Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق در پاسخ به این نکته که آیا می‌توان با توسعه مشاغل خانگی جلوی سونامی مهاجرت به کلانشهرها و ایجاد چالش‌های جدید اجتماعی و فرهنگی را گرفت؛ ابراز داشت: بر کسی پوشیده نیست امروز کشور با چالش محدودیت منابع مواجه است و ایجاد کارخانجات و صنایع بزرگ بسیار پرهزینه است، اما رویکردی که مدیران دولت برای توسعه مشاغل کوچک و خانگی دنبال می‌کنند اگر به درستی و با برنامه پیگیری شود و آموزش‌ها و بسترسازی‌های لازم برای مردم ایجاد شود، خواهد توانست بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری را کم و موج مهاجرت به کلانشهرها را کمتر کند و مجلس از هر اقدامی که بتواند نگرانی‌های معیشتی مردم را کمتر کند حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار "ناطقان" پیرامون اینکه به نظرش با چند میلیون تومان می‌توان یک شغل کوچک و خانگی ایجاد کرد گفت: در هفته‌های اخیر شاهد بحث‌ها و حواشی زیادی پیرامون این مسئله بودیم، اما هرمسئله مهمی که از فضای علمی و کارشناسی خارج شود و بخواهیم با رویکرد سیاسی با آن برخورد کنیم را می توان به وادی استهزا برد ولی اگر ضرورت و ابعاد یک موضوع با نگاه کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد خواهیم توانست به یک نتیجه گیری معقول و منطقی برسیم و باید مراقب باشیم با حرفهای نسنحیده روحیه جوانانی که در سطح کشور مشغول فعالیت‌های خانگی هستند را تضعیف کنیم و خودباوری را در آنها نابود نکنیم.



عضو مجمع نمایندگان استان فارس با تشریح نگاهش درخصوص مشاغل کوچک و خانگی تاکید کرد: تجربه جهانی نشان داده مشاغل کوچک و خانگی پایدارتر و ایجاد آن کم هزینه است و با حذف بسیاری موانع مثل تامین فضای کار و پرداخت دستمزد به نیروی انسانی، اعضای خانواده با دلسوزی بیشتر کار را دنبال می‌کنند و معمولا در جوامع محلی اینگونه مشاغل در بازاریابی خلاقیت‌های ویژه‌ای به خرج میدهند و می‌توانند چرخ اقتصاد خانوار را بگردانند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پاسخ به این نکته که آیا می‌توان با توسعه مشاغل خانگی جلوی سونامی مهاجرت به کلانشهرها و ایجاد چالش‌های جدید اجتماعی و فرهنگی را گرفت؛ ابراز داشت: بر کسی پوشیده نیست امروز کشور با چالش محدودیت منابع مواجه است و ایجاد کارخانجات و صنایع بزرگ بسیار پرهزینه است، اما رویکردی که مدیران دولت برای توسعه مشاغل کوچک و خانگی دنبال می‌کنند اگر به درستی و با برنامه پیگیری شود و آموزش‌ها و بسترسازی‌های لازم برای مردم ایجاد شود، خواهد توانست بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری را کم و موج مهاجرت به کلانشهرها را کمتر کند و مجلس از هر اقدامی که بتواند نگرانی‌های معیشتی مردم را کمتر کند حمایت خواهد کرد.
برچسب ها: زارع پور ، جوانان ، ناطقان ، اشتغال ، مشاغل خانگی ، معیشت ، بیکاری ، فقر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زارع پور جوانان ناطقان اشتغال مشاغل خانگی معیشت بیکاری فقر مهاجرت به کلانشهرها مشاغل کوچک و خانگی مشاغل خانگی توسعه مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی