Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیرکل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: ۱۶ درصد از بارداری‌ها در سنین بالای ۳۵ سال رخ می دهند.

 سیدحامد برکاتی گفت: در حال حاضر به دلیل مسائل مالی و اقتصادی ۱۶ درصد از بارداری‌ها در سنین بالای ۳۵ سال اتفاق می‌افتند و فاصله بین ازدواج و فرزند آوری اول، همچنین فاصله زمانی تولد فرزند اول و دوم تحت تاثیر مسائل مالی، فرهنگی و حتی اجتماعی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کلان جمعیت و باروری کل کاهش داشته است. با اختصاص بودجه‌های مورد نیاز و قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده امیدواریم این شاخص به ۲/۱ برسد.

در حال حاضر به گواه آمار رشد جمعیت در کشور کاهش پیدا کرده است و کارشناسان پیش بینی کرده اند تا سال ۲۰۳۰ میزان جمعیت سالمند کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

برکاتی گفت: وزارت بهداشت بسته های مختلف خدمتی مانند باروری سالم و مراقبت از کودکان با هدف افزایش ازدواج و کاهش سن باروری به مردم در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت در سراسر کشور ارائه می دهد. قانون جوانی جمعیت به شرط اختصاص منابع کامل، تحولی در زمینه رشد جمعیت ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)

پستانداران، اگرچه بخش کوچکی از موجودات زمین را تشکیل می دهند، اما نقش های زیست محیطی حیاتی در سطح جهانی دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم از طریق کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت بسیار مهم هستند. اینفوگرافی زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

به گزارش روزیاتو، پستانداران به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل ها می توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آنها نهنگ ها، می توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می شود، می تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰,۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام ها ۶۲ درصد، انسان ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰,۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم