Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت حضرت ام‌البنین(ع) و گرامی‌داشت مقام صبر، خلوص، مقاومت و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش قدردان این اسوه‌های صبر و مقاومت باشیم.

وی با اشاره به گلایه شهروندان نسبت به ترافیک شدید در شهر افزود: در معابر اصلی حتی اتوبان‌ها شاهد انسداد معابر هستیم، در مراکزی نیز که تمرکز فعالیت پزشکان وجود دارد از جمله خیابان شمس آبادی و آمادگاه و حوالی مرکز شهر ترافیک شدیدتر است، علیرغم اینکه شهرک سلامت توسط بخش خصوصی در شهر اصفهان احداث شد و عمدتاً درمانگاه‌ها، مراکز درمان تخصصی و آزمایشگاه‌ها در آن فعال شدند، اما مطب پزشکان همچنان در مرکز شهر مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورصالحی خاطرنشان کرد: قرار بود شهرک سلامت در ۴ نقطه در اطراف شهر ساخته شود و به انتقال مراکز رجوع مردم کمک کند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است، هرچند در سال‌های اخیر پارکینگ‌هایی نیز در مرکز شهر و اطراف مراکز تجمع مطب پزشکان احداث شده اما در ساعات اوج ترافیک این پارکینگ‌ها نیز اشباع شده و قابل استفاده نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در بزرگراه‌ها نیز ترافیک در ساعاتی از صبح و عصر دیده می‌شود، نیاز است با توجه به مطالعات صورت‌گرفته در حوزه حمل و نقل با برنامه اقداماتی صورت گیرد که بر این شرایط فائق بیاییم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط کرونایی به تدریج رو به رفع محدودیت‌ها بوده و مدارس و دانشگاه‌ها به سمت باز شدن می‌رود، قطعاً ترددها بیشتر از گذشته خواهد شد.

نورصالحی با بیان اینکه روزی اتوبوسرانی اصفهان هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت و میانگین سن اتوبوس‌ها به حدود ۴ سال رسیده بود، گفت: امروز در شرایطی هستیم که طبق اعلام مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان حدود ۶۰۰ اتوبوس فعال داریم و در برخی ایستگاه‌ها سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌رسد که مطلوبیت استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داده و در مقابل استفاده از وسیله نقلیه شخصی را افزایش می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به طرح مصوب در مراجع قانونی و شورای شهر پیرامون رتبه‌بندی خیابان‌ها و هزینه‌بر بودن تردد در خیابان‌های مرکز شهر اشاره و ابراز امیدواری کرد که مطالعات آن در روزهای پایانی سال تکمیل شده و زمینه اجرای این طرح فراهم شود.

وی ادامه داد: از پلیس راهور می‌خواهیم همکاری لازم در این زمینه را با شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک داشته باشند تا شرایطی ایجاد شود که در مراکز تجمع و تردد زیاد، امکانات حمل و نقل عمومی به خصوص در خط یک مترو بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

نورصالحی در ادامه بیان کرد: فرهنگسازی و استفاده از ابزارهای فرهنگی که در اختیار شهرداری است در بهبود وضعیت ترافیک و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی مؤثر است که می‌تواند به مجموعه مدیریت شهری و مردم کمک کند که شرایط بهتری در زمان‌های اوج تردد در شهر وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روند تدوین بودجه ۱۴۰۱ گفت: این بودجه در مهلت قانونی تهیه شده و امروز به شورا ارائه می‌شود، امیدواریم در شورا نیز با زمان‌بندی مناسب بتوانیم مراحل رسیدگی و تصویب بودجه را قبل از پایان سال به نتیجه برسانیم و شهرداری قبل از شروع سال تکلیف خود پیرامون بودجه مصوب را بداند.

وی در ادامه عنوان کرد: شورا تأکیداتی درباره بودجه ۱۴۰۱ دارد که شامل تقویت رویکرد فرهنگی در اداره امور شهر، تقویت اعتماد عمومی و توسعه عدالت شهری، توجه به اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری و افزایش شفافیت، بهبود فرآیندها و کاهش فرایندهای مزاحم و اضافه، توجه به مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده و تاریخی، توجه به محله‌محوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به رونق گردشگری و استقرار کسب و کارهای دانش‌بنیان در اصفهان و ایجاد زمینه مشارکت بیش از پیش سرمایه‌گذاران در تکمیل زیرساخت‌های شهری است.

نورصالحی ضمن ابراز امیدواری از توجه به این تأکیدات در تدوین بودجه، مطرح کرد: شورا نیز در بررسی و تصویب بودجه به این نکات توجه خواهد کرد تا با هم‌افزایی بودجه‌ مناسبی تصویب شود که اهداف و آرمان‌های شورا و شهرداری را در دوره جدید به منصه ظهور برساند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه 1401 شهرداری اصفهان ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک حمل و نقل عمومی زمانبندی خیابان ها رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نقل عمومی حمل و نقل مرکز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: بعضی درگاه‌ها از جمله سامانه «سمیع» برای وصول مطالبات مدیریت شهری در اختیار پلیس راهور است تا در کنار تعویض پلاک قرار گیرد و مطالبات دولتی شهرداری‌ها وصول شود، اما استفاده از این سامانه هنوز تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پوریا محمدیان‌یزدی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور کلان‌شهرها اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همکاری شهرهای بالای یک میلیون نفر را در سال های اخیر بهبود بخشید، ماده ۱۰۸ برنامه ششم توسعه کشور بود که پیرو آن چارچوبی برای تعاملات شهرداری با پلیس راهور در نظر گرفته شد.

وی افزود: تجربه از دهه ۸۰ در شهرداری تهران اتفاق افتاده بود و سال ۹۶ با قانون برنامه ششم این تعامل به شهرهای بالای یک میلیون جمعیت تسری پیدا کرد، اما در این حوزه اولین سوال مطرح این است که با توجه به اتمام برنامه ششم و اینکه توسعه ماده ۱۰۸ در قانون برنامه هفتم وجود ندارد، آیا این تعامل ادامه خواهد داشت و استراتژی پلیس راهور فراجا به چه سمت و سویی می‌رود؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به اعمال قانون در حوزه طرح‌های ترافیکی گفت: هر طرح ترافیکی که در مجموعه مدیریت شهری پیاده می‌شود، ضمانت اجرای آن در اختیار پلیس راهور است که با اعمال قانون انجام می‌شود.

محمدیان‌یزدی ادامه داد: بعضی درگاه‌ها از جمله سامانه «سمیع» برای وصول مطالبات مدیریت شهری در اختیار پلیس راهور است تا در کنار تعویض پلاک قرار گیرد و مطالبات دولتی شهرداری ها وصول شود، اما استفاده از این سامانه همچنان در حال رایزنی است و تعیین تکلیف نشده است.

وی تاکید کرد: عوارض خودرو، پارک حاشیه‌ای و عوارض طرح ترافیک روی پلاک خودروها منفی شده و با تعویض پلاک به نفر جدید منتقل می‌شود، در حالی که این عوارض می‌تواند در مراکز تعویض پلاک، ستاد ترخیص خوردوهای توقیفی و پلیس + ۱۰ دریافت و برای تقویت زیرساخت های ترافیکی هزینه شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به کمبود نیروی پلیس راهور در کلان‌شهرها گفت: در تهران حداقل ۴ هزار نیروی پلیس راهور و فعالیت دارند، اما در سایر کلان‌شهرها تعداد این نیروها کم است؛ به‌عنوان مثال در شهر مشهد با ۳.۵ میلیون نفر فقط ۲۰۰ عامل پلیس راهور وجود دارد، کمبود نیرو مشکل‌ساز شده است و باید جبران شود.

محمدیان‌یزدی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی تصادفات می‌تواند در رفع مشکلات حوزه تصادفات و نقاط حادثه‌خیز کمک کند، بنابراین آخرین وضعیت اطلاعات این بانک باید مشخص شود، ادامه داد: پلیس نامحسوس نیز از قدیم مطرح بوده است تا بتوانیم از قانون رسیدگی به تخلفات استفاده کنیم.

وی گفت: اطلاعاتی که پزشکی قانونی در تصادفات ارائه می‌دهد با تاخیر همراه است که انتظار می‌رود آمار میدانی و عملیاتی توسط پلیس راهور در حوزه شهری و برون شهری ارائه شودتا کنار داده پزشکی قانونی، دیتای عملیاتی داشته باشیم؛ این اقدام به رصد اتفاقات کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به مشکل کمبود راننده اتوبوس‌های درون شهری شهرها اظهار کرد: با توجه به جذابیتی که حوزه بار برون شهری دارد، تعداد رانندگان پایه یک اتوبوسرانی کم شده است و تعداد زیادی از اتوبوس‌ها به دلیل نبود راننده متوقف شده است که این مشکل باید در اسرع زمان با اصلاح آیین نامه رانندگی رفع شود.

کد خبر 749611

دیگر خبرها

  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای