Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@11:37:33 GMT

«شهامت تدریس» نقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۸۵۰۴

«شهامت تدریس» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی «شهامت تدریس» نوشته پارکر جی پالمر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نشست  روز سه‌شنبه ۲۸ دی از ساعت ۱۰ صبح با حضور مقصود فراستخواه، نعمت‌الله فاضلی و نوگل روحانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: به تازگی کتاب شهامت تدریس، مشهورترین اثر پارکر جی پالمر، معلم، فیلسوف و جامعه‌شناس سرشناس آمریکایی با ترجمه نوگل روحانی به همت انتشارات هوش‌ناب منتشر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالمر در این کتاب عصاره اندیشه خود درباره معلمی و تدریس را به زبانی شیوا و روان با مخاطب در میان می‌گذارد. گاه از زبان شاعری دلسوخته و گاه حکیمی فرزانه، گاهی از زبان علم و گاه از زبان تجربه، سخن می‌گوید. پالمر تجربه زیسته خود از امر آموزش را که حاصل دهه‌ها تدریس در سطوح مختلف خصوصا آموزش عالی است در قالبی همه‌شمول و همه‌فهم بیان می‌کند و برای پروراندن ایده‌هایش از شاعران، نویسندگان، دانشمندان و فیلسوفان وام می‌گیرد. کلام او، آشنا و صمیمی است زیرا از تجارب واقعی معلمان و مدرسان دانشگاه صحبت می‌کند، از دلهره‌ها و رنج‌هایشان می‌گوید، از اشتیاق و دلسپردگی‌شان به امر یاددهی و یادگیری، و دغدغه‌مندی‌شان برای سرنوشت کودکان و جوانان حرف می‌زند.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقد و بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد

به گزارش قدس آنلاین، رضا رسولی نویسنده از نگارش رمان جدید خود خبر داد و گفت: فضای دانشگاه‌ها و اتفاق‌های جذاب و شورانگیز آن، مناسبات استادان با دانشجویان، مسئله‌ها و دغدغه‌های استادان و حتی مشکلات و گرفتاری‌هایی که استادان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تقریبا هیچ نمودی در ادبیات داستانی ما ندارد و در واقع هیچ نویسنده‌ای زندگی علمی، آموزشی استادان را روایت نمی‌کند،‌ این در حالی است که هزار ماجرای جالب و جذاب مربوط به تدریس، آموزش و پژوهش در نظام آموزش عالی ما بی‌صدا رخ می‌دهد و اهالی قلم، رسانای این صداها که واقعیت و حقیقت دانشگاه‌های ماست، نمی‌شوند.

وی در ادامه با اذعان به اینکه زندگی استادان هم مانند سایر گروه‌های اجتماعی هم زمان متن و حاشیه دارد، گفت: از اواخر دهه 90 این موضوع با خرده روایت‌های داستانی ذهنم را مشغول کرده و در این رمان می‌خواهم تلاش کنم تا روایتی نزدیک به واقعیت‌ها به مخاطب ارائه کنم.

این نویسنده گفت: پیش طرح این رمان را اواخر سال قبل نوشته‌ام و امیدوارم که تا پایان سال نگارش نهایی آن به پایان برسد و البته ترجیحم این بود که اسم اثر را متناسب با حال و هوای دانشگاه‌ها و اصطلاحات متداول آن انتخاب کنم  و به همین دلیل نام حذف و اضافه را برای آن برگزیدم که از قضا ارتباط مستقیمی با ارتباط بین استاد و دانشجو و تدریس دارد.

وی افزود: در این رمان سعی‌ام بر این است که از خاطرات و تجربیات 15 سال تدریسم برای خلق شخصیت‌ها و ماجراها استفاده کنم و امید دارم که سایر نویسندگانی که سابقه تدریس در دانشگاه را دارند و با حال و هوای دانشگاه‌ها، مسائل آموزشی و ارتباط‌های علمی استاد و دانشجو آشنا هستند، برای نوشتن در دانشگاه‌ها پیش قدم شوند و قلم به دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • معلمان مشق عشق را در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌کنند
  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • هدیه روز معلم به حساب بازنشستگان هم واریز می‌شود؟
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد