Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، افق نیوز گزارش داد که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که وزارت معارف در تلاش است در سال جدید تعلیمی تمام مکاتب دخترانه را فعال سازد.

مجاهد آموزش دختران را مساله‌ای مرتبط به ظرفیت عنوان کرده و گفته‌ است دختران و پسران در مکاتب بر اساس جنسیت از هم تفکیک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده: «بزرگ‌ترین مانع تاکنون یافتن یا ساختن خوابگاه‌های کافی است تا دختران بتوانند در حین رفتن به مکتب در آنجا اقامت کنند. در مناطق پرجمعیت، داشتن صنف‌های درسی جداگانه برای پسران و دختران کافی نیست – ساختمان‌های مکتب جداگانه مورد نیاز است.»

سخنگوی طالبان همچنین گفته‌است: «ما مخالف آموزش نیستیم.»

مقررات طالبان در مورد آموزش دختران تاکنون نامنظم بوده و از ولایتی به ولایت دیگر فرق می‌کند. دختران بجز در چند ولایت از ۳۴ ولایت کشور، اجازه بازگشت به صنف‌های درس بالاتر از صنف ششم در مکاتب دولتی را نداشته‌اند. در کابل، پایتخت، دانشگاه‌ها و واحدهای خصوصی بدون‌ وقفه به کار خود ادامه داده‌اند. اکثر این دانشگاه‌ها و واحدهای خصوصی کوچک هستند و دختران و پسران همیشه از هم جدا بوده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد گفته است: «ما تلاش می‌کنیم تا سال آینده این مشکلات را حل کنیم» تا مکاتب و دانشگاه‌ها باز شوند.

این در حالی‌است که پس از روی کار آمدن طالبان محدودیت‌های مختلفی در زمینه کار، فعالیت، آموزش و حتی سفر زنان ایجاد شده‌است.

رویکرد طالبان در چند ماه اخیر همواره با اعتراضات گسترده زنان و دختران همراه بوده و با توجه به محدودیت‌هایی که طالبان در برابر زنان وضع کرده، اکنون هم به نظر نمی‌رسد زنان به وعده‌های طالبان باور کنند.

افزون بر آن، هزاران معلم زن پس از این تصمیم طالبان بیکار شده‌اند که به گفته خود آن‌ها در شرایطی دشوار به سر می‌برند و به وعده‌های طالبان هم اعتمادی ندارند.

کد خبر 650359 برچسب‌ها دختران مدرسه و مدارس افغانستان طالبان زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دختران مدرسه و مدارس افغانستان طالبان زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارنظر تازه وزیرجنگ اسرائیل درباره نبرد با حزب الله
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد