Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سد زاینده‌رود گفت: در ایستگاه هواشناسی سد زاینده رود تا عصر روز بیست و پنجم دیماه، ۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۸۷ میلیمتر بارش ثبت شده و می‌توان گفت بارندگی در محل سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سید مجتبی موسوی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با تأثیر بارش‌های اخیر بر حجم آب پشت سد زاینده رود اظهار کرد: هنوز برای اظهار نظر در مورد اینکه بگوییم بارش‌ها چه تغییری در حجم سد ایجاد کرده، زود است در ایستگاه هواشناسی سد زاینده رود تا عصر روز بیست و پنجم دیماه، ۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۸۷ میلیمتر بارش ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: می‌توان گفت بارندگی در محل سد زاینده رود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است در ایستگاه کوهرنگ نیز تا پیش از بارندگی‌های اخیر، میزان بارش کمتر از سال گذشته و میانگین دراز مدت بوده است، البته پس از بارش‌های مناسب اخیر، میزان بارندگی بیشتر از سال گذشته و کمتر از میانگین دراز مدت است.

حدود ۱۳ درصد از حجم سد پر است

مدیر سد زاینده‌رود گفت: هم اکنون حدود ۱۳ درصد از حجم سد پر بوده و حجم آب پشت سد ۱۶۴ میلیون متر مکعب است، همچنین میزان ورودی آب به سد در پی بارش‌های مناسب سامانه اخیر به ۱۶.۳ متر مکعب بر ثانیه رسیده و خروجی آن ۱۱.۷ متر مکعب بر ثانیه است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین پیش بینی‌ها، بارش‌های زمستان بیشتر از پاییز و کمتر از نرمال برآورد شده است.

موسوی نائینی شدت بارش‌ها و پراکندگی زمانی و مکانی آن و همچنین دمای هوا و میزان تبخیر را در حجم ذخیره آب سد مؤثر دانست.

افزایش مصارف در بالادست سد زاینده‌رود

مدیر بهره‌برداری سد زاینده‌رود تصریح کرد: تا ۲۵ دی ماه، متوسط دمای ایستگاه هواشناسی سد زاینده رود حدود ۸.۹ درجه سانتی گراد ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته در همین مقطع زمانی دمای هوا ۷.۴‬ درجه سانتی گراد ثبت شده بود بنابراین در مجموع از ابتدای پاییز دمای هوا افزایش یافته و متناسب با آن تبخیر و سایر مصارف در بالا دست افزایش می‌یابد.

وی گفت: نیروگاه سد زاینده رود اکنون با یک واحد فعال است با بارش‌هایی که اخیراً اتفاق افتاده و در آینده اتفاق می‌افتد بعید است ناچار به خروج نیروگاه از مدار شویم.

کد خبر 548860

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود کاهش آب مخزن سد زاینده رود پروژه سد زاینده رود رهاسازی آب سد زاینده رود ذخیره آب سد زاینده رود ذخیره سد زاینده رود افزایش خروجی سد زاینده رود حجم آب در سد زاینده رود بازگشایی سد زاینده رود کاهش خروجی سد زاینده رود میزان آب سد زاینده رود باز شدن سد زاینده رود آب پشت سد زاینده رود بسته شدن سد زاینده رود حجم آب سد زاینده رود حجم سد زاینده رود درصد آب پشت سد زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیمتر بارش ثبت شده سد زاینده رود سال گذشته ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • نفت در مدار رشد؟
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد