور، «کریستوفر شرف» نماینده مرکز مطالعات مسیحی در شهر راولپندی، «آصف مسیح» نماینده سازمان مسیحی سالویشن آرمی و «پاستر پرویز» مسئول اتحادیه کلیساها (یو پی سی) حضور داشتند.
 
آصف مسیح ضمن تبریک سال جدید میلادی و در معرفی فعالیت مرکز تحت پوشش خود گفت: سالویشن آرمی به عنوان یک سازمان بین المللی در ۱۳۴ کشور جهان و در شهرهای مختلف پاکستان از جمله کراچی و لاهور فعالیت می‌کند.
 
وی افزود: سالویشن آرمی علاوه بر انجام فعالیت‌های دینی و تبلیغی در اغلب موارد با امکانات خود به صورت خودجوش در مشکلات از قبیل زلزله، سیل، و کرونا بدون در نظر گرفتن دین و مذهب خاصی به مردم آسیب دیده کمک رسانی می‌کند. همچنین برنامه‌های آموزشی و حرفه آموزی مختلفی نیز برای جوانان اجرا می‌کند.
 
کریستوفر شرف، معاون هماهنگی مرکز مطالعات مسیحی گفت: ما پیوند دیرینه با ایران داریم و در این کشور مقدساتی وجود دارد که برای همه قابل احترام است.
 
وی در معرفی مرکز مطالعات مسیحی گفت: این مرکز ۵۳ سال قبل در سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شده است و هدف از تاسیس این مرکز، تقریب بین مذاهب و ایجاد همبستگی کلیساها است که در این زمینه نقشی را ایفا می‌کنیم.
 
در پایان این دیدار به عنوان یادبود، یک جلد قرآن مجید با ترجمه انگلیسی و آخرین منشورات رایزنی فرهنگی ایران به هیئت مسیحی پاکستان اهدا شد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رایزن فرهنگی پاکستان مسیحیت رایزنی فرهنگی فرهنگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین