Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آخرین خبرها از سیل"مورموری" در استان ایلام حکایت از آن دارد که این سیل ۱۱۷ میلیارد تومان خسارت به با آورده است و بنیاد مستضعفان برای پرداخت خسارات وارده به مردم ورود کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ،  فعال شدن موج جدید بارشی بر آسمان استان ایلام، به حادث شدن سیل ناشی از شدت بارندگی منجر و مردم این دیار دچار خسارت سنگین مالی، تخریب منازل، از بین رفتن احشام مواجه که به گفته "حسن بهرام نیا" این سیل بیش از 117 میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام با بیان این خبر گفت: از مجموع خسارات وارده 97 میلیارد تومان  مربوط به تخریب زیرساخت‌ها و 20 میلیارد تومان آن نیز خسارات وارده به منازل  و مغازه‌های شهروندان است.

وی به پرداخت 100 درصدی خسارات وارده در اثرسیل اشاره کرد و بیان داشت: 100 درصد خسارات وارده به وسائل برقی و لوازم خانگی مردم مور موری توسط بنیاد مستضعفان پرداخت خواهد شد.

استاندار ایلام تمام مدیران را موظف بر آن کرد و گفت: تمام مدیران و مسئولان ذیربط با امکانات و تجهیزات و نیرو تا بر طرف کردن نیازهای مردم مور موری در این بخش حضور خواهند داشت.

8 میلیارد و 550 میلیون به بخش کشاورزی

محمد علی اقدسی، در ارتباط با آخرین وضعیت حوزه کاری خود اظهار داشت: خسارت وارده به کشاورزان در حادثه سیل اخیر مور موری بیش از 8 میلیارد و 550 میلیون است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این خسارت شامل، خسارت به 10 موتور پمپ و 200 کلونی زنبور، کانال‌های آبیاری است.

خسارت ها در حوزه راهداری 15 میلیارد تومان است

نورالله دلخواه، به آخرین وضعیت راه‌ها و محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت:  مسیرهای منتهی به بخش مورموری قطع نشده است و در حال حاضر مسیرها باز هستند.

مدیرکل راهداری و امور حمل و نقل استان ایلام بیان کرد: 4 محور تحت تأثیر این سیل قرار گرفته است که آسیب ها در این چهارمحور بوده است این آسیب‌ها شاما، 35 دستگاه پل، 8 کیلومتر از شانه جاده ها و 500 متر آسفالت است که  که ترمیم اولیه آنها به اتمام رسیده است.

وی افزود: برآورد ما از خسارت ها در حوزه راهداری 15 میلیارد تومان است .

دلیل اصلی خسارت ها به خاطر استاندارد نبودن پل ابتدای شهر است

علی پوراحمد، نیز به آخرین وضعیت امور آب در مناطق سیل زده استان ایلام اشاره و بیان داشت:  بندها خوشبختانه آسیب ندیده اما 15 کیلومتر شبکه آبیاری دچار مشکل شده است؛ دلیل اصلی خسارت ها به خاطر استاندارد نبودن پل ابتدای شهر است که باید به سرعت تعریض شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام، گفت: تا 2 روز آینده در استان بارش خواهیم داشت که بیش از 30 تا 60 میلیمتر پیش بینی شده است؛ از شبکه دشت عباس هم بازدید داشتیم که آسیبی مشاهده نشده است.

6 میلیارد تومان برآورد خسارت معیشتی، اساب و اساسیه ارزیابی شده است

حبیب‌الله محبی نیز به آخرین برآورد خسارات وارده در حوزه کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: برای احداث کانال‌ها و ایمن سازی مسیل های منطقه و جبران خسارتی که سیلاب وارد کرد 16 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: پیشتر 92 درصد واحدهای مسکونی شهرستان آبدانان مقاوم سازی شده‌اند و در حال حاضر هم 561 واحد در دست مقاوم سازی داریم؛ در برآورد خسارات که عمدتاً در شهر مورموری و در مسیلی که ایجاد شده عمده خسارات در همین حدی است که بیشتر اسباب و اساسیه خسارت دیده اند .

وی افزود: 56 مورد در شهر مورموری براورد شده است؛ 31 مورد واحدهای مسکونی و 21 مورد تجاری، 3 مورد خسارات به ساختمان و یک مورد خسارت سازه ای و مابقی واحدها خسارات در حد آبگرفتگی داشتند. 6 میلیارد تومان برآورد خسارت معیشتی، اسباب و اساسیه ارزیابی شده است.

خسارات جامعه عشایری 5 میلیارد تومان است

فرشاد یاسمی با بیان خسارت وارده به عشایر سیل زده در مور موری اظهار داشت:  200 خانوار عشایری در این منطقه تحت تأثیر این بارش و سیل قرار گرفته اند.

مدیر‌کل امور عشایری استان ایلام گفت:‌ این منطقه 300 کیلومتر راه عشایری دارد که 180 کیلومتر آن بین 20 تا 80 درصد خسارت دیده‌اند.

یاسمی، با اشاره  آخرین وضعیت برآورد ‌خسارت وارده به عشایر مناطق سیل‌زده بیان کرد: خسارت وارده در این بخش 3 میلیارد تومان است که اضافه بر آن 400 میلیون تومان خسارت وارده به علوفه و 5 میلیارد تومان  نیز به  اسباب و اساسیه عشایر خسارت وارد شده است.

11 دانش آموز گرفتار در سیلاب "میناب" نجات یافتند تاکید رییس دفتر رییس‌جمهور برای تسریع در امدادرسانی به سیل‌زدگان غرب کشور استاندار ایلام در جمع مردم سیل‌زده "مورموری" حضور یافت

خسارت 3 میلیارد تومانی به تاسیسات آب شُرب

نوراله تیموری مدیرکل آب و فاضلاب استان ایلام نیز به خسارت وارده به شبکه آبرسانی مناطق سیل زده اشاره و بیان داشت: آب مناطقی که قطع شده بود وصل شد و قطعی آب در هیچ یک از مناطق سیل زده در حال حاضر نداریم؛ برآوردی که از خسارات تأسیسات انجام شده 3 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان خسارت وارده مناطق سیل زده خسارات وارده آخرین وضعیت استان ایلام مور موری خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور از جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین تقدیر از 100 استاد شاگردپرور - نخستین دوره جایزه شیخ مفید، - با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان، سید سلیمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و جمعی از استادان منتخب 50 دانشکده از برترین دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در این مراسم با تأکید بر رسالت تحول آفرینی و تاریخ‌سازی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های ما همواره مبدا تحول بوده‌اند و رسالتی تاریخ‌ساز بر عهده داشته‌اند؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از جریان‌های انقلاب در دل دانشگاه‌ها شکل گرفت و بعد از انقلاب نیز این دانشگاه‌ها بودند که نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور را تربیت کردند.

دهقانی با اشاره به پررنگ‌تر شدن برخی از نقش‌ها در دانشگاه‌ها و توجه کم‌تر به دیگر رسالت‌های استادان عنوان کرد: طی دو، سه دهه قبل، ماموریت‌هایی در دانشگاه‌ها پررنگ شده‌اند که یکی از آن‌ها تولید علم بود؛ بر همین اساس، استادانی که در حوزه تولید علم، مقالات بیش‌تر، بهتر و باکیفیت‌تری تنقش آفرینی داشتند، مورد تشویق و حمایت قرار گرفتند. این در حالی است که طی سال‌های اخیر، نقش استادان دانشگاهی در تحقق ارتباط با صنعت و حل مسائل صنایع کشور پررنگ‌تر شد و دانشگاه‌ها و استادان در این مسیر گام برداشتند. هرکدام از این رسالت‌ها، برکاتی را برای کشور به ارمغان آورده و برای استمرار در ایفای با کیفیت این نقش‌ها، جوایز و مشوق‌هایی نیز معین شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با تأکید بر رسالت اصلی دانشگاه‌، مبنی بر تربیت نیروی انسانی و انسان‌پروری گفت: دانشگاه کارخانه علم آفرینی، خلق نوآوری و فناوری است، در عین حال یکی از اصلی ترین مسئولیت‌های دانشگاه‌ها انسان‌سازی است. این مسئولیت که نباید مورد غفلت قرار گیرد، فراتر از سایر وظایف دانشگاه‌ها است.

دهقانی، جایزه شیخ مفید با حمایت معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان را گامی در راستای توجه‌بخشی و تأکید بر رسالت اصلی دانشگاه‌ها و استادان، مبنی بر انسان‌سازی دانست و گفت: تمام برنامه‌ها، جوایز و اقدامات دانشگاه‌های ما تحت عناوین گوناگون، یک هدف در پس خود دارند که پرورش انسان‌ها و شاگردانی است که استادان نخبه و انسان‌پرور را تکثیر کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که در فرآیند انتخاب استادان برگزیده و شاگردپرور، هیچ فراخوانی اعلام نشد و برگزیدگان توسط دانشجویان نخبه و مستعد برتر، انتخاب شدند، ادامه داد: یک جامعه 20 هزار نفری از دانشجویان مستعد برتر و نخبه از 50 دانشکده در دانشگاه‌های مطرح سراسر کشور، بر اساس معیارهای مشخص، این استادان را انتخاب کردند. این افراد، گروه‌های مختلف از جمله برگزیدگان مسابقات مختلف بنیاد ملی نخبگان و یا نفرات برتر کنکور هستند.

وی با اشاره به علت غیر فراخوانی بودن فرآیند انتخاب برترین‌ها در جایزه شیخ مفید عنوان کرد: مساله‌ای که همواره برای من دغدغه بوده، این است که به عنوان مثال هنگامیکه جایزه‌ای برای استاد نمونه تعریف کرده‌ایم و کلی فرم باید برای آن تکمیل و جمع‌آوری شود،  برترین‌های واقعی و کسانی که حقیقتا اثرگذارند و مشغول به کار واقعی هستند کمتر به دنبال تکمیل این فرم‌ها و مطرح کردن خودشان بوده‌اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، افزود: بر این اساس ما به دنبال راهکاری بودیم که چگونه می‌توانیم در یک برنامه نخبگانی مخاطب خود را پیدا و بدانیم که از چه اساتیدی باید تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: در یک ماموریت دانشگاهی پرسش‌هایی بر مبنای مؤلفه‌های کارشناسی شده، برای دانشجویان تدوین شد تا با در نظر گرفتن این معیارها، دانشجویان بتوانند استادان شایسته را برگزینند.

جایزه یک میلیارد تومانی برای 100 استاد منتحب شاگردپرور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان این‌که ارزش جایزه فاخر شیخ مفید به احترام این معلم بزرگ، برای استادان مفید بسته‌ای متنوع از جایزه نقدی، حمایت‌ها و اعتبارات به ارزش 10 میلیارد ریال در سال است، ادامه داد: این جایزه یک هزار امتیازی، متشکل از بسته متنوعی از حمایت‌ها است که استادان برگزیده، بدون هیچ محدودیت و در یک فرآیند کاملاً تسهیل شده، می‌توانند حسب نیاز خود از این جایزه در شکل‌های مختلفی بهره ببرند.

دهقانی، با بیان این‌که جایزه 10 میلیارد ریالی شیخ مفید، علاوه بر بخش مالی، بسته‌ای شامل 16 حمایت متنوع معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان است، ادامه داد: استادان می‌توانند تا 400 امتیاز این جایزه معادل 400 میلیون تومان را مستقیماً به شکل نقدی دریافت کنند. همچنین تسهیلات متنوع دیگری از بسته حمایتی بنیاد نخبگان و معاونت علمی، شامل امکان کسر خدمت یا معافیت خدمت سربازی برای دانشجویان، استفاده از تسهیلات پسا دکتری، فرصت مطالعاتی خارج از کشور، گرنت‌های پژوهشی، استفاده از فرصت حضور در کنفرانس‌ها، فرصت بازدیدهای علمی از جمله این 15 تا 16خدمتی است که در معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان در قالب یک سبد و به ساده‌ترین شکل در اختیار 100 برگزیده جایزه شیخ مفید قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت نقش انسان‌سازی و نخبه‌پروری دانشگاه‌ها، این جایزه را حمایتی در راستای تأکید و اعتلای این فرهنگ دانست و گفت: بر این باور هستم که هیچ کسی مثل استادانی که با شاگردان در تعامل هستند نمی‌تواند افراد با استعداد و توانمند را شناسایی کرده، پرورش داده و مدیریت کند و به اعتقاد من یکصد نفر از اساتید برگزیده این جمع، حتما بهتر از من، معاون من و هرکس دیگری می‌تواند دانشجویان شایسته را پرورش داده و تکثیر کنند.

دهقانی: مجوز استخدام سه هزار نخبه در دستگاه‌های اجرایی اخذ شده است

دهقانی در پایان ابراز امیدواری کرد که در پایان دوره اول جایزه شیخ مفید بتوانیم یکصد نفر استاد برگزیده فعلی را با نگاه و تربیت شما به 500 تا 700 نفر افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان