Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@13:57:26 GMT

لپ تاپی که دوبار تا می‌شود!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۱۴۲۳

لپ تاپی که دوبار تا می‌شود!

فرارو- اخیرا، ایسوس یک لپ تاپ جدید بنام "Zenbook 17 Fold" شبیه یک تبلت ۱۷ اینچی ارائه کرده است. این لپ تاپ در واقع یک تبلت است، که کل سطح آن توسط یک صفحه نمایش که از وسط تا می‌شود، پوشیده شده است.

به گزارش فرارو، برخی از اهالی فناوری، این ویژگی را مفید نمی‌دانند، از آن جایی که مردم ترجیح می‌دهند به جای آن از لپ تاپ‌هایی با صفحه کلید فیزیکی استفاده کنند، به نظر برخی نیمه پایینی صفحه نمایش بدون اینکه خیلی کاربردی باشد، فقط سبب افزایش قیمت محصول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لپ تاپ، به عنوان یک تبلت ۱۷ اینچی جدید می‌تواند در زمان فراغت و برای تماشای فیلم استفاده شود و یا برای کار در جاده، به یک لپ‌تاپ جمع‌وجور تبدیل شود.به علاوه، این دستگاه از ویندوز ۱۱ پرو نیز پشتیبانی می‌کند.

 به نظر می رسد سامسونگ نیز، ایده مشابهی مانند Zenbook 17 Fold دارد، در پتنت جدید سامسونگ شما می‌توانید لپ تاپ خود را دو بار تا کنید. یک بار روی صفحه کلید و بار دیگر روی خودش! مثل یک تکه پنیر خوشمزه که روی ساندویچ قرار گرفته است.

پتنت لپ تاپ تاشو سامسونگ

صفحه‌کلید این لپ‌تاپ از وسط به دو قسمت تقسیم می‌شود. یک لولای تاشو روی صفحه کلید این لپ تاپ قرار گرفته است. صفحه نمایش این لپ تاپ نیز از OLED تاشو سامسونگ برای جمع شدن به داخل استفاده می‌کند. در نهایت پس از تا شدن، به یک قطعه مربعی شکل تبدیل می‌شود که به راحتی حمل می‌شود و حمل آن از لپ تاپ‌های معمولی بسیار راحت‌تر است.

پتنت جدید سامسونگ ممکن است در حد یک ایده باقی بماند، اما اینکه آیا واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر هنوز مشخص نیست. این لپ تاپ انقدر جمع و جور است که در یک جیب بزرگ جا می‌شود. هزینه‌ی این فناوری ممکن است قیمت لپ‌تاپ را بیش از حد مطلوب افزایش دهد.

منبع: phonearena

منبع: فرارو

کلیدواژه: لپ تاپ صفحه کلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهمنامه‌های خوبی امضا شد تا با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود.

وی افزود: امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم.

به گفته وی، این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

افزایش تولید نفت و گاز در سال جاری

وزیر نفت از برنامه‌های وزارت نفت برای افزایش تولید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: با تکمیل ۷۹ پروژه نیمه‌تمام و اجرای ۵۰ پروژه جدید می‌توانیم به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت را افزایش دهیم. همچنین به دنبال افزایش ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی هستیم.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که امروز به امضا رسید، گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، اتفاق خوبی رقم خورد چراکه عمده سهامداران این پتروشیمی‌ها مردم هستند.

او با بیان اینکه وزارت نفت در شروع سال جدید پروژه‌های کلان را با استفاده از منابع داخلی مورد توجه قرار داده است، گفت: در توسعه میادین نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت توانستیم نگاه خوبی را به بخش داخلی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی هم با بیان اینکه بیش از شش میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی‌ها و بیش از ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت اضافه خواهد شد، گفت: در جمع‌آوری گازی‌های مقصد ریل‌گذاری انجام شد و اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده‌ایم.

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید در راستای ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار قرار داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هشت درصد نسبت به سال قبل از آن گاز بیشتری را به صنایع پتروشیمی تحویل دادیم، گفت: نتیجه این مساله این شد که تولید محصولات پتروشیمی رقم خورد و امسال انتظار می‌رود که نسبت به سال گذشته از نظر حجمی و ارزش تولید رقم بیشتری را محقق کنیم.

او با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام و جدیدی را در دو سال و نیم در دولت مردمی تکمیل کرده‌ایم و استارت پروژه‌های جدیدی زده شد و در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد اقتصادی بخش نفت و گاز کشور بودیم.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • آقای اوسمار نقد را ول کردی نسیه را چسبیدی | حسرت بزرگی خوردم بابت دوبار از دست دادن برتری دوگله
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403