Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر شنبه به همراه عبدالرضا سالاری سرپرست فرمانداری رودان از محله های مختلف روستای سرجوئیه و محله های گلستان و سنگی شهر رودان بازدید کرد و با ساکنان این منلطق به گفت و گو نشست.
وی  نحوه ی مدیریت و خدمات رسانی به این محله ها را مورد ارزیابی قرار داد.
درپی پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید در هفته جاری ( از روز شنبه تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸) دی، و تاثیر آن بر هرمزگان، این استان در برابر حوادث احتمالی بارندگی، سیل وسیلاب به صورت آماده باش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در نشست فوق‌العاده اعضای ستاد مدیریت بحران استان اعلام کرد:همه دستگاههای اجرایی و نهادها، وضعیت پیش بینی هواشناسی پیش رو را جدی بگیرند وبه صورت آماده باش باشند تا بتوان حوادث پیش بینی نشده را مدیریت کرد.
مهدی دوستی روز شنبه دراین نشست افزود: استقرار و استفاده از ظرفیت تجهیزات و ماشین آلات دستگاه ها و شرکت های بخش خصوصی و دولتی در روستاهایی که احتمال مسدود بودن مسیرهای ارتباطی آن وجود دارد باید صورت گیرد.
وی دراین رابطه بر پایش وضعیت سدها برای پیشگیری از سیلاب ،جابه جایی روستاهای پایین دست سدهای موجود،اختصاص ۳۰ دستگاه ماشین آلات برای استقرار در مناطق تهدید به سیل و انتقال زنان بادردار از نقاط حادثه خیز سیل به مناطق امن تاکید کرد.
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان نیز گفت: بارندگی ها در این استان از شب گذشته و از شهرستان پارسیان (گاوبندی) آغاز شدت می یابد.
کیانوش عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ شهرهای پارسیان، لاوان و کیش و بستک براساس گزارش های دریافتی شاهد بارش باران بوده‌اند و هم‌اکنون هم حاضران در شهر بندرعباس شاهد آن هستند.
وی ادامه داد: برای امروز تا روز سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، فعالیت سامانه ی بارشی بر روی هرمزگان پیش بینی می شود که سبب وقوع رگبار باران و رعد و برق، گاهی تگرگ، همراه با آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.
وی اضافه کرد: شدت بارش این سامانه طی روزهای یکشنبه و سه شنبه، در اغلب نقاط هرمزگان به ویژه نیمه شرقی آن پیش بینی می‌شود که از نظر زمان وقوع بارش، ۸۰ درصد بارش های این سامانه در مناطق مختلف، به صورت متناوب پیش بینی شده و به صورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد، رخ نمی دهد.
معاون هواشناسی هرمزگان افزود:‌ همچنین با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان های همجوار و ورود روان‌ آب از این مناطق به هرمزگان، مدیریت روان آب و سیلاب رودخانه ها و سدها در تمامی شهرستان ها و مناطق مستعد استان توصیه می شود.
به گفته عارفی، ابتدا با وزش بادهای نسبت شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه، ۲۸ دی، تا پایان هفته ی آینده با وزش تندبادهای غربی به‌طور کامل، مواج خواهد شد و توصیه می شود تمهیدات لازم در بندرها بکار گرفته شود.
وی اشاره کرد: از نظر دمایی، بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه، (۲ تا ۹ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بوده ایم که در طول روز نیز به دلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش‌بینی شده و با خروج سامانه ی بارشی از اواسط هفته ی جاری، کاهش محسوس دمای کمینه (چهار تا ۱۰ درجه سلسیوس) را باید انتظار داشت.
عارفی گفت: مجموع بارش از روز گذشته و امروز در پارسیان ۶ و هفت دهم میلی‌متر، بستک یک  و ۲ دهم میلی‌متر، کیش یک دهم میلی‌متر، لاوان هشت دهم میلی‌متر بوده است.
وقوع سیل۱۲و ۱۳ دیماه جاری ۲ هزار۵۰۰ میلیارد تومان به زیر ساخت ها عم از جاده، پل ها، خانه های مسکونی ، مزار کشاورزی شامل صیفی وباغی استان هرمزگان خسارت زد.

برچسب‌ها استانداری هرمزگان هرمزگان سیل رودان پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان هرمزگان سیل استانداری هرمزگان هرمزگان سیل رودان دهم میلی متر پیش بینی سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دما در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوا تا صبح سه شنبه جوی نسبتا پایدار در استان وجود خواهد داشت. بر این اساس طی امروز تا دوشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته رضا مرادی از سه شنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور خواهد شد. با فعالیت این سامانه در استان از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت وزش باد محتمل است.

او افزود: دمای هوا تا روز چهارشنبه روند افزایشی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید