Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@19:32:31 GMT

غافلگیری بزرگ چین برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۸۳۹۰

غافلگیری بزرگ چین برای آمریکا

فرارو- "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین و دبیرکل حزب کمونیست آن کشور اعلام کرده که کشورش تا اواسط قرن جاری قوی‌ترین ارتش جهان را خواهد داشت.
به گزارش فرارو به نقل از واشنگتن تایمز، اخیرا دانشمندان چینی از تولید موفقیت آمیز نسل بعدی تسلیحات مافوق صوت (هایپرسونیک) خود خبر دادند، تسلیحاتی که مجهز به فناوری تصویربرداری مادون قرمز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشرفت مجهز شدن به قابلیت جست و جوی گرما، ارتش چین را قادر می‌سازد تا هدف گیری مرگبار خود را به هواپیما‌های رادار گریز و ناو‌های هواپیمابر آمریکا نیز گسترش و تعمیم دهد.   موشک‌های مافوق صوت جزئی کلیدی از استراتژی چین برای قدرت‌نمایی و بازدارندگی آمریکا و متحدان‌اش به منظور جلوگیری از مقابله با طرح‌های آن کشور به منظور ایجاد هژمونی منطقه‌ای در شرق آسیا هستند. چین خود به طور رسمی توسعه موشک‌های مافوق صوت مجهز به تسلیحات هسته‌ای را رد کرده است، اما آمریکا باید برای این احتمال تلخ نیز برنامه ریزی کند، زیرا به چین توانایی آغازگر حمله بودن را می‌دهد که هشدار و خطری جدی برای آمریکا محسوب می‌شود.   ژنرال "جان هایتن" رئیس فرماندهی راهبردی ارتش آمریکا با ابراز نگرانی شدید در مورد پیشرفت چین در زمینه موشک‌های مافوق صوت در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی هشدار داد که چین به زودی می‌تواند از نظر توان نظامی از آمریکا پیشی بگیرد "اگر واشنگتن برای تغییر این شرایط کاری انجام ندهد". ژنرال هایتن با برجسته کردن سرعت و مسیر پیشرفت‌های فناوری چین خاطر نشان کرد که آن کشور در مقایسه با ۹ آزمایش موشکی آمریکا صد‌ها آزمایش موشکی مافوق صوت انجام داده است.   ژنرال "مارک میلی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا آزمایش موشک مافوق صوت چین در ماه اکتبر را "بسیار نزدیک به یک لحظه اسپوتنیک" خوانده بود که یادآور پیشرفت‌های غافلگیرکننده اتحاد جماهیر شوروی در عرصه فضایی در اوج جنگ سرد در سال ۱۹۵۸ میلادی است.   آمریکا به طرز خطرناکی در توسعه موشک‌های مافوق صوت از چین عقب مانده است که پیامد‌هایی فراتر از حوزه نظامی را برای واشنگتن به همراه خواهد داشت. با کسب برتری نظامی، اقدامات تجاری ناعادلانه چین به اقدامات اجباری شوم‌تری تبدیل می‌شوند.   با این وجود، تعداد شرکت‌های فناوری پیشرفته که با ارتش آمریکا همکاری می‌کنند به طور پیوسته در حال کاهش است که در نتیجه قوانین سخت‌گیرانه، حاشیه سود کم‌تر و نگرانی‌هایی در مورد توانایی دولت برای حفاظت از مالکیت معنوی بوده است.   کلید پیشی گرفتن از چین مانند دوره رقابت‌مان با اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد پرورش خلاقانه‌ترین و امن‌ترین پایگاه صنعتی – دفاعی است پایگاهی که می‌تواند ظرفیت فناوری ارتش آمریکا را به شکلی مضاعف تقویت کند. اکنون زمان واگذاری میدان نبرد به چین کمونیست و خواسته‌های بدخواهانه شی برای نظم جهانی جدید نیست.   نویسنده: دانیل هافمن؛ افسر ارشد سابق سیا که سه بار به عنوان رئیس ایستگاه اطلاعاتی و به عنوان افسر ارشد اجرایی خدمات مخفیانه فعالیت کرده است. هافمن برنامه‌های فنی و جمع آوری اطلاعات انسانی در مقیاس بزرگ را نیز هدایت کرده است و ماموریت‌هایی در اتحاد جماهیر شوروی سابق، اروپا و مناطق جنگی در خاورمیانه و جنوب آسیا داشته است. او مدیر پیشین بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سیا بوده است. او در حال حاضر به عنوان مفسر و تحلیلگر امنیت ملی در شبکه خبری "فاکس نیوز" حضور دارد.    

منبع: فرارو

کلیدواژه: چین آمریکا تسلیحات هایپرسونیک موشک های مافوق صوت ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال ۱۹۹۷ در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • فیلم| فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زند