Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، کرونا طی ۲ سال اخیر با جهش‌های مختلف تاکنون پنج خیر نفس‌گیر داشت که در هر مرحله با قدرت سرایت بالا توانست در مدت کوتاهی افراد زیادی را درگیر بیماری کند و یا جانشان را بگیرد، اکنون سویه جدید کرونا با نام اومیکرون از جمله سویه‌های نگران کننده در سطح جهانی است.

با رخ‌نمایی ویروس اومیکرون در برخی از استان‌های کشور از جمله گیلان نگرانی بابت خیز ششم کرونا در صورت بی‌توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و واکسیناسیون به ویژه نوبت سوم بیشتر شد، موضوعی که کارشناسان بهداشتی از مردم می‌خواهند برای ممانعت از ششمین صعود کرونا این ۲ سپر محکم و مهم برای مقابله با کرونا را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که نقشه کرونایی استان گیلان در دومین هفته متوالی یکدست آبی شده است، لازم است برای حفظ آن جامعه به توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل واکسیناسیون، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات بیش از پیش توجه کند زیرا هر گونه سهل‌انگاری در مراعات شیوه‌نامه ها موج ششم کرونا را رقم می‌زند.

واکسن بزنیم

تقریباً از بهمن ماه سال ۹۸ تزریق واکسن کرونا ابتدا از کادر بهداشت و درمان در کشور آغاز شده و بعد از مدتی واکسیناسیون عمومی شروع به کار کرد در این مدت درباره اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش شدت بیماری و مرگ و میر بسیار گفته شد، البته اکثریت افراد به توصیه‌های مسئولان بهداشتی گوش فرا داده‌اند و در اولین فرصت برای تزریق واکسن اقدام کرده‌اند اما عده‌ای بنا به دلایل مختلف واکسن نزده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اهمیت تزریق واکسن کرونا گفت: برخی که دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، به دلیل عوارض جزئی آن و یا اینکه اطرافیانشان پس از دریافت دز دوم دچار عوارض شده‌اند، از تزریق دز دوم خودداری می‌کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: عوارض جانبی واکسن ها بسیار نادر است، اگر چه عوارضی از جمله تب و بدن درد بعد از تزریق واکسن شایع است اما خطر ندارد، بنابراین افراد حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تزریق دز دوم و سوم واکسن و واکسیناسیون کامل اضافه کرد: به ویژه با ورود سویه اومیکرون در کشور ضروریست تا برای مقابله با آن هر سه دز واکسن تزریق شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از مردم خواست که اگر دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند بعد از سه ماه از تزریق آن، دز سوم را دریافت کنند و اگر نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، سریع تر برای این کار اقدام کنند.

تزریق دز سوم؛ ایمنی ۹۰ درصدی در مقابل اومیکرون

با آغاز تزریق دز سوم کرونا به ویژه با مشاهده سویه اومیکرون در کشور، مردم برای دریافت این مرحله از واکسن استقبال خوبی داشته‌اند به طوری که، پایگاه‌های تجمیعی و ۲ شیفته در استان گیلان که از چند هفته گذشته با فعالیت مراکز بهداشتی در روستا و شهرها برای تزریق واکسن تعطیل شده بود  برای رفاه حال مردم برای دریافت سریع واکسن بار دیگر فعال شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز با اشاره به اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون گفت: برای تزریق دز سوم واکسن کرونا در گیلان تلاش مضاعف شود زیرا این مسئله در کنترل سویه جدید موثر است.

حسین مصطفی‌پور با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون کامل در زمان حاضر "هر سه دز" اظهار داشت: واکسیناسیون دز اول و دوم گروه‌های هدف نیز در استان گیلان کامل پوشش داده شود.

وی با اشاره به سرعت بالای گسترش سویه اومیکرون اضافه کرد: با توجه به شدت گسترش این سویه و افزایش بیماری کووید ۱۹ ضروریست تا دست اندرکاران مربوطه در حوزه‌های مراقبتی و پیشگیری بسیار دقت کنند.

تزریق ۴۷۱ هزار و ۸۷۵ دز واکسن نوبت سوم در گیلان

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان گفت: تاکنون ۴۷۱ هزار و ۸۷۵ نفر از گروه های هدف " گروه سنی بالای ۱۸ سال" دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر حسن رخ‌شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مقابله با سویه اومیکرون اظهار داشت: افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز سوم آنها گذشته می‌توانند به دریافت نوبت سوم اقدام کنند.

وی از واکسن نزده‌ها هم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، کاهش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن حتما واکسن بزنند و فرصت را از دست ندهند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه تاکنون پنج درصد از جمعیت هدف در این استان واکسن نوبت اول را دریافت نکرده‌اند، گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۷۸ نفر در گیلان واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۷۳۰ نفر نیز معادل   ۸۸.۳ درصد از جمعیت هدف استان گیلان نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

واکسیناسیون و توصیه‌های بهداشتی ۲ موضوع مهم برای مقابله با سویه‌های کرونا را جدی بگیریم و با عمل به آنها خود و اطرافیانمان را از شر این بیماری در امان نگه داریم.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در زمان حاضر، ۱۳۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده که ۲۵ نفر بدحال هستند.

برچسب‌ها کرونا رشت اومیکرون گیلان پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا رشت اومیکرون کرونا رشت اومیکرون گیلان دز سوم واکسن کرونا دریافت کرده اند برای مقابله واکسن کرونا سویه اومیکرون تزریق دز سوم استان گیلان اهمیت تزریق تزریق واکسن برای تزریق دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟