Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر فاطمه نوروزیان تصریح کرد:اواخر هفته قبل یک پسر هشت ساله با شکایت بی قراری و توهم به بیمارستان کودکان مراجعه کرد که بنا به اظهارات والدین این کودک ؛ فرزندشان پس از مصرف شکلات کینگ دچار این علائم شده است .

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد: این که علائم این کودک بطور دقیق مربوط به خوردن این شکلات بوده یا خیر، منوط به جواب آزمایش سم شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شکلات برای انجام  آزمایشات مخصوص سم شناسی به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو  ارسال شده است و جواب آن اطلاع رسانی می شود .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان شد: بر اساس اعلام معاونت غذا و داروی استان، پروانه بهداشتی وارداتی این شکلات جعلی و ورود آن غیر قانونی است.

دکتر نوروزیان تاکید کرد: این نوع شکلات صبحانه از سطح عرضه جمع آوری می شود  و مردم اگر  چنین مواد غذایی را در مغازه و یا فروشگاهی دیدند خریداری نکنند.

 ظرف ۲ روز گذشته خبرهایی مبنی بر  بستری شدن چند نفر از کودکان بندرعباسی در بیمارستان ها  با علائم توهم و بی قراری در فضای مجازی منتشر شد.

برچسب‌ها شیرینی و شکلات هرمزگان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیرینی و شکلات هرمزگان بهداشت و سلامت شیرینی و شکلات هرمزگان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در مجموعهٔ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه موفق به شناسایی تعداد سه هزار و ۸۳۶ بیمار خاص و صعب‌العلاج شده‌ایم.

دکتر الهام بهره‌مندافزود: این تعداد شامل سه هزار و ۲۷۵ بیمار مبتلا به دیابت، ۱۹۹ کاندید پیوند، ۱۵۹ بیمار نیازمند به دیالیز، ۱۳۸ بیمار مبتلا به ام اس، هشت بیمار مبتلا به نقص ایمنی اولیه، ۴۲ بیمار مبتلا به هموفیلی، ۱۳ بیمار مبتلا به تالاسمی، یک بیمار مبتلا به‌ای بی و یک بیمار مبتلا به اوتیسم هستند.

وی گفت: از جمله راه‌کار‌های پیشگیری از مبتلا شدن خود و یا خانواده به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌توان به مشاورهٔ ژنتیک و غربال‌گری قبل تولد در افراد پرخطر، اصلاح سبک زندگی در ابعاد تغذیه‌ای، رفتاری، استعمال نکردن دخانیات، الکل، ورزش و افزایش فعالیت‌های بدنی، متناسب کردن وزن، پرهیز از مصرف غذا‌های چرب و سرخ شده، افزایش مصرف سبزی‌جات و میوه، کاهش مصرف نمک، کاهش فشار‌های روانی و دوری از استرس و اضطراب است.

دیگر خبرها

  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال