Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - کلیم‌الله وثوقی گفت: در مجموع بیش از ۳۰ هزار تن شن، ماسه و نمک برای مقابله با پدیده یخبندان سطح محور‌های مواصلاتی استان خریداری و انبار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه بررسی مشکلات راه‌های خلخال گفت: با اشاره به درخواست مکرر مردم برای نمک‌پاشی راه‌های روستایی در منطقه جنوب این استان گفت: با توجه به پایین بودن ضخامت آسفالت راه‌های روستایی که غالبا ۶ سانتیمتر است، امکان استفاده از مخلوط نمک و شن به دلیل تخریب سطح آسفالت در هیچ شرایطی ممکن نیست و از دهیاران و بخشداران خلخال انتظار می‌رود از این کار خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وثوقی گفت: استفاده مکرر و طولانی مدت از مخلوط نمک و شن در فصول سرد سال عامل تخریب سطح آسفالت راه‌های بین شهری استان است که سالانه مبالغ کلانی برای ترمیم آسفالت، لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت به این اداره کل تحمیل می‌شود.

او می‌گوید: راهدارخانه در مسیر‌های الماس در جاده خلخال - اسالم، حیران در جاده اردبیل - نمین - آستارا، صائین در جاده نیر - سراب، مرادلو در جاده مشگین‌شهر - پارس‌آباد و لنگان مستقر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به واقع شدن بیش از ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری و روستایی استان در منطقه سردسیر خلخال نگهداری راه‌های این منطقه بویژه گردنه سخت‌گذر الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم در فصول سرد سال سخت‌تر از سایر مناطق استان اردبیل است.

وثوقی گفت: نیرو‌های راهداری برای پوشش زمستانی راه‌ها در مسیر‌های کوهستانی و برفگیر و گردنه‌های بلند استان اردبیل مستقر هستند که ۲۵۶ راهدار با ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی در پایگاه‌ها به صورت آماده‌باش قرار دارند.

او میانگین عمر دستگاه‌های راهداری را ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: تا زمانی که ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم خدمات قابل قبولی بیژه در راهداری زمستانی ارائه بدهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به خرید پنج دستگاه ماشین جدید راهداری در سال جاری اشاره کرد و گفت: این ماشین‌آلات با ۱۶۰ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان اضافه خواهد شد و در کنار آن اورهال و تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات را انجام خواهیم داد.

وثوقی گفت: در کنار استفاده از اطلاعات پیش‌بینی هواشناسی، سایت‌ها، تلفن گویای ۱۴۱ و داشتن ارتباط نزدیک با مرکز مدیریت راه‌ها، اداره کل هواشناسی همیشه تغییرات جوی را برای اداره کل راهداری ارسال می‌کند.

هشت گردنه سخت گذر به نام‌های الماس، بودالالو، نقدوز، حیران، صایین، اسلام آباد، لنگان و قره آغاج محور‌های اصلی استان اردبیل را به هم متصل می‌کنند که به لحاظ فاصله اردبیل مرتفع با سرزمین‌های پست اطراف بویژه کرانه‌های جنوبی دریای خزر از شیب‌ها و پیچ و خم‌های بسیار تندی برخوردار می‌باشند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یخ زدایی راهداری اردبیل محورهای مواصلاتی برف روبی استان اردبیل ماشین آلات وثوقی گفت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته

ایسنا/فارس سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است.

محسن عمادی امروز، ۱۰ اردیبهشت با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد ۷ درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اظهار کرد: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ ۲، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

عمادی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۳۰۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در پایان گفت: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان