Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - اسعد غنی جهاد الخزاعی که در صدر هیات عالی رتبه به مشهد سفر کرده است در نشستی مشترک با مسئولان دانشگاه امام رضا (ع) گفت: فعالیت‌های مشترک علمیپژوهشی می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله تبادل استاد، انجام پایان نامه‌های مشترک، برگزاری کنفرانس‌های مشترک علمی، برگزاری دوره‌های کوتاه و بلند مدت آموزشی و پژوهشی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی عراق که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جموری اسلامی ایران است، اعطا می‌شود.

معاون وزیر علوم عراق گفت: دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) جزو دانشگاه‌های معتبر و برجسته جمهوری اسلامی ایران و مورد تایید وزارت علوم عراق است؛ تسهیلات و کیفیت بالای خدمات آموزشی و پژوهشی ارایه شده به دانشجویان غیر ایرانی از جمله نقاط مثبت این دانشگاه است و خوشبختانه زنجیره کاملی از خدمات مورد نیاز دانشجویان عراقی از جمله؛ خدمات امور کنسولی، آموزش زبان فارسی، سرعت بالای تاییده تحصیلی مدارک دانش آموختگان در این دانشگاه به دانشجویان عراقی ارایه می‌شود.

۱۷ درصد صندلی‌های دانشگاه امام رضا (ع) در اختیار دانشجویان غیر ایرانی

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هم در ادامه این نشست گفت: از سال ۹۱ دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) اقدام به پذیرش دانشجو از کشور عراق کرده و هم اکنون ۱۷ درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف از جمله؛ عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، نیجریه و تانزانیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به خود اختصاص داده است.

دکتر مرتضی رجوعی گفت: هم اکنون هزار و ۲۸۵ دانشجوی عراقی در ۲۰ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و دکتری در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به تحصیل مشغول هستند.

توسعه همکاری‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه‌های عراق

او گفت: با هدف توسعه همکاری‌های علمی- فرهنگی و پژوهشی با دانشگاه‌های مختلف کشور عراق از جمله کوت، بصره، الکفیل، العمید و الفراتین تفاهم نامه‌های همکاری امضا شده و افزایش تبادلات علمی و پژوهشی با رویکرد به اشتراک گذاشتن اساتید و برگزاری برنامه‌های علمی مشترک در دستور کار است.

اعطای بورسیه تحصیلی امام رضا (ع) به دانشجویان عراقی

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) گفت: پیش از این به دانشجویان عراقی معرفی شده از رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی بورسیه تحصیلی اعطا شده است و این آمادگی نیز وجود دارد تا دانشجویانی که از وزرات علوم کشور عراق هم معرفی می‌شوند در این دانشگاه بورسیه تحصیلی شوند.


انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برگزاری کنفرانس علمی بورسیه تحصیلی توسعه همکاری دانشگاه بین المللی امام رضا دانشجویان عراقی بورسیه تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد جواد همت‌پناه، رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در آی هیت بازدید کرد، گفت: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم. در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

کد خبر 6093801 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد