Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش حقوق بشری به چالش‌هایی که همچنان در کانادا باقی است، از جمله در ارتباط با بومیان، پرداخته است.

خبرگزاری میزان - یک ناظر بین‌المللی در گزارشی جدید، کانادا را در مورد آنچه که چالش‌های جدی سیاست داخلی و خارجی در مورد حقوق بشر می‌داند، به چالش می‌کشد.

به گزارش «نشنال آبزرور»، گزارش سالانه دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک می‌گوید در حالی که دولت «جاستین ترودو» در شش سال اول قدرت خود برای پیشبرد مسائل حقوقی تلاش کرده است، اما در رسیدگی به نابرابری ضد بومیان، مقابله با تغییرات آب و هوا و نظارت بر عملیات معدنی کانادا در خارج از این کشور، کوتاهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به اقدامات جاری کانادا در ارتباط با مردم بومی اشاره می‌کند، اما چالش‌هایی را که همچنان باقی مانده است، از جمله عواقب پس از کشف سال گذشته تعداد زیادی گور بی‌نشان از کودکانی که مجبور به تحصیل در مدارس شبانه روزی سابق شده‌اند، ثبت می‌کند.

در گزارش آمده است «سوءاستفاده‌های گسترده علیه مردم بومی در سراسر کانادا ادامه دارد و چالش‌های مهمی برای رفع تبعیض‌های ساختاری و سیستمیک در چندین دهه باقی مانده است.»

این سازمان می‌گوید «دسترسی ناکافی به آب آشامیدنی تمیز همچنان یک تهدید بزرگ برای سلامتی بومیان است که همچنان مانع از پیشرفت حقوق بومیان در کانادا، که یکی از پرآب‌ترین کشور‌های جهان است، می‌شود.»

بر اساس این گزارش، کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز‌های گلخانه‌ای عضو در G۷ است و می‌گوید این کشور بزرگترین تامین‌کننده مالی تولیدکنندگان سوخت‌های فسیلی در جهان است.

نگارنده می‎افزاید «کانادا به بحران آب و هوایی که تلفات فزاینده‌ای بر حقوق بشر در سراسر جهان دارد، دامن می‌زند؛ شکست دولت‌های جهانی در مقابله با تغییرات اقلیمی در حال حاضر تلفات فزاینده‌ای را بر جمعیت حاشیه نشین در کانادا وارد کرده است؛ گرم شدن دما و هوا به طور فزاینده در دسترس بودن منابع غذایی سنتی بومیان را کاهش می‌دهد و دشواری و خطر مربوط به برداشت غذا از زمین را افزایش می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: تاریخ پر ابهام مدارس شبانه روزی بومیان در آمریکا ابعاد پیدا و پنهان گور‌های بی‌نشان بومیان در کانادا

این گزارش با برجسته کردن کاستی‌های کانادا در مواجهه با چالش‌های آشتی با بومیان، نشان می‌دهد هر زمان که دولت کانادا علیه نقض حقوق بشر در کشور‌های دیگر صحبت می‌کند، عناصر تازه‌ای را در اختیار منتقدان قرار می‌دهد.

«فریده دیف»، رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر کانادا، نیز گفته است «در جبهه داخلی، هنوز سوء استفاده‌های گسترده‌ای علیه مردم بومی و بازداشت شدگان مهاجر وجود دارد.»

این گزارش همچنین دولت کانادا را به خاطر انجام ندادن اقدامات کافی برای تسهیل قوانین مالکیت معنوی که به توزیع عادلانه‌تر واکسن‌های کووید-۱۹ در کشور‌های فقیرتر اجازه می‌دهد، مورد انتقاد قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کانادا جاستین ترودو حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد

آئینی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم نگاه ما در حوزه بازآفرینی نگاه مردمی سازی بوده است. نوسازی مسکن باید توسط مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی ها و گروه های جهادی صورت گیرد. نظارت هم توسط دولت و اعضای سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی بیشترین بدنه اجتماعی و بیشترین ارتباط را با مردم دارد. لذا توفیق در این وزارتخانه در افزایش سرمایه اجتماعی موثر خواهد بود. در سال جاری نیز که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، باید فضایی فراهم شود که این وزارتخانه پشتیبان باشد و موانع را رفع کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در محدوده بافت های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد گفت: این بناها جان هموطنان را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان ها است.

آیینی تصریح کرد: در این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار حدود ۱۰ میلیون نفر سکونت دارند. این شامل ۱۶۷ هزار هکتار، ۶۰۰۰ محله و ۳۰۰ هزار کوچه است. ساکنان این مناطق دچار بدمسکنی هستند و توان نوسازی ندارند. حتی اگر وام ارزان به این افراد بدهیم امکان پرداخت اقساط ندارند، زیرا اگر پول داشتند در بافت فرسوده زندگی نمی کردند. این چالش اول ما است. ما به آن ها می گوییم نگران نباشید؛ ما شما را به سازندگان و کسانی که توان مالی، اجرایی و فنی دارند وصل می کنیم. اینجا با چالش دوم مواجه می شویم؛ زیرا سازندگان حاضر به نوسازی در محلات فرسوده نیستند؛ چراکه برای آن ها بازدهی اقتصادی ندارند.

وی درباره راهکار شرکت بازآفرینی برای چالش دوم یعنی تشویق سازندگان به نوسازی بافت های فرسوده گفت: چهار چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده است. راهکار این است که ما با بسته های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم. 

آیینی تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته های تشویقی شهرسازانه را اجرا می کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارایه خدمات می پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم و به زودی شاهد خبرهای خوبی در محرومیت زدایی از بافت های فرسوده خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران